Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål til "Større arme på 12 uger"

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har trænet i 2 og et halvt år nu, og overvejer at prøve at køre programmet "større arme på 12 uger", men inden jeg vælger det, kunne det være interessant at få jeres syn på et par ting.

Jeg er helt indforstået med, at hvis man vælger at køre dette program, så er det fordi man fokuserer på armene og ikke på bryst, ryg eller andet.

Men nu vælger man jo naturligvis ikke at køre et program, for så at miste noget på eksempelvis bryst, som man om ikke andet gerne vil holde ved lige, og derfor ser jeg et problem i, at der ikke er indlagt nogen form for progression i de store basisøvelser.

Inden jeg skal køre dette program, vil jeg holde en uges dekontionering, så selvfølgelig kan jeg starte med en lavere vægt end normalt max, da kroppen jo reagerer på det efter en uges pause, men med et så langt program som dette på 12 uger, vil jeg hurtigt nå op på en vægt omkring failure, og det vil da virke uholdbart at skulle lave basisøvelserne med den samme vægt de sidste 4-5 uger eksempelvis?! Havde programmet i basisøvelser fx ændret faser med eksempelvis 3x10 , 4x8 og til sidst 5x5, kunne det måske have løst problemet, men programmet nævner jo kun 5x5 og intet om progression i basisøvelserne.

Hvad siger I....?!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Træner man ikke bare på dagsform i det program? :)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu har jeg ikke læst programmet, men ved 5x5 i 12 uger, gætter jeg som vupti på at du enten kører efter dagsform eller naturlig progression (som igen hælder mod dagsform).

Kunne ikke forstille mig at man kører programmet med samme vægt slavisk, eller efter HST metoder.

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 150.00

Har lige læst artiklen, og du giver den bare gas efter dagsformen. Selvfølgelig så tungt som muligt, uden at ramme failure :)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ja, det var nemlig også det jeg selv tænkte..

Men når man er vant til at køre med progresssion, så er jeg sgu lidt linken over for tanken om at køre efter dagsform i så lang en periode..

Godt nok er det armene man træner mest efter, men man vil jo gerne bevare massen på resten af kroppen..

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster