Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 989
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 986

Følg bodybuilding.dk på

Stort problem med træningen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Som man også kan læse i første indlæg af min log, så har jeg et problem med en skulder der ligesom hænger for langt nede. Hvis jeg træner noget kun med venstre hånd kan jeg tydeligt mærke de rigtige muskler arbejde, brystet i bænkpres, ryggen i rows, skulderen i skulderpres. Men derimod har jeg slet ikke den "muskel feel" i højre side hvor den "dårlige" arm er. Og hvis jeg får doms, så er det ALTID kun i venstre side af overkroppen, i sjældne tilfælde også lidt i højre.
Jeg forsøger at holde min skulder så godt på plads som jeg kan, når jeg kører mine øvelser og jeg synes helt ærligt at jeg kører mine øvelser med godt teknik. Men alligevel må der være noget galt, når jeg har så svært ved at mærke de muskler arbejde.

Hvad tror i jeg gør galt?
Hvordan kan jeg evt. rette op på dette problem?
Det er ikke særlig fedt kun at træne den ene side af kroppen..
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kunne evt. foreslå at lave nogle flere øvelser med håndvægte. Når du laver øvelserne med håndvægte kan din stærke side ikke hjælpe den svage.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

ithyalgia skrev:Jeg kunne evt. foreslå at lave nogle flere øvelser med håndvægte. Når du laver øvelserne med håndvægte kan din stærke side ikke hjælpe den svage.

Vil ikke være arrogant.. men det gør jeg allerede :)
Men jeg er nød til at gå drastisk ned i belastning i alle øvelser, for min højre side er virkelig svag.
Og det jeg synes er mega underligt er, at jeg slet ikke kan mærke mit højre bryst arbejde i dumbbell bænkpres eller højre side af ryggen i dumbbell rows. I rows er det som om, at biceps og nogle andre små muskler træder til for at gøre arbejdet, fordi min skulder ikke er ordentlig "connected" til at kunne bruge rygmusklerne. Faktisk siger min fys at min ryg ikke er stærk nok til at holde min skulder på plads.
Og så er min højre side bar utrolig svag. Jeg er, som et eksempel, nød til at gå 10kg ned i hver hånd ved db bænkpres ift hvad min venstre hånd kan klare.
Synes jeg er ved at blive ret frustreret over det.
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Jeg vil gætte på at du praktisk taget altid har din skoletaske hængende over en skulder og/eller ofte går med en sportstaske over skulderen.
Det ville jeg holde op med hvis jeg var dig.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville gå til lægen og få den tjekket. Og så måske blive sendt videre til en fys.
Statistik er som et miniskørt, det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste.

Jeg går hos en fys :)
Det med skoletasken kan godt være rigtigt nok. Måske gik jeg med den over den højre skulder i folkeskolen, men jeg kan ikke huske det. Men siden har jeg ikke gået med taske. hmm... mon det virkelig kan stamme helt tilbage fra dengang..?

Hvis du har en fys, så spørg ham da :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Mikkel leicht skrev:Hvis du har en fys, så spørg ham da :D

Han er ikke sikker på grunden. Jeg kan være født med det siger han.

TherightPath skrev:

Okay, han siger ikke noget om hvorfor skulderen hænger som sådan? tænkte det måske var noget muskel ubalance i skulder, fx rotator cuff, men det er et vilt gæt, for er slet ikke nok inde i det der til at give ordentlig bud.. evt bay kan give et bud..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Mikkel leicht skrev:
TherightPath skrev:

Okay, han siger ikke noget om hvorfor skulderen hænger som sådan? tænkte det måske var noget muskel ubalance i skulder, fx rotator cuff, men det er et vilt gæt, for er slet ikke nok inde i det der til at give ordentlig bud.. evt bay kan give et bud..

TherightPath skrev:Faktisk siger min fys at min ryg ikke er stærk nok til at holde min skulder på plads.

Min fys beder mig også altid om at løfte mine arme op foran mig, ligesom man gør i front raises, for at se om det er blevet bedre. I starten da jeg havde opdaget problemet, der kunne man se at min højre lat poppede ret voldsomt ud ift til venstre, når jeg lavede den øvelse. Det er blevet lidt bedre nu, men min skulder falder stadig ned og hænger, hvis jeg ikke fokuserer på at holde den på plads som han har sagt jeg skal.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster