Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1303
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1300

Følg bodybuilding.dk på

Studere geologi?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej, har taenkt i et stykke tid nu paa at studere geologi, men mangler lidt info / raad fra en som kender til studiet. Jeg gaar lige nu paa HF (er 20 aar) og er faerdig om 1 aar. Jeg interesserer mig meget for videnskab, heriblandt kemi, fysik, astronomi, biologi, og har laest, at geologi skulle indeholde alle disse. Havde oprindelig taenkt mig noget i retning af (astro)fysik/astronomi, men tror det vil indeholde for meget matematik og teoretisk arbejde for min smag. (Er ikke saa glad for matematik). Desuden hader jeg simpelthen at sidde stille, isaer indendoers, og jeg kunne ikke FORESTILLE mig at have et normalt kontorjob fra 8-16.

Jeg synes det er lidt svaert at finde ud af hvad geologi egentlig gaar ud paa. Jeg har aldrig interesseret mig specielt meget for sten, men jeg synes Jorden og dens processer er spaendende at laere om, elsker at laese om livets udvikling etc. (Ogsaa derfor jeg overvejede/er biologi).

Men hvad kan man egentlig lave som geolog? Jeg ville allerhelst forske i noget og vaere med til at frembringe ny viden, men som jeg forstaar det er der rigtig mange som arbejder for et olieselskab, hvilket for mig lyder ret trivielt og ligegyldigt. Er der mulighed for at komme til eksotiske steder? Havde taenkt paa at studere i f.eks. USA, da deres natur er utrolig. Men det JVIGTIGSTE for mig er at lave noget meningsfuldt, som f.eks. forskning (kunne ogsaa vaere noget med forureningsbekaempelse i et fattig land paa et tispunkt), ikke at bore efter olie saa folk kan koere rundt i smarte biler.

Ville rigtig have noget info om studiet, og tror I det ville vaere noget for mig?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad med at tage til nogle forelæsninger på studiet, og se hvad du synes om det?
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Min svoger er ved at være færdig med det på AU. Du kommer selv til at præge din uddannelse meget, hvorfor det selvfølgeligt bliver lidt svært at pinpointe hvad geologi (eller geoscience, som det så flot hedder) går ud på. Du kommer nok ikke udenom en masse teori og matematik, men det drejer sig under alle omstændigheder om meget mere end bare "sten" :lol:

På din uddannelse får du rig mulighed for at komme mere eller mindre eksotiske steder hen. Der er en del feltture, og de kan gå mange steder hen, fx Pyrenæerne og Svalbard. Om du kommer til at få et frygteligt kontorjob i olieindustrien er vel op til dig selv, selvom mange søger derhen. Ellers er der mange geologer der finder arbejde i ingeniørfirmaer, der arbejder med råstoffer eller byggeprojekter.

Dan dit eget indtryk, læs om det på universiteternes hjemmesider, tag til studiemesser osv. Held og lykke med det.
Opløsning bor i alt, hvad der er sammensat.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

forskning (kunne ogsaa vaere noget med forureningsbekaempelse i et fattig land paa et tispunkt)

Hvad med kemi? http://studier.ku.dk/bachelor/kemi/unde ... opbygning/

Miljøkemi: Gør verden mere ren og sikker ved at forebygge, opdage og fjerne forurening fra vand, luft og jord. Som miljøkemiker kan du forske i miljøeffekter, udvikle renere teknologier eller rådgive om rensning, genbrug og effektvurdering.

Selv læser jeg farmaci (og har derfor også virkeligt meget kemi), og det er ikke min opfattelse, at kemi er meget tungt mht. matematikken, og så er der selvfølgelig den bonus ved kemiske fag, at du givetvis også kommer til at være en del i laboratorium, så det hele ikke bare er undervisning og forelæsninger
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Kelto10 skrev:Hej, har taenkt i et stykke tid nu paa at studere geologi, men mangler lidt info / raad fra en som kender til studiet. Jeg gaar lige nu paa HF (er 20 aar) og er faerdig om 1 aar. Jeg interesserer mig meget for videnskab, heriblandt kemi, fysik, astronomi, biologi, og har laest, at geologi skulle indeholde alle disse. Havde oprindelig taenkt mig noget i retning af (astro)fysik/astronomi, men tror det vil indeholde for meget matematik og teoretisk arbejde for min smag. (Er ikke saa glad for matematik). Desuden hader jeg simpelthen at sidde stille, isaer indendoers, og jeg kunne ikke FORESTILLE mig at have et normalt kontorjob fra 8-16.

.......

MÅSKE landinspektør var noget? :) Der er dog ikke mange ligheder mellem faget og det du interesserer dig for (men det hænder jo at man opdager nye interesser). Men jobbet, og studiet, indeholder bestemt muligheder for et vekslende arbejde med masser af "udendørsaktiviteter".

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 94 gæster