Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

Starte op med at træne har brug for lidt hjælp.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg skal til at starte lidt op med at træne. Jeg er 19 år og vejer ca 80kg og er 190høj har bare en alm krop men vil gerne komme lidt i form og få lidt støre muskler. Jeg tænker lidt på at begynde med noget protein eller kreatin hvad skal man tage? ved ikke ret meget om det.
Hvordan vil det være bedst for mig at starte op i det hele taget?

Jeg vil ikke droppe weekend drukket ved godt det ikke er godt for muskler osv.

Steoider osv er heller ikke noget jeg vil igang med at tage!!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

oste skrev:Hej jeg skal til at starte lidt op med at træne. Jeg er 19 år og vejer ca 80kg og er 190høj har bare en alm krop men vil gerne komme lidt i form og få lidt støre muskler. Jeg tænker lidt på at begynde med noget protein eller kreatin hvad skal man tage? ved ikke ret meget om det.
Hvordan vil det være bedst for mig at starte op i det hele taget?

Jeg vil ikke droppe weekend drukket ved godt det ikke er godt for muskler osv.

Steoider osv er heller ikke noget jeg vil igang med at tage!!

Du kunne jo starte med at lave en logbog herinde, så vi anre kan følge med i din træning og komme med kommentarer til den! et er altid en god start.

Derefter vil jeg råde dig til at gå ind i artikelarkivet (tryk på linket i toppen af denne side) og læse lidt artikler om kost og træning.

Og ja, kosttilskud er en god ting at supplere din kost med, især lige efter træning! Jeg kan anbefale både protein og kreatin inde fra http://www.bodyman.dk - Du får en super og hurtigt betjening derinde og samtidig er du med til at støtte siden/boardet her :)

Men velkommen til, ser frem til at følge en evt. log (:P)
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Okay tak for svaret men hvad er det som at protein gør i forhold til kreatin osv? Ved ikke en skid om det hehe. Ved ikke hvad det ene og det andet lige gør?

Logbog: Ingen logbog

oste skrev:Okay tak for svaret men hvad er det som at protein gør i forhold til kreatin osv? Ved ikke en skid om det hehe. Ved ikke hvad det ene og det andet lige gør?

Protein er oftest betegnet som kroppens byggesten.

Kreatin kan vel betegnes som en energi-kilde?

(LÆS!) Der er så mange emner, artikler, studier etc. omkring protein og kreatin.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

oste skrev:Okay tak for svaret men hvad er det som at protein gør i forhold til kreatin osv? Ved ikke en skid om det hehe. Ved ikke hvad det ene og det andet lige gør?

Protein er det din krop skal have for at du overhovedet kan opbygge muskler - du får en masse protein gennem din kost, men det er en god idé at supplere med pulver hvis man ikke får nok, og evt. en shake lige efter træning...

Du kan næsten sige at de kalorier du indtager er byggesten (masse), og proteinen er så det cement der skal bygge stenene sammen til et solidt fundament.

Kreatin har intet med protein at gøre - men det kan bl.a. give dig lidt styrke, hjælpe dig med at restituere bedre og gøre dig større (da det binder væske til kroppen). Det er især en god ting at tage udner bulk.

Dog er det ikke alle der ser resultater med kreatin, da kroppen selv producerer det, og hos nogle der producerer kroppen så meget at det ikke har nogen virkning at tilføre det med pulver - men det ved du ikke før du har prøvet det, så vil klart anbefale dig det.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Kort og hurtigt, så er protein det som gør at dine muskler vokser - det er byggematerialer til dine muskler... Hvis ikke du får nok protein så kan du ikke vokse.

Kreatin er et stof som kroppen også selv danner (mener at det bliver omdannet i kroppen når vi får kød - ligesom protein), og det er en af de ting (ud over viljestyrke) som er med til at gøre, at du liiige kan ta' den sidste gentagelse - at di liiige kan smide de sidste 2,5kg på vægtstangen osv... Dvs. at man lige kan booste kroppens egen produktion af kreatin, og derved lige give os lidt ekstra...

Som sagt meget kort, og ikke særligt fyldestgørende - læs lidt i nogle artikler herinde. Der er nogle fremragende artikler under kost, kosttilskud og træningsprogrammer. Alle sammen nogen som er gode at læse inden man starter op.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster