Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Spinning kombineret med effektiv styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har søgt lidt rundt herinde og læst nogle artikler, og har fået det indtryk at konditionstræning ikke ligefrem går hånd i hånd med det at opbygge muskelmasse. Jeg styrketræner 4 dage om ugen (man-tir og tor-fre), og pt har jeg besluttet mig for at smide de ekstra kilo, så jeg træner på motionscyklerne alle de dage jeg kan komme til det. Det er ikke fordi jeg er tilnærmelsesvis tyk, men man får jo hele tiden at vide at sixpack = lav fedtprocent. Udfordringen består altså i at jeg skal tabe mig uden at det går ud over muskelmassen. Da jeg skal have energi til restitution, tænkte jeg om det kunne være en idé at trappe cyklerne ned til mandag og torsdag, for så har jeg i begge tilfælde haft noget tid til at restituere inden da.

Mit spørgsmål er så, kan jeg cykle mere end det på andre tidspunkter uden at det går ud over muskelmassen, eller burde jeg i virkeligheden holde helt op med motionstræningen, og sætte min lid til at styketræningen sætter forbrændingen op og klarer fedtet helt på egen hånd?

Jeg har trænet i ca. 1 år og bænker 45, så i lige har en idé om hvor jeg er henne i forløbet.
Træning på motionscykel består af 30 min. hvor jeg cykler ca. 11-13 km. og forbrænder 200 kcal.

På forhånd tak for jeres svar :) synes det var svært at finde noget om styrketræning vs vægttab uden at det var det sidste der var i fokus, derfor denne tråd.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er intet problem i at konditionstræne, mens man er igang med et BB program, tværtimod.
Du skal helst varme din krop op med noget cardio træning INDEN du træner i en 30 minutter, for at være sikker på at være godt varm og samtidig at forbrænde det overskydende fedt.

Dog ville jeg ikke køre bodybuilding, hvis dit mål er at tabe dig. Dine mavemuskler bliver tydelige med lav fedt-procent, men ikke nødvendigvis store. Derfor ville jeg anbefale dig at køre BB og cut med et par måneders mellemrum.
If you can't join them, beat them.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Unit skrev:Der er intet problem i at konditionstræne, mens man er igang med et BB program, tværtimod.
Du skal helst varme din krop op med noget cardio træning INDEN du træner i en 30 minutter, for at være sikker på at være godt varm og samtidig at forbrænde det overskydende fedt.

Dog ville jeg ikke køre bodybuilding, hvis dit mål er at tabe dig. Dine mavemuskler bliver tydelige med lav fedt-procent, men ikke nødvendigvis store. Derfor ville jeg anbefale dig at køre BB og cut med et par måneders mellemrum.

Hvad fanden er det for noget lort at lukke ud. Du forbrænder kun fedt ved at være i kalorieunderskud. Cardio kan være en måde at hjælpe med at NÅ et kalorieunderskud, men det vigtigste er altså diæten.

At bulke og derefter cutte uden at bb'e samtidig vil være direkte idiotisk. Når man cutter, bliver man nødt til at træne for at beholde sin muskelmasse (sammenholdt med en ordentlig diæt).

/rant over

Der er absolut ikke noget i vejen med spinning samtidig med at du træner bb. Det vigtigste for ikke at smide muskelmasse under et cut, ligger i diæten. I princippet behøver du ikke dyrke cardio, hvis du har en diæt, hvor du ligger ca. 300-500 kcal i underskud pr. dag, men imo er det en god ide for at beholde et sundt cardiovaskulært system. Hvis du beslutter dig for at spinne, skal du huske at tage højde for det i din diæt.

Magicbox skrev:
Unit skrev:Der er intet problem i at konditionstræne, mens man er igang med et BB program, tværtimod.

Hvad fanden er det for noget lort at lukke ud. Du forbrænder kun fedt ved at være i kalorieunderskud. Cardio kan være en måde at hjælpe med at NÅ et kalorieunderskud, men det vigtigste er altså diæten.

At bulke og derefter cutte uden at bb'e samtidig vil være direkte idiotisk. Når man cutter, bliver man nødt til at træne for at beholde sin muskelmasse (sammenholdt med en ordentlig diæt).

/rant over

Der er absolut ikke noget i vejen med spinning samtidig med at du træner bb. Det vigtigste for ikke at smide muskelmasse under et cut, ligger i diæten. I princippet behøver du ikke dyrke cardio, hvis du har en diæt, hvor du ligger ca. 300-500 kcal i underskud pr. dag, men imo er det en god ide for at beholde et sundt cardiovaskulært system. Hvis du beslutter dig for at spinne, skal du huske at tage højde for det i din diæt.

Tak for svaret.

En ting jeg undrer mig lidt over. Der står i denne artikel at:
Det er i øvrigt vigtigt at pointere, at det i de fleste tilfælde ikke er muligt at opbygge muskelmasse og tabe fedt samtidigt. Det er 2 modstridende mål. Så man gør sig selv en tjeneste ved at beslutte sig om man vil det ene eller det andet.

Er det så muligt at tabe fedt uden samtidig at tabe muskelmasse? Altså bare holde det ved lige? Nu har jeg som sagt spinnet en del på det sidste, og kan mærke at jeg ikke kan løfte nær så meget som før jeg begyndte at tabe mig. Og det virker jo til at være uundgåeligt, og altså ikke noget kost kan rette op på. For hvis jeg spiser nok til at holde musklerne ved lige, taber jeg vel heller ikke noget fedt. Eller hvad? :-k

Kostplan: Ingen kostplan

Shv skrev:
Magicbox skrev:

/rant over

Tak for svaret.

En ting jeg undrer mig lidt over. Der står i denne artikel at:
Det er i øvrigt vigtigt at pointere, at det i de fleste tilfælde ikke er muligt at opbygge muskelmasse og tabe fedt samtidigt. Det er 2 modstridende mål. Så man gør sig selv en tjeneste ved at beslutte sig om man vil det ene eller det andet.

Er det så muligt at tabe fedt uden samtidig at tabe muskelmasse? Altså bare holde det ved lige? Nu har jeg som sagt spinnet en del på det sidste, og kan mærke at jeg ikke kan løfte nær så meget som før jeg begyndte at tabe mig. Og det virker jo til at være uundgåeligt, og altså ikke noget kost kan rette op på. For hvis jeg spiser nok til at holde musklerne ved lige, taber jeg vel heller ikke noget fedt. Eller hvad? :-k

Du vil jo tabe styrke i cut perioden, men det er jo primært pga du ikke er i kalorieoverskud, altså at du er i underskud på energi. Det kan ikk undgåes at tabe en lille smule, men det kan jo holdes på et minimum, afhængig af hvor hurtigt du taber dig. Men der er noget der hedder muscle memory, hvilket betyder at dine muskler husker de har været den størrelse engang, og derfor hurtigt vil kunne bygges op til den størrelse igen :D
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

Shv skrev:

Det er korrekt, at man ikke kan opbygge muskler og smide fedt samtidig (der er undtagelser som fx meget tykke mennesker). Hvis du cutter med ca. 300-500 kcal om dagen, så mister du minimalt muskelmasse forudsat, at du holder din træning ved lige. Hvis du begynder at miste meget styrke og meget vægt hver uge, så cutter du nok med for mange kcal, også er det, at muskelmassen også begynder at forsvinde (uden at du dog skal frygte at vågne op som et pindemenneske). I så fald skal du nok tilføje lidt flere kcal i diæten. Hvor mange kcal du skal ha' om dagen, finder du ud af vha trial and error :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster