Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 990
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 988

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål om fedtforbrænding og opbygning af muskelmasse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Halløj alle sammen. Vil først lige sige, at dette er en fremragende side med en masse gode artikler. Jeg er ikke nået igennem dem alle endnu.

Men jeg løb ind i et spørgsmål. Ifølge en af artiklerne kan man ikke opnå smide fedt og samtidig med at man opbygger muskelmasse.
Jeg går ud fra, at det er det vægttab som Rasmus Thorup mener her: viewtopic.php?t=6263

Kan man smide fedt og øge muskelmassen samtidigt?

Det at smide fedt og øge muskelmassen er to vidt forskellige ting, som fungerer under 2 helt forskellige biokemiske tilstande. Kroppen kan ikke være i disse 2 tilstande på et og samme tidspunkt, og derfor kan det ikke lade sig gøre at øge muskelmassen, samtidig med at man smider fedtet.

Men under artiklen om bulking står der, at fedtprocenten bliver mindre jo mere muskel man opbygger.
Se her: artikler/bodybuilding/bulking.php
Man tager mere muskel på, jo
• større energioverskud man er i
• mere/bedre man træner
lavere fedtprocent man starter med
• jo kortere tid man har været i energi overskud

Så nu er spørgsmålet, kan kroppen forbrænde det fedt man har på kroppen, selvom man har et kalorieoverskud til opbygning af muskelmasse?

Det som jeg gerne vil opnå er at erstatte noget af det fedt jeg har på kroppen med muskler, uden at tage (alt for meget) på.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis fedt mængden er konstant og muskelmassen stiger, så vil fedtprocenten falde - simpelt matematik.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Er du helt nybegynder inden for bodybuilding og vægttræning?

Træner her: Fitness World Aalborg
Equinox Prinsensgade

Du har bare misforstået det en smule.

Eksempelvis: Du vejer 100 kg, med en fedtprocent på 10. Hvis du så tager 5 kg på i muskler, men ikke tager fedt på, vil du nu veje 105 kg, og deraf have en samlet lavere fedtprocent, da du jo ikke tog fedt på.

Get it? :D
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hehe, jeg skal vist have en ekstra kop kaffe, og stoppe mit fine gymnasiebevis lidt langt væk :P

@ AndersHauberg
Jeg har trænet styrketræning for nogle år siden, men stoppede med det da jeg startede på gymnasiet.
Men jeg er så hoppet op på hesten igen, og har trænet i snart to måneder, med nogle ellers vældigt fine resultater. Bl.a. fik jeg et sindsygt vægttab på blot en måned fra 136 til 127 kg. Meeeen, jeg havde også opbygget alle de affaldsstoffer som der skulle ud. Så rent fedt var det ikke.

Jeg har læst et par engelske artikler igennem, hvori det står forklaret hvorfor det er lykkedes mig at tabe mig, samtidigt med at jeg opbyggede muskler. Men det er kun noget begyndere kan opnå, hvor fedtprocenten er så høj som min (aner ikke hvad den er tbh) Min vægt er bl.a. steget til 129 kg.. så det varede ikke ved.

Grunden til at jeg startede med at styrketræne igen, var at jeg tidl. har habt mig helt ned til 107 kg, men dengang var jeg sgu bare en streg i luften. Det gider jeg sgu ikke. Nu hvor jeg er vant til at have lidt pondus :P.

Men nu ved jeg da hvad jeg skal træne og spise efter.

Stealthysomenninja skrev:Hehe, jeg skal vist have en ekstra kop kaffe, og stoppe mit fine gymnasiebevis lidt langt væk :P

@ AndersHauberg
Jeg har trænet styrketræning for nogle år siden, men stoppede med det da jeg startede på gymnasiet.
Men jeg er så hoppet op på hesten igen, og har trænet i snart to måneder, med nogle ellers vældigt fine resultater. Bl.a. fik jeg et sindsygt vægttab på blot en måned fra 136 til 127 kg. Meeeen, jeg havde også opbygget alle de affaldsstoffer som der skulle ud. Så rent fedt var det ikke.

Jeg har læst et par engelske artikler igennem, hvori det står forklaret hvorfor det er lykkedes mig at tabe mig, samtidigt med at jeg opbyggede muskler. Men det er kun noget begyndere kan opnå, hvor fedtprocenten er så høj som min (aner ikke hvad den er tbh) Min vægt er bl.a. steget til 129 kg.. så det varede ikke ved.

Grunden til at jeg startede med at styrketræne igen, var at jeg tidl. har habt mig helt ned til 107 kg, men dengang var jeg sgu bare en streg i luften. Det gider jeg sgu ikke. Nu hvor jeg er vant til at have lidt pondus :P.

Men nu ved jeg da hvad jeg skal træne og spise efter.

Okay det lyder godt, så har du vel styr på kosten/styrketræning/cardio træning :D.

Held og lykke med vægttabet og fedtforbrændingen så :)

Træner her: Fitness World Aalborg
Equinox Prinsensgade

hehe jo tak.

Kosten har jeg rimeligt godt styr på. Jeg har mit fine kostprogram fra UNI-C

p.t. er jeg ved at sammensætte et mere komplet og intensivt træningsprogram, end det todelte program jeg startede med. Men der får jeg en kammerat til at hjælpe med - han har rimeligt godt styr på det, da han tidl har trænet med nogle af de store gutter fra nordjyske (bl.a. et par prof bodybuildere). P.t. træner jeg fire gange om ugen, men nu hvor jeg begynder at træne hårdere bliver det måske sat ned til tre.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster