Spg. 1 - Ville i vælge Power-clean frem for Rows? Jeg har set et par stykker der har skiftet PC ud med Rows, men er blevet lidt i tvivl om hvilke øvelse der ville være mest hensigtsmæssig at bruge.
Spg. 2 - Periodisering: Mark mener, at for en nybegynder er det ligegyldigt at begynde at implicerer periodisering ind i træningen, da ens 1RM vil stige ret frekvent i starten.
Han bruger en simpel for for progression, hvor man øger 10 lbs (ca. 5 kg) per tæning, indtil man sænker det til 5 lbs (ca. 2,5 kg) per træning og så til 5 lbs om ugen. Mener i at der er grund til at holde en dekonditionering efter en cyklus på, hvad skal vi sige, 8 uger? Eller er det irrelevant?
Spg. 3 - Jeg ved godt at han er lidt utilbøjelig for eventuelle ændringer i programmet, og jeg ved ikke om i giver ham ret i dette, men hvis man nu alligevel har lyst til at smide et par sæt Dips eller Chin-ups på programmet, ville dette være fint? Eller synes i at man som nybegynder burde vente lidt med at loade for meget volumen på?