Jeg har søgt lidt rundt herinde og læst nogle artikler, og har fået det indtryk at konditionstræning ikke ligefrem går hånd i hånd med det at opbygge muskelmasse. Jeg styrketræner 4 dage om ugen (man-tir og tor-fre), og pt har jeg besluttet mig for at smide de ekstra kilo, så jeg træner på motionscyklerne alle de dage jeg kan komme til det. Det er ikke fordi jeg er tilnærmelsesvis tyk, men man får jo hele tiden at vide at sixpack = lav fedtprocent. Udfordringen består altså i at jeg skal tabe mig uden at det går ud over muskelmassen. Da jeg skal have energi til restitution, tænkte jeg om det kunne være en idé at trappe cyklerne ned til mandag og torsdag, for så har jeg i begge tilfælde haft noget tid til at restituere inden da.
Mit spørgsmål er så, kan jeg cykle mere end det på andre tidspunkter uden at det går ud over muskelmassen, eller burde jeg i virkeligheden holde helt op med motionstræningen, og sætte min lid til at styketræningen sætter forbrændingen op og klarer fedtet helt på egen hånd?
Jeg har trænet i ca. 1 år og bænker 45, så i lige har en idé om hvor jeg er henne i forløbet.
Træning på motionscykel består af 30 min. hvor jeg cykler ca. 11-13 km. og forbrænder 200 kcal.
På forhånd tak for jeres svar

synes det var svært at finde noget om styrketræning vs vægttab uden at det var det sidste der var i fokus, derfor denne tråd.