Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

Spiser jeg for meget/Lidt - Pige :-)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i meget af det her, da jeg er ret ny i det :-)

Først lidt info=

Jeg er er 15 år
Jeg er pige
Jeg vejer 53-54 kg
Jeg er 167,5 høj
Jeg har styrketrænet i 4-5 måneder
Tabt 12 kg.
Jeg indtager dagligt mellem 1600-1800 kalorier

Mit mål er at opbygge muskelmasse samtidig med at jeg taber overskydende fedt. Er det muligt?
Jeg spiser en blanding af LCHF og paleo. Den eneste form for hvede jeg spiser er havregryn til morgenmad. Jeg spiser mange nødder, skyr, grønsager, tun, hytteost, æg, laks og oftest lidt bær/frugt til morgenmad :-)
Jeg træner ca. 6 gange styrketræning pr. uge og 2 gange konditionstræning i 30 minutter(HIIT).

Hvordan lyder det rent kaloriemæssigt? Hvis jeg gerne vil opbygge muskelmasse, samtidig med at jeg taber overskydende fedt, hvis det er muligt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er så udgangspunkt svært at tabe fedt og opbygge muskelmasse samtidigt. Det kan dog lade sig gøre at opbygge lidt muskelmasse i mens man smider fedt, hvis man er helt nybegynder, da nybegyndere vokser meget let.
Nu ved jeg ikke hvor høj en fedtprocent du har, men hvis der er en del du vil af med, vil jeg anbefale at ligge i kalorieunderskud så du kommer af med det sidste fedt. For derefter at prøve at lean gaine ved at ligge en smule i kalorieoverskud.

Om det er for meget eller for lidt du indtager er svært at vurdere, det er meget individuelt, det er kun vægten der kan vise dig det rigtige svar. Det lyder dog umiddelbart til at kunne være omkring dit ligevægtsindtag.

Du spiser for lidt imo. Du kan sagtens spise mere når du træner 6 gange om ugen!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

emmamusen27 skrev:15 år
pige
vejer 53-54 kg
167,5 høj
Tabt 12 kg.
Jeg indtager dagligt mellem 1600-1800 kalorier

I en alder af blot 15 år, og med din højde/vægt, skal du bestemt ikke tabe dig mere. Din krop er slet ikke færdigudviklet og som kvinde skal du udvikles til at være fødedygtig. Det lyder derudover til at du har styr på din kost, men lad det ikke blive alt overskyggende! Husk at leve livet og være ung - jeg vil hverfalt kraftigt anbefale ikke at tabe dig yderligere. God træning :drink:

Reputation point: 25

Kostplan: Vis kostplan

Tusind tak for jeres svar! Jeg vil prøve at regulere lidt i min kost, og finde ud af hvor det passer mig bedst at ligge rent kaloriemæssigt :-)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster