Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1372
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1370

Følg bodybuilding.dk på

Sover rigtig meget?!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB,

Jeg har igennem folkeskolen og gymnasiet fået mig ca. 7-7½ timers søvn hver nat. Der klarede jeg det fint. Træning, skole, venner og så en kost på ca. 2800kcal.
Nu har jeg sabbatår, og kosten fungerer. Spiser 3800-4000kcal fast og nogle gange mere. Jeg vokser, og jeg bliver stærkere. Dog får jeg typisk nu 10-11 timers søvn hverdag (medmindre jeg bliver kaldt på arbejde) og jeg er stadigvæk træt tidligt på aften (kl.20). Det eneste jeg laver i en hverdag er bare at spise, sove og træne. Typisk er tiden til playstation eller lignede i hverdagen ikke stor, da jeg vågner sent. Ikke mindst at jeg prioriterer BB frem for andet sjov og ballade. Jeg arbejder dog fast 6 dage om ugen fra 21:30-00:00, så jeg laver noget.
Jeg prøver at sætte vækkeur, men så når jeg vågner er jeg typisk så træt, så jeg ryger tilbage i sengen et par timer. Jeg mangler incitament til at holde mig vågen selvom jeg er træt.
Er der nogle tips og tricks til at komme tilbage til rutinen? [-o<

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Thelittleone skrev:Hej BB,

Jeg har igennem folkeskolen og gymnasiet fået mig ca. 7-7½ timers søvn hver nat. Der klarede jeg det fint. Træning, skole, venner og så en kost på ca. 2800kcal.
Nu har jeg sabbatår, og kosten fungerer. Spiser 3800-4000kcal fast og nogle gange mere. Jeg vokser, og jeg bliver stærkere. Dog får jeg typisk nu 10-11 timers søvn hverdag (medmindre jeg bliver kaldt på arbejde) og jeg er stadigvæk træt tidligt på aften (kl.20). Det eneste jeg laver i en hverdag er bare at spise, sove og træne. Typisk er tiden til playstation eller lignede i hverdagen ikke stor, da jeg vågner sent. Ikke mindst at jeg prioriterer BB frem for andet sjov og ballade. Jeg arbejder dog fast 6 dage om ugen fra 21:30-00:00, så jeg laver noget.
Jeg prøver at sætte vækkeur, men så når jeg vågner er jeg typisk så træt, så jeg ryger tilbage i sengen et par timer. Jeg mangler incitament til at holde mig vågen selvom jeg er træt.

Du kunne jo evt. få dig et rigtigt arbejde og derved en normal hverdag?
Det ville nok være en god start på det hele.

Eller du kunne droppe dit "Sabbatår" og komme igang med at læse videre?
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor man skal bruge et år på at lave ingenting, hvis det var mig ville jeg da hurtigst muligt gerne blive færdig og komme ud og tjene nogle rigtige penge :)

- Medmindre du bor hjemme ved mor og far forstår jeg heller ikke at du kan få din hverdag til at hænde sammen med kun 15 timers arbejde om ugen.

Just my 2 cents :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM
Muscle House Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog

Saiph9000 skrev:
Thelittleone skrev:Hej BB,

Du kunne jo evt. få dig et rigtigt arbejde og derved en normal hverdag?
Det ville nok være en god start på det hele.

Eller du kunne droppe dit "Sabbatår" og komme igang med at læse videre?
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor man skal bruge et år på at lave ingenting, hvis det var mig ville jeg da hurtigst muligt gerne blive færdig og komme ud og tjene nogle rigtige penge :)

- Medmindre du bor hjemme ved mor og far forstår jeg heller ikke at du kan få din hverdag til at hænde sammen med kun 15 timers arbejde om ugen.

Just my 2 cents :)

jeg har snart brugt mit 3 sabbatår og jeg har nydt dem alle. første år var efterskole i 10. klasse mellem folkeskole og andet år blev brugt på et halvt års nattevikararbejde til at tjene penge til at gå et halvt år på højskole. og nu igang med et helt års fast arbejde som slutter til sommer. grunden til jeg ikke læste videre efter højskole er at jeg godt kan lide sikkerheden, og at studere videre i en by som er lidt dyrere at leve i vil jeg gerne have penge til det, og jeg vil gerne arbejde minimalt i de mange år som jeg skal studere.

At du ikke kan forstå hvorfor folk tager sabbatår er jo bare din egen skyld fordi du ikke har sat dig ind i det.

Folk har forskellige syn på livet, gudskelov :D
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

Tak fordi du ikke besvarer spørgsmålet.

Ja, jeg bor hjemme.
Jeg har et vikar job ved siden af mit andet arbejde. Minimum 1 gang om ugen.
Samtidigt kan jeg godt blive kaldt i receptionen på mit arbejde, hvor jeg har 6 timer fast hver måned. Dog er der ofte nogle syge tidligere om aftenen. Altså ved 19:00.

Jeg vælger sabbat år for kvote 2 materiale, hvor jeg har anskaffet mig 4 relevante frivillige erfaringer, som også er studierelevant. Jeg er sikker på at komme ind og mit snit er ikke til kvote 1. Samtidig sparer jeg penge op, da jeg brugte nogle penge fra opsparingen på kørekort. Det handler ikke en skid om at være dovn og ikke læseklar. Jeg gør, hvad der nødvendigt nu for at komme ind på drømmestudiet, så jeg ikke har et langt liv med triste arbejdsdage.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/traethed.htm

Det kunne jo også være, at du bare er en af de personer, der har et stort søvnbehov, der først viser sig nu, hvor trætheden ikke bliver undertrykt af at have travlt med alt muligt andet.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Kostplan: Ingen kostplan

Har du fået kontrolleret at du får nok D vitamin?

Et af symptomerne på d vitamin mangel er jo træthed. Jeg havde problemet sidste år selvom jeg spiser en alm d-vitamin pille. Doktoren fik lavet en blodprøve og jeg havde for lidt.

dennismp skrev:Har du fået kontrolleret at du får nok D vitamin?

Et af symptomerne på d vitamin mangel er jo træthed. Jeg havde problemet sidste år selvom jeg spiser en alm d-vitamin pille. Doktoren fik lavet en blodprøve og jeg havde for lidt.

Nej, det har jeg ikke :)
Tager dog 2x d-vitamin piller fra pure Pharma her i vinteren, så det burde ikke være problemet.

Er du deprimeret?
Onanere du for meget?
Tager du for meget narko?
Er du bare lidt for doven?
Der kan være mange forklaringer, men måske du skulle få tjekket dit d-vitamin og så prøve at holde din søvn til 8 timer om dagen.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

tror du skal kigge lidt på dit liv. "spise sove træne" bliver lidt TRIST i længden!!

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

jeg har personligt erfaret at når jeg sover for meget så bliver jeg også træt af dette. altså hvis jeg sover mindre så er jeg mere frisk.
jeg løber næsten altid i fælden når det er ferie hvor jeg gerne sover til en 12 stykker og går i seng igen kl 1 eller 12 pga. jeg er for træt. Yderligere spiser jeg heller ikke så meget på disse tidspunkter da kroppen er igang i mindre tid, så sørg for at få mad indenbors og stil dit vækkeur så det passer med du får ca. 8 timers søvn hver nat fremfor 10-11 timer.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Jeg vil prøve, at holde søvnen på 8 timer fra nu af. Hvis det så fortsætter med at være så træt, så får jeg målt D-vitamin niveauet.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster