Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1443
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål om fedtceller og diverse cutting.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB'er jeg ved ikke om det er det rigtige sted at poste men here goes...

Jeg har trænet i ca. 5½ år nu. Da jeg startede som 14 årig vejede jeg søle 50 kg. Året efter hed vægten så 75 kg (mest fedt i know). Året efter igen hed den så 83-85 kg. Her har jeg så ligget lige siden stort set.
Jeg ved at der er blevet udskiftet meget fedt med muskler igennem tiden.
Jeg har forsøgt flere gange at cutte længere ned, men uden det helt store held. Og der har været nogenlunde styr på, dog ikke helt.

Mit reelle spørgsmål er så egentligt og hvis jeg nu nosser mig for alvor sammen i 2-3 måneder og kommer ned på de 7-8 procent fedt. Vil det så betyde at mine fedtceller som er blevet stærkt formindsket vil kræver mere, og derved gøre mig mere sulten?
Grunden til jeg spørger er at jeg ikke har haft poblemer med at holde vægten på de 85 kilo, men vil det så betyde at det vil være lige så nemt at holde 77 kilo f.eks?

Dem der vælger at svare må enten gerne have personlig erfaring eller også gerne noget videnskabligt at underbygge det med! :P

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fedtcellerne udskiller leptin, som er et stof der giver en mæthedsfornemmelse. Dvs. at hvis du kun taber fedt vil du nok blive mere sulten. Men det vil ikke gøre at du skal spise mere, da fedt ikke øger forbrændingen i kroppen. Håber det var det du spurgte om.
Billede
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Ja det var sådan noget jeg ledte efter... Så det vil sige at alt andet lige at jeg er fucked med mindre jeg får fedtsugning til at fjerne fedtcellerne :D ?

(ikke jeg havde tænkt mig dette)

Men nu når jeg er ved at have den muskelmasse jeg aimede efter, og jeg bare vil have en lav procent. Så skal jeg kæmpe hver dag for at hold procenten, i forhold til hvad jeg er vant til?

Styrkeliste

Lasse bassen skrev:Ja det var sådan noget jeg ledte efter... Så det vil sige at alt andet lige at jeg er fucked med mindre jeg får fedtsugning til at fjerne fedtcellerne :D ?

(ikke jeg havde tænkt mig dette)

Men nu når jeg er ved at have den muskelmasse jeg aimede efter, og jeg bare vil have en lav procent. Så skal jeg kæmpe hver dag for at hold procenten, i forhold til hvad jeg er vant til?

nej, slet ikke. Det vil i starten nok være lidt svært. men når du har fundet den vægt du vil ligge på vil kroppen på et tidspunkt vænne sig til den. Og du vil kunne ligge nogenlunde konstant.

Det er dog stadig usikkert om man overhovedet kan fjerne fedtvævene og fedtcellerne helt, men at man bare formindsker dem. Så jeg syntes du skal tabe dig, og så må du se hvordan det går ;) der er ikke noget at gøre ved det lige meget hvordan det kommer til at foregå.
Billede
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

det gælder sådan set blot om at cutte stille og roligt ned. smid ½kg om ugen ved hjælp af en smule motion og en fornuftig kost. absolut ingen grund til at tro du er fucked uden en fedtsugning.

man skal huske at man har to typer fedtceller. de brune og de hvide. de hvide fedtceller er dem man hurtigt får opbygget, dette er også dem der er lette at komme af med igen.. typisk dem man taber de første par uger af en diæt. når største delen af disse er "væk" begynder man at smide af de brune. disse er dog betydligt mere genstridige og er sværere at komme af med. det er så her rigtig mange mister modet, motivztionen eller lysten til at fortsætte fordi vægttabet går i stå. når først de brune fedtceller er væk tager de tilgengæld også længere tid at bygge op igen.. så bare klø på..
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Jamen det lyder da meget logisk at det skal gå stille og roligt, og det er da nok også derfor jeg har kunne blive liggende på 85 uden at blive mere sulten. Selvom min lean body mass er øget.

Det er bare skide svært at tabe sig over længere tid, da det mere eller mindre kræver jeg stopper med at drikke i denne periode hvis jeg skal ned i vægt. Og jeg er rigtig god til at drikke i weekende :P

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online