Lige lidt om mig selv, så det er nemmere er vurdere: Jeg er en dreng på 17 år, der har styrketrænet sammenhængene siden i sommers. Jeg går selvfølgelig på gym ved siden af, og dermed kan dagene godt være lange og travle.
Jeg overvejer nu at prøve at squatte hver dag for simpelthen og bringe noget mere masse på mine ben samt flere kilo på stangen. Pt. er mit 1 RM 110kg. Jeg har hørt/læst, at dette kan være meget hårdt de første par uger, men derefter vænner kroppen sig til det, og at man selvfølgelig skal bygge det op. Jeg squatter 2 gange om ugen lige nu på mine 6 trænignsdage, og vil forsøge med 1 gang mere om ugen indtil jeg rammer alle 6 træningsdage om ugen.
Jeg har to skader jeg ikke er 100% overkommet endnu - bestemt en i lænden kunne jeg forstille mig ville påvirke mit squat - dog plejer det er være fint til dagen efter med lidt foam rolling hvis jeg har maxet ud, og puttet max belasting på den.
Jeg har flere gange fået folk til at tjekke min teknik igennem samt erhvervet mig et par vægtløftningssko, så det bør ikke være et problem.
Men nu til spørgsmålene:
Hvordan oplever folk dette? Virker det?
Kan man godt gå eksempelvis 100% ind til en brysttræning efter, eller har man kun 70% tilbage i tanken?
Hvilke betydningsfulde ulemper og der ved dette?
Mvh.

Symmetrien er også hovedfokus, og jeg føler rent kosmetisk, at det er benene der halter efter resten. 2,5 kg lyder fornuftigt, og det har også altid været mit gennerelle mål. Jeg kørte også smith i slutningen i en peiode supersettet med calf raises, jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg stoppede det