Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1407
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1404

Følg bodybuilding.dk på

SRP i gymnasiet

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej folkens!
Jeg skal snart til at skrive SRP på STX i 3.g. Jeg skal have et studieretningfag + et fag på minimum B niveau.
Mine studieretningfag er Matematik A og Bioteknologi A (biologi A + Kemi C), og af de andre fag er der, Dansk A, His A, Spansk A, Fysik B og Engelsk B.

Jeg har selv haft tænkt på nogle forskellige emner såsom,
Alkohol i Mat A og Biotek A
Fibonaccis talrække i Mat A og et andet fag?
Og så selvfølgelig et eller andet med noget træning i biotek A.

Men er der nogen af jer, der har skrevet større opgaver i noget lign. og kan hjælpe en lidt fortvivlet gymnasieelev? :-)

JensKnudsen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Skriv noget der virker nemt og overskueligt. Nem adgang til materialer og skrevet om 1000 gange før.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Logbog: Vis logbog

Altså der er mange muligheder, især med SRP :)

På dette link http://pharmaschool.ku.dk/besoeg/for-gy ... ktkatalog/ har Pharmaschool på KU lavet 4 projekter, som kan bruges som SRP emne. Det kan måske give nogle idéer.
Dit studieretningsfag/overordnet fag vil derfor nok være biotek, med fokus på biokemi.

Lige nogle uddrag fra linket:
Projekt 1:
Acetylsalicylsyre
Det sælges som f.eks. Apirin, Treo
Det er et smertestillende middel.

Fag
- Matematik, hvor det undersøges med hvilken hastighed stoffet nedbrydes af enzymer i kroppen – der følger såkaldt Michaelis-Menten kinetik. Dette kan sammenholdes med absorptionen af salicylsyre og acetylsalicylsyre hvorved fordelen af at anvende et pro-drug afdækkes og illustreres.
-Historie, hvor udviklingen og brugen af acetylsalicylsyre i et historisk perspektiv undersøges. Stoffet er i dag et af de lægemidler der sælges mest af på verdensplan og det har derfor haft stor indflydelse på udviklingen af lægemiddelindustrien i det hele taget.

Projekt 2:
Disulfiram
Det sælges som Antabus

Fag:
Siger biologi, men for dig ville det så bare være bioteknologi.

Dette er nogle muligheder, i disse projekter er der meget fokus på biokemi, men det burde du kende en del til fra bioteknologi.

Jeg læser selv på HTX og jeg har valgt "Branched chain amino acids and protein synthesis in muscles", hvor jeg så skriver i Kemi A og Bioteknologi A. Valgte det emne pga. træningsmæssig interesse, måske det kunne give dig nogle idéer?

Håber det hjælper :(
"obsessed is a word used by the lazy to describe the dedicated."
"Bodybuilding is not 30% gym and 70% diet, it's 100% dedication to the gym and your diet!"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Skriv om krudt og træning og post en stribe indlæg her på siden hvor du kræver at folk skriver din opgave for dig.
Aldrig set før.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Promethium skrev:Altså der er mange muligheder, især med SRP :)

På dette link http://pharmaschool.ku.dk/besoeg/for-gy ... ktkatalog/ har Pharmaschool på KU lavet 4 projekter, som kan bruges som SRP emne. Det kan måske give nogle idéer.
Dit studieretningsfag/overordnet fag vil derfor nok være biotek, med fokus på biokemi.

Lige nogle uddrag fra linket:
Projekt 1:
Acetylsalicylsyre
Det sælges som f.eks. Apirin, Treo
Det er et smertestillende middel.

Fag
- Matematik, hvor det undersøges med hvilken hastighed stoffet nedbrydes af enzymer i kroppen – der følger såkaldt Michaelis-Menten kinetik. Dette kan sammenholdes med absorptionen af salicylsyre og acetylsalicylsyre hvorved fordelen af at anvende et pro-drug afdækkes og illustreres.
-Historie, hvor udviklingen og brugen af acetylsalicylsyre i et historisk perspektiv undersøges. Stoffet er i dag et af de lægemidler der sælges mest af på verdensplan og det har derfor haft stor indflydelse på udviklingen af lægemiddelindustrien i det hele taget.

Projekt 2:
Disulfiram
Det sælges som Antabus

Fag:
Siger biologi, men for dig ville det så bare være bioteknologi.

Dette er nogle muligheder, i disse projekter er der meget fokus på biokemi, men det burde du kende en del til fra bioteknologi.

Jeg læser selv på HTX og jeg har valgt "Branched chain amino acids and protein synthesis in muscles", hvor jeg så skriver i Kemi A og Bioteknologi A. Valgte det emne pga. træningsmæssig interesse, måske det kunne give dig nogle idéer?

Håber det hjælper :(

Mange tak for det!
Jeg har bestemt mig for Matematik A og Bioteknologi A - og så håber jeg at skrive inden for noget trænings relateret. Jeg har umiddelbart doping i tankerne, da det også indgår i mit pensum i bioteknologi.

Legend skrev:Skriv om krudt og træning og post en stribe indlæg her på siden hvor du kræver at folk skriver din opgave for dig.
Aldrig set før.

Må man spørge hvad sådan en kommentar gør godt for?
Hvis det bare er galde der skal lukkes ud grundet tidligere episoder som du beskriver, så lader jeg bare være med at rette mere opmærksomhed mod dette :-)

Jeg er nu kommet frem til et overordnet emne der hedder doping i Bioteknologi A og Matematik A.
Jeg vil så høre om der er nogle af jer der har en smart vinkel på matematikken i sådan et emne? :-)
Bioteknologi delen er intet problem, jeg synes dog matematik delen kan volde lidt problemer med at finde nogle relevante emner indenfor matematik der kan bruges til emnet doping.

Jeg håber i vil hjælpe :-)

JensKnudsen

Introducer: Optimering af flervariable funktioner under bibetingelser - lagrange problemet.

Ronni har 2500 kr at dope sig for - hvordan får han mest ud sin doping?

Lad x være trenbolone (i mg), y være test i mg, z være adex og w være Nolva (PCT.) Lad en funktion der fanger synergieffekterne matematisk (fx hvor den førsteafledte med hensyn til trenobolone er stigende i test og faldende i Nolva) fx
max POWER(x,y,z,w) = xy^2+4x+xw^-1+100z^(1/5)*yx s.t. px*x+py*y+pz*z+pw*w<=2500 kr.

og så vis hvordan man får mest muligt fucking POWER for pengene.

Ellers har jeg sgu svært ved at se hvordan du kunne få matematik ind under doping. Hvor meget har I været igennem i statistik? Hvis I har haft om normalfordelingen kunne det være at teste en hypotese ud fra data gjort tilgængelige af ADD.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

EmilB skrev:Introducer: Optimering af flervariable funktioner under bibetingelser - lagrange problemet.

Ronni har 2500 kr at dope sig for - hvordan får han mest ud sin doping?

Lad x være trenbolone (i mg), y være test i mg, z være adex og w være Nolva (PCT.) Lad en funktion der fanger synergieffekterne matematisk (fx hvor den førsteafledte med hensyn til trenobolone er stigende i test og faldende i Nolva) fx
max POWER(x,y,z,w) = xy^2+4x+xw^-1+100z^(1/5)*yx s.t. px*x+py*y+pz*z+pw*w<=2500 kr.

og så vis hvordan man får mest muligt fucking POWER for pengene.

Ellers har jeg sgu svært ved at se hvordan du kunne få matematik ind under doping. Hvor meget har I været igennem i statistik? Hvis I har haft om normalfordelingen kunne det være at teste en hypotese ud fra data gjort tilgængelige af ADD.

Altså det første du snakker om, har jeg, så vidt jeg ved, aldrig arbejdet med, så det ser en smule sort ud for mig :-D
Men ang. statistik har vi arbejdet med det i 1.g så det ligger en smule fjernt, men vi havde i hvert fald om Chi^2 test, boxplot , sumkurver, kvartilsæt osv. :-)

Men tak for svaret!

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster