Skal måske lige tilføje at mit mål er at opnå mere muskelmasse og self. styrke, men masse er nok priotitet 1.
1. De 5RM's man skal indtaste er det, det absolut tungeste man kan løfte på hver øvelse 5 gange som helt frisk? Altså det er bare en dag hvor man tester hvor meget man kan løfte 5 gange?
2. Mit personlige max for 5 reps på Squat er omkring 80 kg. Så siger programmet at mandag i uge 1 skal jeg løfte 48 kg. Men hvor mange gange og sæt skal jeg løfte 48 kg. i Squat om mandagen?
Onsdag siger den 52 kg. und so weiter.
3. Kan man erstatte nogle øvelser, eller er programmet kodet ind til netop lige den øvelse som er skrevet allerede?
Jeg mener at Bænk f.eks. kører jeg ikke med stang, men med håndvægte (pga. skulderne) og der er mit max på 5 reps vel omkring 21 kg. på hver hånd, men det duer vel ik at skrive 21. kg i programmet hvis det er kodet ind efter Bænk med en stang?
4. Skal man lave lige præcis de øvelser der er i programmet, eller er det smag og behag?
Og så lige til sidst, så søger jeg nogle fede øvelser til at træne balder+baglår. Jeg mangler en del masse på balder og baglår og det eneste jeg kører lige nu er "ass to the grass" Squat, men søger et par alternativer.
Sorry for den lange smørre, men kunne lige så godt fyrre det hele af