Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Flere studier dokumenterer at man har bedre resultater ved at dele sideløbende styrke- og udholdenhedstræning op, så man f.eks. træner dem skiftevis fra dag til dag, i stedet for at træne dem i de samme træningspas. Hvis det kan lade sig gøre, er det altså smartest at adskille de to træningsformer, hvis muligt, når man ser udelukkende på resultaterne af styrketræningen.
At det er vigtigt at få kroppen i en overskudstilstand før, under og måske vigtigst efter styrketræning.
Udfører man sin styrketræning først og udholdenhedstræning sidst, vil man godt nok kunne ”fyre den af”, men efter styrketræningen vil man, lige meget om man spiser noget, forhindre kroppen i at komme i en overskudstilstand, på grund af kroppens fortsatte aktivitetsniveau.

Legend skrev:Det kan sagtens optimeres. Du kan droppe det der spinning-fis.
Såvidt jeg kan se træner du op til et halvmaraton, ikke?
I den sammenhæng er spinning tæt på at være spild af tid.

Nis skrev:Legend skrev:Det kan sagtens optimeres. Du kan droppe det der spinning-fis.
Hmm, det lyder besynderligt, det jeg har browset på netter virker det ellers til at spinning vil bidrage til mit løb. Også er det et sjovt alternativ til at løbe, så det foresætter jeg nok med![]()
Kan du uddybe det med at bidraget til mit løb nærmest er spild af tid?

Nis skrev:Hej folkens,
Er begyndt at spinne et par gange som substitution til mit løb. Indtil videre har jeg styrketrænet inden (nuppet en shake lige bagefter) spinning (også en proteinbar lige bagefter) også hjem til aftensmad lige bagefter.
Er det slemt? - eller kan det optimeres?

fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Legend skrev:Nis skrev:Legend skrev:Det kan sagtens optimeres. Du kan droppe det der spinning-fis.
Hmm, det lyder besynderligt, det jeg har browset på netter virker det ellers til at spinning vil bidrage til mit løb. Også er det et sjovt alternativ til at løbe, så det foresætter jeg nok med![]()
Kan du uddybe det med at bidraget til mit løb nærmest er spild af tid?
Kan du fortælle mig hvordan det bidrager til dit løb? Det er klart, det får lidt gang i dit kardiovaskulære system, men sjovt nok vil du få meget mere ud af at løbe.

Nis skrev:Du skrev bare "i den sammenhæng er spinning tæt på at være spild af tid", hvilket jeg gerne ser en uddybelse af.

Legend skrev:Nis skrev:Du skrev bare "i den sammenhæng er spinning tæt på at være spild af tid", hvilket jeg gerne ser en uddybelse af.
Spinning er, sat i forhold til løbetræning, spild af tid. En af de vigtigste ting ved løbetræning er at du styrker led og sener, så de kan tåle den konstante påvirkning de bliver udsat for. Det har du intet af på en cykel. Som sagt vil der selvfølgelig være carryover, jeg kan bare ikke forstå hvorfor du ikke bare løber?

Biggalow skrev:Del det hellere op så du får en dags mellemrum. Hvis du absolut vil cykle og styrketræne samme dag, vil jeg føreslå i det mindste at give din krop nogle timer imellem de 2 trænings sæt, så den får en chance for at fylde depoterne op igen. Artiklen "Styrketræning eller kredsløbstræning først" kommer lidt ind på dette.Flere studier dokumenterer at man har bedre resultater ved at dele sideløbende styrke- og udholdenhedstræning op, så man f.eks. træner dem skiftevis fra dag til dag, i stedet for at træne dem i de samme træningspas. Hvis det kan lade sig gøre, er det altså smartest at adskille de to træningsformer, hvis muligt, når man ser udelukkende på resultaterne af styrketræningen.
Ifølge artiklen har man en større potentiel risiko for at havne i en katabolsk tilstand hvis man tager styrketræning først og cardio til sidst.At det er vigtigt at få kroppen i en overskudstilstand før, under og måske vigtigst efter styrketræning.
Udfører man sin styrketræning først og udholdenhedstræning sidst, vil man godt nok kunne ”fyre den af”, men efter styrketræningen vil man, lige meget om man spiser noget, forhindre kroppen i at komme i en overskudstilstand, på grund af kroppens fortsatte aktivitetsniveau.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster