Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 929
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 926

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål vedr. kost.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.
Nu er det sådan at jeg lige er fyldt 18, og jeg har stadig den samme splejsede krop jeg altid har haft. Dette har jeg nu besluttet mig for at ændre, hvorfor jeg melder mig ind i Fitness World imorgen.
Men nu kommer spørgsmålet så, jeg vil gerne omlægge min kost fordi den primært består af fastfod og sådan noget.
Jeg har dog ingen idé overhovedet over hvor mange kalorier jeg indtager på en dag fordi min kost varierer så meget og hvilke tidspunkter jeg spiser på.
Jeg vil gerne op og spise de 5-6 gange om dagen, dog til aftensmad spiser jeg dog det mor laver.
Nu er spørgsmålet så, er det bare at spise noget sundt 5-6 gange og så satse på jeg får det rigtige antal kalorier eller hvad skal jeg gøre? Jeg vil rigtigt gerne øge min vægt så jeg kan få noget muskelmasse opbygget. Min plan er at træne; mandag, onsdag og fredag. Hvilket jeg sagtens kan overholde. Det jeg er bange for er bare at begynde at spise sundt og så få så lidt kalorier jeg begynder at tabe mig.
Jeg er vel omkring de 1.88-1.90 cm høj og med en vægt på omkring de 68 kg er jeg en spinkel pind. Har aldrig trænet før i mit liv, så det bliver selvfølgelig noget af en omvæltning.
Men tilbage til kosten, er der ligesom et standard kost program man kan følge i en måned og så se hvad vægten siger eller hvad?
Ved godt at i selvfølgelig ikke kan sige så meget om hvad mit dejlige kalorie indtag skal være, men et gæt i nærheden af, ville ikke være i vejret da jeg intet aner om træning og kost.

På forhånd tak
Nikolaj

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/
Her er noget som jeg selv har brugt til at få en nogenlunde vurdering af mit daglige energiforbrug
Efter du har regnet det ud, kan du bruge kostplan-funktionen herinde på siden, og se hvor mange kcal du indtager dagligt, og så kan du prøve at justere din kost ud fra det af, indtil det rammer et passende niveau for dig
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster