Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 872
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål Tråd

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB,

-Spørgsmål 1:

Jeg faldt lige over den her video som ramte noget jeg vil kunne bruge:

Passer de ting? Skal jeg virkelig smide min dejlige mælk væk for at tabe det ubrugelige fedt? :-k
Jeg spiser ultra sundt så det næsten er usundt. Så passer det?

-Spørgsmål 2:

Jeg læser utroligt meget herinde, men hver gang jeg læser bliver jeg usikker på om det er rigtig det jeg gør. Jeg har lært af en god ven at man ligeså godt kan gøre det rigtigt første gang. Jeg ved ikke om jeg skal lige kcal underskud eller overskud, de fleste fortæller at jeg slet ikke skal tælle kcal og bare spise sundt. Nogle siger jeg skal cutte nogle siger jeg skal bare bulke, det gør mig forvirret.

-Spørgsmål 3:

Jeg har et full-body program og den eneste ting som jeg har svært ved at gennemføre er skulder. Jeg klare ikke de sidste 12 gange, skal jeg så vente med at smide kg på det går bedre? Det er trodsalt 2 uger siden jeg startede. Men nu kommer den pinlige... Vi snakker om 20kg jeg ikke kan klare :oops: alt andet går godt

-Spørgsmål 4:

Nogen som ved hvad ens fedtprocent skal komme ned så alt fedt man ikke skal bruge er væk?

-Til alle jer:

Vil lige sige tak til alle jer venlige mennesker som har hjulpet mig og svaret på mine mere eller mindre mærkelige spørgsmål! Tak! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nej, mælk er ligesom de fleste andre ting godt, i moderate mængder selvfølgelig. Sødmælk er meget populært under bulk. Hvis du cutter, kan du sagtens drikke noget skummetmælk uden det knækker din diæt.

At tælle kalorier er altid en god idé, i hvert fald indtil du får god sans for at regne ud i hovedet hvor meget der er i dit og dat. Hvis du har smartphone, kan du downloade myfitnesspal eller shapeup, for at tælle kalorier. Næsten alt mad findes deri, og du kan scanne stregkoder. Du må gøre op med dig selv, om du vil pakke ekstra muskel på og stå flottere næste år, eller skære ned og ligne en pind. Jeg forslår førstnævnte.

Skal det forståes som, at dine skuldre er bagud? Men det er vel bare at tage en lettere stang, eller nogle dumbbells til de rette kilo, og træne dem som du ellers ville. Ingen grund til at begynde på 5000 isolations øvelser, lav bænk og militær, så skal du nok få skuldrene igang.

Mht til fedtprocent er det svært at sige.. Hvis du vil stå helt skarp skal du nok regne med en 8%. Abs plejer at peake frem ved 10-12% ellers, men det er både genetisk styret, og selvfølgelig hvor store dine abdominale muskler er.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

-Spørgsmål 5:

Hej, jeg har søgt meget rundt og faldte over ham her http://sixpackshortcuts.com/indexb.php?afid=2634&click_id=10222c06c26b5f39ecea6afd97794b han fortæller hvordan man kan forbrænde kcal efter træning. Jeg har fuldt en plan og tog på, selv om jeg spiste meget sundt. Derfor vil jeg så vide hvad han helt præsis gør? Måske er der nogen som ved det/ kender planen? Han virker så overbevisende så jeg mere end tæt på at købe hans dvd til 97 dollars.

Mit spørgsmål er så om det er nødvendigt eller jeg bare med lidt research kan finde ud af det. Hvad skulle jeg så søge efter?

Håber i forstod hvad jeg mente :)

Reputation point: 0

Kennerhoj skrev:-Spørgsmål 5:

Hej, jeg har søgt meget rundt og faldte over ham her http://sixpackshortcuts.com/indexb.php?afid=2634&click_id=10222c06c26b5f39ecea6afd97794b han fortæller hvordan man kan forbrænde kcal efter træning. Jeg har fuldt en plan og tog på, selv om jeg spiste meget sundt. Derfor vil jeg så vide hvad han helt præsis gør? Måske er der nogen som ved det/ kender planen? Han virker så overbevisende så jeg mere end tæt på at købe hans dvd til 97 dollars.

Mit spørgsmål er så om det er nødvendigt eller jeg bare med lidt research kan finde ud af det. Hvad skulle jeg så søge efter?

Håber i forstod hvad jeg mente :)

97 dollars? Damn. Lad være med det. Der er masser af fri information og gode træningsprogrammer på nettet. Blandt andet her på sitet.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kennerhoj skrev:Jeg har fuldt en plan og tog på, selv om jeg spiste meget sundt.

Uanset hvor sundt, eller usundt, du spiser, vil det (bortset fra nogle få, specielle tilfælde) ikke have nogen effekt på din vægt.

Det der betyder noget er hvor mange kalorier du indtager, ikke hvordan eller hvor meget du spiser.
Hele "dealen" med fald og stigning i vægt, er meget nemmere at håndtere og få overblik over, hvis du bare betragter al mad som værende en hvis mængde kalorier (hvilket det også er).
Så længe du ved hvor mange kalorier dit ligevægtsindtag ligger på, kan du (i teorien) spise og drikke lige hvad du har lyst til, så længe du holder dig inden for den ramme du har fastsat.
Det er bare smartere, og mere anbefalelsesværdigt at spise sundt, da ting som f.eks. grønsager har færre kalorier per 100g, og du vil derved kunne spise mere indenfor den samme ramme, end du ville være i stand til med noget som McDonalds, eller en tung chokoladekage.

Og med hensyn til de 97 dollars for en (formentligt) vattet og ubrugelig dvd, stiller jeg det altid op sådan her:
Mulighed #1: Betal 97 dollars for hvor mange timer der nu end er af brugbart materiale på den dvd, hvilket jeg ikke tror der er særligt meget af, taget deres hjemmeside og marketing i betragtning, da du skal bruge tid på at sidde og se den.

Mulighed #2: Spar 97 dollars (550 kr), undersøg al stadset selv, og du vil nu, i stedet for at være låst fast i de træningsroutiner og spisevaner som dvd'en giver dig, være i stand til selv at sammensætte både kost og træning.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster