Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1541
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1538

Følg bodybuilding.dk på

Steroider eller ej???

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hvorfor er det en debat man har blandt amatøre der træner på fritidsplan i landets centere?? Skyldes det misundelse at en tager 10kg på, på 3 måneder og man selv står i stampe?? kan man egentlig ikke være ligeglad når det ikke er sin egen krop der skal gennemgå det? og kan det være rimeligt at centerne bruger 7500kr på at der skal komme nogen ud og samle tis?? I bund og grund handler træning vel om at sørger for sin egen træning, kost og så videre og ikke at fokusere på sidemanden!

Bare lige en tanke :-k
..træn til du brækker dig og så lige et sæt mere

Reputation point: 0

Geografisk sted: squatland

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du er nok nødt til at finde et andet forum med det spørgsmål for der bliver ikke diskutere AS herinde =D>
Har man sagt A, må man også sige GF!

Billede
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Jeg er ikke sikker på jeg er helt med. Du er ligeglad med om andre bruger ulovlige midler til at nå deres mål, eller opfordrer måske ligefrem til det?

Men jo, du kan da have ret i, at man sagtens kan være ligeglad med om andre bruger as, medmindre man arbejder for myndighederne. Kan kun sige jeg har medlidenhed med dem, der bliver nødt til at junke sig for at nå deres mål med deres træning. Synes det er ynkeligt.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

Hvor fedt er det også at være gang man når sit mål , har man altid det i baghovedet at det kun er pga. AS.

jeg er selv delvis enig, kan heller ikke se hvorfor de skal bruge alle de penge på det, istedet for at sænke mit alt for dyre kontigent, men på den anden side er det jo ulovligt og dumt.....
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

NO REGRETS.... er det ikke en snæversynet holdning at ha til tingene???

KARL ÆG.... jeg er ansat i landets største fitnesskæde, så jeg opfordrer ikke til noget, tværtimod tager afstand fra det... om du synes det er ynkeligt eller ej, påvirker det jo ikke din træning på nogen måder?

HYV.... som sagt det er en individuel sport og mål, det er vel ikke noget at piske sådan op på amatørplan?

MARLE.... ha været udsat for i et center at mit kontigent steg fodi de kom, godt nok kun 5 kr men det er princippet i det..... ja dumt og ulovligt for dem der bruger det, igen kommer det vores egen tæning ved som sådan

DAS FREAK: kan godt lide din kommentar om at det er en individuel sport, for jeg er faktisk ret enig i at der ingen grund er til at bruge så mange penge på Antidoping kampagner,til folk på amatørplan.....

det de burde gøre er at sætte mere ind på dem som er pro, for det er trodsalt vores forbilleder, og dem man gerne vil ligne!

folk kan for min skyld gøre hvad de vil, jeg skal ikke dømme nogen pga af det.
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

kan kun giv dig ret.. det virker bare lidt som et tabu herinde... Men hvis folk tror Ronnie Coleman er blevet stor af at spise ris og tun, så dem om det :D

Tror hellere ikke Anti Doping tester serie 5 spiller i fodbold og det er trods alt konkurrence

@DAS FREAK
Er jo ikk mit forum det her så det heller ikk min holdning der siger at der ikke må snakkes om AS her på siden, men til gengæld nogen skrevne/uskrevne regler der er på dette site!

Billede
Brugeravatar

NO REGRETS: jeg har vel helle brudt nogen udskrevende regler, ved at starte den debat?

Jeg synes godt man sagligt kan debattere AS. Jeg synes ikke man skal opfordre folk til at tage det. Endvidere synes jeg heller ikke at der skal gives vejledninger i hvordan AS indtages. Men at diskuterere AS med disse forehold i mente vil jeg godt mene vil kunne lade sig gøre. Det er jo en del af den virkelige verden ude i centrene. Det er da klart at skiver en gut herinde at han tager så og så meget hverdag og det har givet ham så og så meget, så er det et forkert forum han har fundet. Det har jeg i al fald fundet ud af :) Men det er ikke de samme som at diskuterer folks holdninger til soping. Det gør de eksempelvis selv på anti dopings danmarks hjemmeside.
Bodylab whey 80 for større musker:=)

Så længe det er på den her måde og ikke hvordan man bruger AS osv. så er det også fint med mig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

@DAS FREAK
Det gør du da lige præcis da du skriver et emne omhandlende AS.

Og kan da godt være at det ikke er så grovt som at snakke om hvor meget man tager osv som travolta nævner men så må dem der styrer dette forum melde ud hvor grænsen går præcist :)

Billede
Brugeravatar

Jakob skrev:Så længe det er på den her måde og ikke hvordan man bruger AS osv. så er det også fint med mig.

også helt fint med mig....men som sagt hvis tråden går over strengen, bliver den lukket.
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er fuldkommen ragende om folk tager det eller ej.
Jeg ville bare ikke selv bryde mig om det, netop fordi det ikke er naturligt.

Og fordi folk ofte bliver mere agressive.
-Hvilket ikke ville være så godt, da jeg har en ret kort lunte i forvejen :lol:

Dertil kommer samtidig at jeg kender op til flere der har smadret sig selv med diverse stoffer, ikke kun præstationsfremmende, der i blandt min egen far (Dumme svin), så af principielle grunde skal jeg ikke nyde noget af det og fraråder da også alle jeg kender at "prøve" det. [-X

Geografisk sted: 4700

Grunden til, at nogle fitnesscentre bruger penge på bekæmpelsen af doping, er vel at de ikke ønsker at blive sat i forbindelse med doping.

Hvis det kommer ud, at der ikke bliver gjort noget for at bekæmpe doping i et center, bliver det fremlagt som at centeret accepterer brugen af doping.

Bode Miller har været ude at sige, at han kun mener at der burde være forbud imod præstationsfremmende midler indenfor de respektive sportsgrene, og at alt andet som bare skader personen selv, burde de vel egentlig bare være ligeglad med.

Han har så i øvrigt også sagt, at han ofte er halvberuset når han stiller til start i de alpine discipliner.

Geografisk sted: Aalborg

das freak skrev:KARL ÆG.... jeg er ansat i landets største fitnesskæde, så jeg opfordrer ikke til noget, tværtimod tager afstand fra det... om du synes det er ynkeligt eller ej, påvirker det jo ikke din træning på nogen måder?

Nej selvfølgelig påvirker det da ikke min træning, og rent principielt rager det ikke mig, hvad folk vælger at smadre sig selv med. Det er bare ikke det, der er pointen. Pointen er, at der er ved at opstå en rigtig kedelig tendens i vores samfund. En tendens, der peger på, at folk skal opnå så meget med deres træning som muligt, så hurtigt som muligt og med så lidt arbejde som muligt. Normerne i samfundet i dag stiller efterhånden nogen urimeligt høje krav til hvordan vores udseende opfattes af andre, og derfor bliver præstationsfremmende stoffer mere og mere udbredt og samtidig mere lettilgængelige.

Problemerne med as o.lign. kommer vi alle sammen til at svare for på et tidspunkt i takt med, at det bliver et stadig stigende problem. Det kommer til at kosten staten mange penge og resourcer at komme problemet til livs, og de penge skal som altid hentes i statskassen.

Men nej, det rager da ikke mig om Brian og Tonny har lyst til at spille harard med deres helbred for at opnå bedre resultater med deres træning. Så længe de holder sig selv og deres misbrug på en rimelig sikkerhedsafstand af mig.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
das freak skrev:KARL ÆG.... jeg er ansat i landets største fitnesskæde, så jeg opfordrer ikke til noget, tværtimod tager afstand fra det... om du synes det er ynkeligt eller ej, påvirker det jo ikke din træning på nogen måder?

Nej selvfølgelig påvirker det da ikke min træning, og rent principielt rager det ikke mig, hvad folk vælger at smadre sig selv med. Det er bare ikke det, der er pointen. Pointen er, at der er ved at opstå en rigtig kedelig tendens i vores samfund. En tendens, der peger på, at folk skal opnå så meget med deres træning som muligt, så hurtigt som muligt og med så lidt arbejde som muligt. Normerne i samfundet i dag stiller efterhånden nogen urimeligt høje krav til hvordan vores udseende opfattes af andre, og derfor bliver præstationsfremmende stoffer mere og mere udbredt og samtidig mere lettilgængelige.

Problemerne med as o.lign. kommer vi alle sammen til at svare for på et tidspunkt i takt med, at det bliver et stadig stigende problem. Det kommer til at kosten staten mange penge og resourcer at komme problemet til livs, og de penge skal som altid hentes i statskassen.

Men nej, det rager da ikke mig om Brian og Tonny har lyst til at spille harard med deres helbred for at opnå bedre resultater med deres træning. Så længe de holder sig selv og deres misbrug på en rimelig sikkerhedsafstand af mig.

Exactly!

Helt enig med Karl her!

Geografisk sted: 4700

WIKING...... så kan man vende den om, hvorfor som center melde sig ind i antidoping ?

KARL ÆG.... så er listen lang jo, vi kan ikke rede hele verden....udseende er alt, det e det vi bliver bedømt på... det er vel også derfor du selv træner, var vi så tilfredse ville der ingen grund til at træne?

Der er ingen, der har snakket om at redde verden. Jeg har en meget klar holdning til ulovlige præstationsfremmende midler, og den har jeg givet til kende. Jeg træner fordi jeg godt kan lide det, fordi det giver en god følelse af maskulinitet og et godt udseende, men det er vel egentlig min egen sag.

Hvor er det i øvrigt du vil hen med det her oplæg? Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er du vil diskutere, eller om du bare vil diskutere blot for at diskutere?
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Diskutere er vel så meget sagt.... nok nærmere synspunkter om hvorvidt testning af amatøre ikke er blæst op

das freak skrev:WIKING...... så kan man vende den om, hvorfor som center melde sig ind i antidoping ?

Netop for at vise, at man gør noget for at bekæmpe doping. Ikke fordi jeg som sådan forstår hvorfor man prøver på at bekæmpe doping hos amatører.

Jeg troede at formålet med at bekæmpe doping var, at forhindre at topidrætsudøvere kunne "snyde" sig til at yde en bedre præstation.

Det eneste formål, jeg kan se med at bekæmpe doping hos amatører er, at det kan være en økonomiske belastning for sygehusene og dermed i største tilfælde staten, hvor de ikke får nogle penge ud af det, da staten ikke sælger doping.

Hvis amatørerne gerne må dope sig og eliteudøverne ikke må, tror jeg hurtigt man vil se nogen meget ujævne skel mellem det at være amatør og det at være eliteudøver. Der skal selvfølgelig være lige regler for alle, det er indlysende.

Staten kan desuden ikke forsvare ikke også at sætte storstilet ind mod doping af amatører og fritidsidrætsudøvere af åbenlyse moralske og etiske grunde. Og ligegyldigt om indsatsen mod doping bliver skærpet eller ej, kommer det til at koste på den ene eller den anden måde.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jamen selvfølgelig skal reglerne være ens.

En helt anden ting er måden hvorpå det foregår på, nogengange er grotesk. Hvilket sidst blev set her under OL.

das freak skrev: KARL ÆG.... så er listen lang jo, vi kan ikke rede hele verden....udseende er alt, det e det vi bliver bedømt på... det er vel også derfor du selv træner, var vi så tilfredse ville der ingen grund til at træne?

Træning giver så meget mere end udseende.. her er bare 3 af de ting jeg ser som vigtige:
1: Det giver mere selvtillid
2: Det er skade-forebyggende
3: Mere styrke

Geografisk sted: Sjælland

Træner her: Form & Figur ApS

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 101.00
- Dødløft: 131.00

Der er mange forskellige grunde til at folk træner. Jo, der er nogle der træner for udseende og andre styrke, og en af delene har de fleste folk nok i baghovedet når de træner. Det kan være det som hjælper en til at få mere motivation eller lign.
Men jeg har selv personlige årsager til at jeg træner. Fx er fysisk aktivitet jo med til at afreagere og abstrahere fra en evt. arbejdsdag. Man kan have det svært på den ene eller den anden måde og der giver træningen ligesom et "kick" og nogle gange det man lige havde brug for, at abstrahere - rent fysisk. Følelsen har selvfølgelig også stor betydning, både under og efter træningen. Fx den følelse du får i kroppen når du træner og spænder og bruger musklerne, eller når man er færdig med træningen og føler at man har opnået optimal udnyttelse af musklerne. For mit vedkommende giver det mig faktisk mere energi, da jeg mange gange føler mig langt mere oplagt efter træning end før.

Så nej, udseende er LANGT fra den eneste grund til at træne. Jeg kom blot med et par få eksempler som jeg også tror andre folk kan genkende. Man kan have sine egne grunde til at træne. Idrætsfolk bruger fx styrketræning som supplement til deres hovedsport. Man kan have haft skader og som følge af dét, træne. Som du nok ved er der også mange pensionister der træner. Jeg tror næppe folk på 60, 70 eller 80 prøver at få 6-pack.

Ja, der er NOGLE folk som udelukkende træner for udseende. Men det betyder da ikke at alle gør?
~ The Will Is Everything ~
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

stå man og tænker jeg ville sgu godt ha en centimeter mere på biceps osv er det vel også et spørgsmål om udseende? selvfølgelig skal jeg ikke skærer alle over en kam!!! 95% af dem jeg lægger program til, vil ændre udseende på den ene eller anden måde, om de så er 18 eller 60... større biceps eller mindre mave.

Egentligt kunne jeg være ligeglad med om folk tager steroider eller doper sig til en tidlig. Dog har AS vist sig generelt at gøre folk mere aggressive. Og synes ærlig talt ikke at det er skide smart at man lader folk tager AS eller andre former for ulovlige stoffer, som kan gøre folk mere aggressive.

Personligt bliver jeg lidt bitter når jeg skal betale skat til at AS-junkier eller andre narkomaner, som skal i rehabilitering og afvænning fordi "der ikke var nogen der havde sagt til dem at det var skadeligt" ](*,)

Og ville ærlig talt heller ikke være ligeglad hvis en af mine yngre brødre, begyndte at tage steroider.
Indsæt bad ass signatur

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 146.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 160.00

Karl Æg skrev:Hvis amatørerne gerne må dope sig og eliteudøverne ikke må, tror jeg hurtigt man vil se nogen meget ujævne skel mellem det at være amatør og det at være eliteudøver. Der skal selvfølgelig være lige regler for alle, det er indlysende.

Staten kan desuden ikke forsvare ikke også at sætte storstilet ind mod doping af amatører og fritidsidrætsudøvere af åbenlyse moralske og etiske grunde. Og ligegyldigt om indsatsen mod doping bliver skærpet eller ej, kommer det til at koste på den ene eller den anden måde.

Helt enig, det som jeg bare undre mig over er at hvis man gik meget hårdere mod pro idrætsudøvere, ville man mon så ikke,se et klart fald i amatør som prøver på at snyde sig til at få samme krop ( eller evne) som dem man ser i tv har....

M-85 man men så burde man også fobyde at ryge, for jeg gider heller ikke betale for folk der får kæft af det eller dårlige lunger osv, eller alkoholikere som smadrer deres levet og andre organer.....
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg gider ikke betale til de fede tosser der tror de skal spise hele døgnet rundt og får følge sygedomme........udstødningsgasserne fra bilerne går i folks lungerne, listen er lang

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 104 gæster