Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1286
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

SSO om bodybuilding

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg sidder og er ved at skrive min SSO færdig, som skal afleveres i morgen. I min diskussion skal jeg diskutere konsekvenskerne af bodybuilding på topplan og om bodybuilding er sundt. Jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive, for jeg har været inde på virkningen samt bivirkninger af forskellige doping præparater tidligere i opgaven.

Kender i til noget materiale jeg kan bruge eller generelt bare har nogle gode tips? jeg skal jo have nogle kilder på, jeg kan ikke bare skrive udfra fri fantasi.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det afhænger af hvordan du har defineret "sund" bodybuilding samt bodybuilding på topplan, du betragter som usund.

Der findes drug free bodybuilding konkurrencer btw.

Reputation point: 140

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Bodybuilding på topplan er i det her tilfælde de bedste af de bedste, altså folk der kunne gøre sig ved Mr. Olympia :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Kostplan: Vis kostplan

TankeN skrev:Jeg sidder og er ved at skrive min SSO færdig, som skal afleveres i morgen. I min diskussion skal jeg diskutere konsekvenskerne af bodybuilding på topplan og om bodybuilding er sundt. Jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive, for jeg har været inde på virkningen samt bivirkninger af forskellige doping præparater tidligere i opgaven.

Kender i til noget materiale jeg kan bruge eller generelt bare har nogle gode tips? jeg skal jo have nogle kilder på, jeg kan ikke bare skrive udfra fri fantasi.

Man introducerer ikke kilder i en diskussion. Konklusion og diskussion tager udgangspunkt i det du har skrevet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
TankeN skrev:Jeg sidder og er ved at skrive min SSO færdig, som skal afleveres i morgen. I min diskussion skal jeg diskutere konsekvenskerne af bodybuilding på topplan og om bodybuilding er sundt. Jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive, for jeg har været inde på virkningen samt bivirkninger af forskellige doping præparater tidligere i opgaven.

Man introducerer ikke kilder i en diskussion. Konklusion og diskussion tager udgangspunkt i det du har skrevet.

Everything goes. Det er gymnasiet. Jeg har set flere af disse opgaver, der angiveligt har fået 10 og 12, som jeg personligt ikke ville kunne lade bestå, hvis de skulle dømmes en smule akademisk.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Du kan vel roligt komme til en tvedelt konklusion; at bodybuilding som livsstil, i udgangspunket, er sundt men prof. bodybuilding derimod er usundt, da det forudsætter brug af PEDs. Lav en vinkling til cykelsport, og hobby-cykelryttere vs. tungt dopede landevejsryttere på eliteplan.

Og slut så af med lidt filosofisk ævlebævle om de disciplinerende, mentale aspekter ved bodybuilding som livsstil, og hvordan disse fremmer fokus, overskud, planlægning og peger mod endemålet som er tilvejebringelsen af det nye overmenneske, og den nye verdensorden. Ok, skip det sidste, du ved hvad jeg mener.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

SandyFrink skrev:

Kilder i en diskussion er ikke uhørt og anvendes ofte, også på vidergående uddanelser, kandidater etc.

Reputation point: 45

Mit udsagn er mere normativt end beskrivende virkeligheden. Fagtraditioner spiller ind.

Trådstarter kommer til at gå galt i byen hvis han introducerer nye kilder (i form af nye koncepter).
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Z
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 10:32, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Sandy har ret. At det så ikke er sådan i praksis, både i gymnasiet, men også i en mildere grad på videregående uddannelser i Danmark, gør det ikke mindre rigtigt, men viser bare noget om det lave akademiske niveau.

OP skal dog ikke frygte for meget. Det er som sagt niveauet, så han falder næppe igennem.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Hvordan endte det? :)
Brugeravatar

Reputation point: 260

Tilbage til Fitness & bodybuilding