Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1418
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1416

Følg bodybuilding.dk på

Studieretningsprojekt STX

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Her d. 23 skal jeg have valgt mit kombination af fag, til SRP'en i 3.g. Er dog lidt i tvivl om hvad fanden jeg skal vælge. Min studieretning hedder Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B. En af disse skal jeg kombinerer med Italiensk A eller en af de sædvanlige obligatoriske fag på STX. Jeg kan også vælge at kombinerer to studieretningsfag.

Jeg hælder mod at det enten bliver en kombination af Samf/Ita, Dansk/Ita, Dansk/Eng eller Samf/Eng. Jeg er meget svag i italiensk, men kan forstå at det egentlig ikke betyder det store, da man i SRP ikke skal skrive på sproget, men blot får udleveret nogle tekster der skal bearbejdes og det føler jeg at man på mange måder kan overkomme, med diverse hjælpemidler osv. Italien er et land der interesserer mig meget og jeg har en række emner der kunne være rigtig spændene at skrive om. Mafiaen og dens indflydelse på landet eller måske (med et dansk-fagligt præg) en analyse af Godfather-bøgerne?. Den finansielle krise og her komme ind under Silvio og/eller mafiaens indflydelse herpå. En dansk/samfundsfaglig kombi kunne også være interessant, da man her kunne læse et samfundskritisk værk og analyserer både med dansk- og samfundsfagligt perspektiv.

Det var lige hurtigt mine umiddelbare overvejelser. Kunne være rigtig lækkert hvis jeg kunne få nogle brugbart input herfra, da jeg er ret meget i tvivl om hvad fanden jeg skal vælge. Kan hurtigt lige nævne at dansk, samfundsfag og engelsk er mine stærkeste fag.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Spørg dine lærere.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu er der en del flere potentielle ideer at hente på et forum med tonsvis af brugere, end hos et par enkelte gymnasielærere.

Samfundsfag og historie er vel også en mulighed? Den kombination er i hvert fald lige til højrebenet mht. valg af emner, hvor der er noget at skrive om.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jo, det kunne det sagtens være. Egentlig ikke et fag jeg har overvejet sådan rigtigt, men kan godt lide faget og min dansk-historie opgave i 1.g gav også 12. Så bestemt værd at overveje, hvis jeg kunne dreje den ind på et spændene emne.

Da jeg skrev SRP skulle jeg da selv finde alt mit materiale? Er det ikke blandt andet det, der forventes af eleven i projektet?

Jeg skrev personligt i Engelsk/historie, om den anden kolde krig, eller en periode af den. Det kan varmt anbefales, der findes lækkert materiale til begge fag, så det gør opgaven let.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Vores vejledere udarbejder problemformuleringen og bidrager med lidt materiale, men da det er i samråd med eleven regner jeg med at vi kan præge deres valg ret så meget... Og tak for input. Den kolde krig er bare et emne jeg tror bliver valgt ret tit og vil gerne arbejde med noget lærerne måske ikke har læst så mange opgaver om. For det første tror jeg at det giver pluspoint bare det at det måske er spændene for dem at læse, men også at de ved at der er arbejdet meget selvstændigt.

Skriv i samf/hist som foreslået. Gjorde jeg selv, og det fungerede super for mig. Havde præcis samme retning som dig :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Jeg forstår ikke, hvorfor du vil vælge et unikt og ikke-hyppigt valgt emne? Der er jo netop en grund til at nogle emner bliver brugt mere end andre, det er vel fordi at det lettere at finde materiale til skidtet? Jeg mener personligt ikke at de trækker dig op fra 10 til 12, alene pga. at du har valgt et hipster-emne. Ligeså mener jeg heller ikke, de trækker dig ned fra 12 til 10, grundet du har valgt et alment emne. Gør det lettere for dig selv, for jeg tror du bliver overrasket over hvor stressende informationssamling-delen kan være. Jeg valgte den sidste periode af den kolde krig, og jeg blev i hvert fald stresset/frustreret/forvirret/sørgelig over hvor meget energi det kan tage, at finde materiale der lige passer til dit emne. fx en tale.

Anyways, stort held og lykke når tiden kommer. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Skal selv skrive samf historie omkring problemet med højreaktivisme i Europa idag.

Men prøv at brainstorme nogle emner og så spørg dine lærere til råds så du ikke ender med at vælge 2 fag og så finde ud af at det emne du har overvejet, slet ikke passer ind
a setback is a setup for a comeback.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Off topic

Brugere online