Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Soya Proteinpuvler vs. Whey Proteinpulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle,

Efter jeg begyndte på Whey protein, er jeg begyndt at få bumser, som jeg ellers ikke fik før. Det er endda sådan nogle, der sidder "inden under" huden, altså hvor der kommer en stor bule, men som man ikke kan presse. Derfor er jeg stoppet med det øjeblikkeligt, for det er sgu' for ubehageligt at rende rundt med.

Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der har/ har haft samme problem som mig, og evt. kunne anbefale Soya/Soja/Soy protein, som efter sigende ikke skulle give bumser - nogen der kan af/bekræfte dette?

Venligst.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Næstved

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Som udgangspunkt er det ikke muligt, at proteiner kan give dig bumser. Det kan være at der er nogle tilsætningsstoffer i dit pulver, som har udløst dette? Vil anbefale dig at købe natural whey, hvis du vil undgå tilsætningsstofferne.
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

der er laktose i whey protein men det er der ikke i soya. du kan dog købe whey 95 som ikke indeholder laktose.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Asomugha skrev:der er laktose i whey protein men det er der ikke i soya. du kan dog købe whey 95 som ikke indeholder laktose.

Det ville jeg også forsøge først. Har prøvet Bodylabs 95, og den smager fint - ikke ligefrem lækkert, men den føjer en fin lille bismag til det vand, jeg blandede den op i, så på dén front ville jeg i hvert fald ikke være træt af at skulle vælge 95-versionen
Brugeravatar

Mange tak for svarene. Men er der ikke stadig mejeri"ting" i Whey 95? Og hvorfor vil i egentlig ikke anbefale Soya - efter at have kigget lidt på google har jeg fundet frem til at den skulle gøre omtrent det samme som "almindelig" proteinpulver...? Men i må meget gerne fortælle mig om dette er sandt. :-)

uniquestyle skrev:Mange tak for svarene. Men er der ikke stadig mejeri"ting" i Whey 95? Og hvorfor vil i egentlig ikke anbefale Soya - efter at have kigget lidt på google har jeg fundet frem til at den skulle gøre omtrent det samme som "almindelig" proteinpulver...? Men i må meget gerne fortælle mig om dette er sandt. :-)

Der er mindre protein i soya end der er i whey 95, og så er soya protein rigtig dyrt.
Den "mejeriting" du tænker på som kan give anledning til bumser er laktose, der er laktose i whey 80, men hverken i whey95 eller soya. Og whey 95 har højere protein indhold og er billigere end soya. Men, du vælger selv :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Ok, cool nok - det er da utroligt så klog, man bliver herinde :wink:
Men må jeg så høre en gang, hvorfor der er nogen der tager Soya, når Whey 95 er så meget bedre? Hvis der findes et svar på det altså.. :-)

uniquestyle skrev:Ok, cool nok - det er da utroligt så klog, man bliver herinde :wink:
Men må jeg så høre en gang, hvorfor der er nogen der tager Soya, når Whey 95 er så meget bedre? Hvis der findes et svar på det altså.. :-)

Hvis man nu ikke kan tåle mælk
Brugeravatar

Reputation point: 5

Hvilket jeg ikke kan - jeg får bumser af proteinpulver, selvom det er blandet op med vand, og ligeledes får jeg bumser af mælk. Så det er måske Soya, jeg skal have alligevel så?

Nej.

Hold dig langt fra alt der indeholder soya medmindre du vil have bryster.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

uniquestyle skrev:Hvilket jeg ikke kan - jeg får bumser af proteinpulver, selvom det er blandet op med vand, og ligeledes får jeg bumser af mælk. Så det er måske Soya, jeg skal have alligevel så?

Ja men det er jo laktosen.............. Og den har de fjernet i whey 95
Brugeravatar

Reputation point: 5

Soja indeholder anseelige mængder planteøstrogener, for nu at elaborere på Legends pointe. Det er ren lort, med andre ord. De veganere jeg kender som træner, undgår det også - og vælger oftest risprotein i stedet. Men du kan roligt æde whey95, som er noget nær fri for laktose og har et højt indhold af protein to the pound.

Er du helt panisk angst for alt der stammer fra mælkeproduktion, så prøv evt. proteinpulver baseret på æggehvide. Det er dog væsentligt dyrere, og optages ikke så hurtigt som whey.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Soja indeholder anseelige mængder planteøstrogener, for nu at elaborere på Legends pointe. Det er ren lort, med andre ord.

Gælder det også dette produkt?

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-soy- ... -203p.html
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Maldon skrev:
Soja indeholder anseelige mængder planteøstrogener, for nu at elaborere på Legends pointe. Det er ren lort, med andre ord.

Gælder det også dette produkt?

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-soy- ... -203p.html

Jep, det er jo soya. Måske er jeg lidt vel paranoid, men jeg ville satme ikke æde det.
Brugeravatar

Ok, tak for det.
Har tjekket lidt op på det (hvad jeg lige faldt over på Nettet).
Her er et par links, hvis nogen skulle være interesseret.

http://www.cancer.dk/Hjaelp+viden/hvis+ ... ogener.htm
http://www.vegetarbladet.dk/vegetarblad.aspx?artikel=30
http://helseministeriet.dk/2009/10/27/s ... ler-skidt/
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Som sagt tidligere soya er til trunterne, drenge/mænd skal helst undgå det!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

Kan se der er mange som ikke er glade for soja-pulver. Uden at være ekspert vil jeg dog mene, at du bør tage advarslerne med et gran salt. Så længe du varierer din kost og ikke overdriver dit indtag vil jeg ikke mene der er noget at være bange for. Man må jo også huske, at proteinpulver blot er et supplement til kosten og bliver indtaget i mindre mængder - og tvivler på du får tøsepatter af en shake eller to om dagen. Personligt kan jeg ikke tåle mælkeproteinerne, så jeg anvender selv soja proteinpulveret fra bodylab uden nogle problemer. Men valget er dit - hvis jeg selv kunne tåle mælkeprodukter havde jeg dog også valgt whey - dog primært pga. prisen :)

Mvh

Thisisit skrev:Kan se der er mange som ikke er glade for soja-pulver. Uden at være ekspert vil jeg dog mene, at du bør tage advarslerne med et gran salt. Så længe du varierer din kost og ikke overdriver dit indtag vil jeg ikke mene der er noget at være bange for. Man må jo også huske, at proteinpulver blot er et supplement til kosten og bliver indtaget i mindre mængder - og tvivler på du får tøsepatter af en shake eller to om dagen. Personligt kan jeg ikke tåle mælkeproteinerne, så jeg anvender selv soja proteinpulveret fra bodylab uden nogle problemer. Men valget er dit - hvis jeg selv kunne tåle mælkeprodukter havde jeg dog også valgt whey - dog primært pga. prisen :)

Mvh

Nu det jo ik kun for at undgå patter, men med potentiel daglig intagelse af kvindeligt hormon, har jeg læst det kan have negativ indflydelse på væks af muskler!
Seriøst, med mindre du ikke tåler andet så undgå det!
Og nej er ikke ekspert har bare læst en masse om det da jeg fik det samme afvide, og alt jeg har læst siger det samme om soya produkter!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

Well, well... ingen grund til panik. Jeg æder med glæde soyasauce til min sushi og på min forårsrulle. Jep, jeg er old school, jeg elsker forårsruller.

Men no way jeg vile downe soyaprotein når jeg kan svælge i det bedste der findes: whey isolate.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster