Facts:
Fedtprocent: 15%
Alder: 26
Højde: 197cm.
Ligevægtsindtag: 3100kcal (Ifølge tabellen i artiklen - træning 3-5 gange om ugen)
Mål: Reducere fedtprocent til 10% (deadline: not specified)
Jeg har efterhånden trænet i godt 2 år med vildt gode resultater. Jeg har fået væsentligt mere muskelmasse, end jeg kunne have drømt om. Men nu står sommeren for døren, og jeg vil gerne smide mit hvalpe-fedt (i en alder af 26 år
). Jeg har læst denne artikel: artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html Og jeg er enig i mange af de ting, de kommer frem til, men jeg har et par spørgsmål, som jeg ikke synes de besvarer, som jeg havde håbet i kunne hjælpe med.Hvordan forholder man sig til kost-tilskud i forbindelse med cutting?
Jeg drikker som regel 1 protein shake efter træning, og er for nyligt også begyndt på BCAA under træning. Bør jeg fortsætte med dette, noget andet, eller slet ikke? Hva med kreatin i forbindelse med vægttab? I artiklen anslår de, at man bør spise 20g protein/20g kulhydrat efter træning - hva spiser i efter træning, når i cutter?
Hvor meget/ofte bør man træne om ugen?
Artiklen kommer ikke med noget decideret bud på, hvor meget man bør træne, men antager, at der er forskellige grader af hvor meget og hvor hårdt man træner
Mit nuværende træningprogram:
Varighed: ca. 2-2.5 time pr. dag.
Dag 1: Push
1000m roning
3 bryst øvelser (Hver øvelse 5x5)
3 skulder øvelser (Hver øvelse 5x5)
30 min på treadmill
knees to elbow (10x5)
30 sekunders planke til alle 3 sider x 2.
Dag 2: Pull
1000m roning
3 ryg øvelser (Hver øvelse 5x5)
3 ben øvelser (Hver øvelse 5x5)
30 min treadmill
Knees to elbow (10x5)
30 sekunders planke til alle 3 sider x 2.
Dag 3:Pause
Repeat.
---------------------
Hvordan bør jeg tilrettelægge min træning? Træner jeg for meget, træner jeg forkert? Jeg mener, 4-6 gange om ugen er ret meget. Artiklen anbefaler, at man laver cardio før vægttræning, hvilket jeg formeget også vil lave om på..
Jeg synes desuden, at et ligevægtsindtag på 3100kcal er vanvittigt - kan det virkelig passe?!
Håber i har nogle sprøde kommentarer i ærmet.
Tak
Nizz

Jeg var inde og læse, at det skyldtes ubalance i min muskulatur i de muskler, der sidder omkring skulderen (ryg, skulder og bryst). Bør jeg køre styrke i mine skulder-træning (5x5) eller gå efter massen (3x12) ?