Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål omkring vægttab og muskelmasse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Nu nærmer sommeren sig, og mine tanker og mål er forblevet ved det, har nærmere taget to kg ekstra på, og det er fedt.

Nu er jeg 1.80 høj, vejer 81 kg og utrænet, men med en umiddelbar god muskelmasse af en 15 af være. Fedtprocent omkring de 18.

Havde ønsker om at bygge muskelmasse på inden mit vægttab, men det er forsent. Satser på et cut nu, og så må jeg nøjes med det, som er. Det vil sådan cirka være det samme som mine kammerater.

Her er der dog nogle ting, jeg undrer mig over - noget kan måske lyde dumt.

1: Jeg vil bruge min kammerat som eksempel, da noget som ligner hans krop må være et ønske scenarie for mig til sommer. Han har en fedtprocent på 10. Vejer 58 og er 166 høj. Forskellen mellem hans højde og vægt er 7.
Hvis min fedtprocent ender på 10, vil jeg veje 73,8 og 1.80 høj. Der er forskellen på 6.

Betyder ovenstående så, at hvis min fedtprocent ender på 10, vil jeg have et kg mere muskelmasse end ham?

Såfremt det er rigtigt, så vil jeg være ovenud tilfreds med resultatet, men tror det ikke.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg startede i december/januar semi seriøst igen. Jeg er 181 og vejede 83-84 kg en del fedt og omkring samme fedtprocent som dig, nu er jeg nede i omkring 10-12 % og 77kg og har stadig taget muskler på og bibeholdt størstedelen af styrken.. Jeg tror godt du kan nå det hvis du ligger alkohollen lidt på hylden og får trænet seriøst 4-5 gange om ugen, og derudover spiser efter en fornuftig kostplan.
Jeg har i hvert fald gjort et rimelig godt fremskridt og regner med at står fornuftigt til sommer, med muskler og lav fedt % :)
"To achieve what others won’t, you have to do what others don’t"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: -1.00
- Squat: -2.00
- Dødløft: -3.00

Det lyder godt med din udvikling. Havde forstillet med en fremgang og udvikling i stil med din; tabe fem-seks kg, samt bibeholde styrken.

Men jeg synes dog ikke, at jeg fik svaret på mit spørgsmål?

Noget andet, som bekymrer mig en smule, er, at jeg sidste år samme tid, vejede 73 kg. Gik kun i ottende klasse, så det tænkte, at det måske var lidt for meget, ville i hvertfald gerne ned i 60'erne. Inden jeg fik vendt mig om, vejede jeg 78 kg og var låst i 70'erne, fordi jeg ikke tog det seriøst. Nu vejer jeg akkurat 83 kg, håber virkelig ikke på samme proces, som sidste år, så nu vil jeg gøre noget.

Mit mål er, at jeg til juli skal ned på 77, altså smide 6 kg. Har dog et problem i, at jeg ikke har nogle træningsmuligheder, udover et træningscenter, hvor man skal være 16, som jeg fylder næste år.

Har så bare tænkt mig at smide mit fedt og komme ned på en lav fedtprocent, altså ændre min kost og samtidig med noget løb og hjemmeøvelser. Hvad vil i mene er det mest optimale?

Hvis du ikke vil have muskelmasse så lyder det jo fint, altså dyrke motion og spise sundt, så kan du hurtigt tabe det.. Men kan dine forældre ikke bare skrive under, på at du må træne?? det kan jg huske mine gjorde da jeg ikke var gammel nok
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil sige nej, da du har længere arme og ben end han har, og derved automatisk længere muskler. Dem der er mindre, efter min mening og erfaring, plejer at blive nemmere stor end dem der er høj, da musklerne har mindre område at sprede sig på og derved virker større. Du vil derfor ikke se ud som ham, hvis du når dit mål på 10%, men du vil alligevel komme til at se mere markeret ud pga. vægttab.

Hvis du vil tabe dig og alligevel tage muskler på, så kan du jo prøve med leangain eller eatstopeat. Er selv igang med leansgain, men overvejer eatstopeat. Google det :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog

Jeg tror jeg har det lidt på samme måde. Jeg har heller ikke rigtig den helt store muskel masse, dog har jeg ikke nogle kg jeg vil smide, tværtimod så vil jeg gerne have nogle kg ekstra, men det skal være de rigtige kg. Jeg har en crosstrainer derhjemme der blive brugt ok meget, og det gør den da jeg gerne vil forbedre min generelle kondition samtidig med at jeg styrker mine knæ. MEN, forbrænder jeg for meget på min crosstrainer, hvis jeg ønsker at få lidt kg på kroppen og gerne i form af en muskel masse?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus C

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00

Kostplan: Ingen kostplan

MartinPetersen84 skrev:Jeg tror jeg har det lidt på samme måde. Jeg har heller ikke rigtig den helt store muskel masse, dog har jeg ikke nogle kg jeg vil smide, tværtimod så vil jeg gerne have nogle kg ekstra, men det skal være de rigtige kg. Jeg har en crosstrainer derhjemme der blive brugt ok meget, og det gør den da jeg gerne vil forbedre min generelle kondition samtidig med at jeg styrker mine knæ. MEN, forbrænder jeg for meget på min crosstrainer, hvis jeg ønsker at få lidt kg på kroppen og gerne i form af en muskel masse?

Det afhænger af hvor meget du får indenbords i løbet af en dag :) Jo mere du forbrænder jo mere skal du indtage for at tage muskler på.
Så du skal i kalorieoverskud, og det kan du snildt selvom du vælger at bruge crosstrainer. Men du får jo ikke rigtig muskler hvis du bare bruger crosstrainer og ikke styrketræner ved siden af.
Brugeravatar

Styrkeliste

Her er en kommentar fra en dude herinde om, hvornår man får sixpack:

"Tror du skal regne med at du skal et godt stykke ned under din højde - 100cm. Nok 10kg.
Eksempel: jeg er 190cm høj og vejer pt: 88,0kg ca. jeg skal nok ned på 80kg eller under før det er fornuftigt.
Jeg har rimeligt tykke, dybe mavemuskler. Du skal nok ned på 73kg. 183 - 100 = 83kg og så fjerne cirkus 10kg.
Dette er ekstremt broscience og et gammelt trick. Men 70-73kilo er mit bud på et fornuftigt slutresultat.
Desuden kan man jo ikke se hvordan du holder fedt på andet fronten af overkroppen. Ikke optimalt til gætterier."

Jeg er 1.81 og vejer 82. Skal jeg så helt ned og på 71 kg, i følge mine beregninger vil jeg så få en noget lavere fedtprocent end de 10, hvis jeg regner rigtigt. Et vægttab på 11 kg lyder altså en smule drastisk.

Jeg er 185 høj og vejer 85 kg, somme tider lidt mere, og jeg har synlige abs, så det kan ikke stilles helt så firkantet op.
Muskelmasse tæller ret meget i denne ligning.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster