Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Squat, stigning i kg? :-S

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB.

Mit squat sejler i tiden, jeg føler jeg er ved og opnå en bedre teknik, jeg har fået smidt skoene, ned i parallel, og får spændt godt op i hele corren, men mit "problem" er, at lige så snart vi snakker over 1-2 rep så skal jeg ned på noget der ligner 60+70kg og jeg ser absolut ingen fremgang, normalt er jeg ikke fikseret på det der hedder kg, men når jeg kan se mit dødløft har en støt stigning, hvor jeg køre 5x5 med op til 140kg, ser jeg lidt et problem, da jeg har en bagkæde der bliver væsentligt mere dominerende.

Jeg er udmærket klar over squat er en af de mest krævende øvelser, men skal jeg køre eks. 10rep med 60kg er jeg ved og sprænge i luften de sidste 3 rep, det skal siges jeg er høj med lange ben, ca 185, jeg bulker pt med et kalorie indtag der ligner 3400dagligt ca, med en ugentlig cheat day. Jeg køre Arnold Blue print og har ben dag onsdag og lørdag hvilket i sig selv fungere godt.
Mit spørgsmål er, jeg køre front squat hver lørdag og back om onsdagen, skal jeg acceptere mit back at det er som det er, og fokusere mere på mit front squat, eller er der en form for mobilitets øvelser el. ligende der vil kunne styrke mig her så jeg kan blive stærkere i mit squat????

Håber på noget konstruktiv feedback :-)

GOd aften
Vedhæftede filer
aaa.PNG

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Ingen bliver gode til noget ved kun at gøre det en gang i ugen. Hvis du vil være bedre til at squatte må du gøre det noget oftere.

Front squats er en fin øvelse, der grundet tyngdepunktet sørger for en vertikal torso og som oftest pæn teknik. Ligeledes er den sammen med goblet squats ideel til forbedring af mobiliteten.
Den vil dog for mig personligt aldrig kunne erstatte backsquats grundet det lavere antal kilo og deraf mindre styrkefremgang.

Flere squats, færre lunges, leg curls og leg extensions....

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vil anbefale dig at smide en teknik video op og evt. Hoppe på noget bill starr istedet.
Få lagt et godt fundament og tilføj derefter støtteøvelser/udvid program efter behov.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Galleri: Intet galleri

Men jeg er ved og have trænet lang tid nu, og det er mit squat som halter mest, derfor skal der ske noget nu. Hvad vil være mest ideel, og få gang i noget Goblet squat, samt front squat for og styrke min mobilitet, samt core, i en periode, også holde ved den ene gange om ugen med back squat?
Og nu tænker jeg 100% for og få teknikken til og blive bedre samt mobilitet??

Eller skal jeg som Nickelman forslår gå over i noget Bill Starr???
Skal nok lige se om jeg ikke kan få optaget en video i morgen :-)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (5)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster