Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

TBD skrev:tjaa ingen fordel måske
jeg forstiller mig da også at jeg ikke kommer til at drage fordel af den ekstremt store work kapacitet jeg har. Normalt træner jeg virkelig igennem med mange øvelser og nogle gange hver dag og andre gange hver anden dag i lange perioder. Så forstiller mig da jeg vil miste en masse udholdenhed.
jeg troede bare at det var sådan visse programmer var bygget op at man startede

TBD skrev:Ok jeg vil lige sidde og læse lidt mere om det.
tænkte nok der var noget jeg ikke helt havde forstået.
Det skal lige siges at jeg ikke har taget stilling til at jeg vil køre noget bestemt program jeg ville bare gerne træne med prograsion. Så om vi kalder programmet det ene eller andet gør ikke så meget og HST er jo ret populært så det er sikkert ikke dårligt.
men nu til sagen
hvis vi tager udgangspunkt i bænkpres. mit 5 RM er på 115 kg. så 65% af det er ca. 75kg
Jeg kommer således til at starte på 80 kg. Den vægt vil jeg kunne løfte mange mange gange. ihvertfald mere end 15.
Men på trods af det så går jeg ud fra at når man har indlagt systemet med f.eks. 15-10-8-5 gentagelser. så siger man at det er nok til at kompensere for at man ikke løfter så tungt?

Bork skrev:Så du vil køre 5x5 hele tiden, også vil du bare øge vægten? Så starter du jo på et stadie som ikke vil stimulere specielt sammenlignet med en højere procent.
Kan ikke lige se hvad fordelen skulle være i det
Jeg ville tage et HST lignende istedet.
Bork skrev:TBD skrev:tjaa ingen fordel måske
jeg forstiller mig da også at jeg ikke kommer til at drage fordel af den ekstremt store work kapacitet jeg har. Normalt træner jeg virkelig igennem med mange øvelser og nogle gange hver dag og andre gange hver anden dag i lange perioder. Så forstiller mig da jeg vil miste en masse udholdenhed.
jeg troede bare at det var sådan visse programmer var bygget op at man startede
Tja tror nu bare du har misforstået det lidt.
Det er korrekt at man øger load%, men når man så kører med den lave % så har man øget reps.
Det du leder efter er HST, hvor der er en indbygget progression. Hvor man kører programmet i fx 6 uger, hvor man så kører 2 uger m. fx. 5, 10 og 15 reps. Søg lidt på forummet her og du kan finde det ;)

TBD skrev:Man kan vel stille det op sådan her...
er det bedst at stige på i intensitet og vægt
eller er det bedre at stige i vægt og holde en fast intensitet ?
Jeg forstiller mig at det måske ud fra nogle fysiologiske principper er hårdere for musklerne hvis begge ting stiger gennem programmmet, men omvendt tænker jeg også at hvis intensiteten er konstant gennem programmet kan man bedre fokusere på vægten. Der jo heller ingen grund til at smide for meget work kapacitet væk.
for at være helt ærlig så aner jeg ikke hvad der er bedst. jeg har bare besluttet mig for at træne med progresion.

TBD skrev:med intensitet mente jeg workkapacitet. altså min samlede effekt.
Bork skrev:Så du vil køre 5x5 hele tiden, også vil du bare øge vægten? Så starter du jo på et stadie som ikke vil stimulere specielt sammenlignet med en højere procent.
Kan ikke lige se hvad fordelen skulle være i det
Jeg ville tage et HST lignende istedet.

BB-B skrev:Jeg syntes også 65% RM5 var noget let - men hvis du tager 2 eller 3 x 15 rep, køre dem langsomt og sikkert og ikke holde så lang pause mellem sættene, så skal du nok komme til at svede alligevel
Old school skrev:til gengæld slår det mig at ts vil nå 110% i løbet af 10 uger, regner du med at nå 110% og køre 5x5 med??

rask skrev:Old school skrev:til gengæld slår det mig at ts vil nå 110% i løbet af 10 uger, regner du med at nå 110% og køre 5x5 med??
Ja, men det er jo ikke 110% 5RM. Det er 110% med den vægt han kan tage 5x5.
glæder mig til at sænke en masse tunge vægte

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster