Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 941
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 938

Følg bodybuilding.dk på

styrke på kondi - er det godt nok.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er en 30 årig gut på 179 og vejer omkring de 77-78 kg.

Jeg træner op til Marathon, men samtidig styrketræner jeg fullbody 3-4 gange om ugen. Målet er samtidig med at have en rigtig god kondi, så også få bygget noget muskelmasse på..

Jeg løber ca. 40-55 km ugentlig i øjeblikket fordelt på 4 dage ugentlig. (gjort dette siden primo december.)

Træner herudover et fullbody med 3x12 reps. startet i januar med dette, mave er sat til 4x20 reps.

Jeg tager dette program ikke, lige denne rækkefølge, men alle øvelserne. 3-4 gange ugentlig

1. sæt . 2. sæt 3. sæt
Bænkpress 14 kg 20kg 23kg i hver arm
Triceps Bench Press 12 kg 14kg 16kg
kneeling one arm row 12 kg 14kg 16kg
military press 10kg 12kg 14kg i hver arm
squats 14 kg 16kg 18kg
dips
pull ups
dumbbell biceps curls 12kg 14kg 16kg i hver arm
Two-Arms Triceps Extension 16kg 18kg 20kg
mavebøjninger.

alle øvelser bliver lavet med dumbbells
Er det godt nok fullbody program....

Er der noget jeg bør være OBS på i forhold til kalorieindtag, nu hvor jeg også løber en del.
Er jeg helt galt på den... bænkpres kommer ikke til at holde med så få kg ret meget mere.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kig på starting strenght.. Tænker du ikke så mange øvelser..
Jeg er af den overbevisning at programmet sådan er lige meget så længe du bare har squat, bænk, military (og dødløft) med i det.. Resultater kommer ved du løfter kontinuerligt.. Så hvis programmet der virker for dig synes jeg du skal fortsæt med det..

Ifølge wendler er de fire ovenstående øvelser nok.. Og så put dips og pullups ind.. Mere behøver du ikke..

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er umuligt at tilføje muskelmasse med den løbevolumen.

Hvad vil du? Hvis målet er en god tid på maraton er det smart at være let, hvis målet er at opbygge muskelmasse skal du løbe markant mindre.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kaffebøffer skrev:
Ifølge wendler er de fire ovenstående øvelser nok..

Det har han aldrig skrevet. Henvis gerne til den bog du har læst det. Wendler er temmelig glad for træning af øvre ryg - også selvom grundskelettet i programmet kun har de fire løft. Det er dog et grundskelet og ikke et program i sig selv.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Umiddelbart kan du overveje om du ligger din energi korrekt i forhold til marathon.

Hvor er dine ambitioner? Er marathon bare for sjov? Man bliver ikke hurtigt på marathon af at blive større. Tværtimod! Hvis du løber for at holde dig i form, og gerne vil være større/stærkere, er det dumt at løbe marathon. De to ting strider bare imod hinanden, og du kan ende med bare at spilde din tid.

Mht. program er starting strength et godt bud. Et full body kogt ned kan evt. være squat, dødløft, press (bænk/military), og en row variant. Se evt. her: http://maxer.dk/artikler/basis-traening ... le-kroppen

Det virker ikke som om at du tænker over progression i dit program. For mange øvelser til overkrop/arme, for lidt til ryg og især ben. Og med de vægte du skriver kan jeg ikke forestille mig at du presser dig selv nok til rigtigt at få noget ud af indsatsen. Fullbody kan du nøjes med 3 gange om ugen, og få fine resultater, hvis du virkelig presser dig selv.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Løbefrekvensen bliver ikke ved at være så høj, så det variere kan jeg se mellem 30-50 km om ugen. 4 gange

Styrketræning er de 3-4 gange om ugen.. mit mål er at få en tonet krop, men har det virkelig så stor indvirkning på min krop at jeg løber de antal km om ugen. Det ligger der vel også bentræning i.

Det gør mig ikke noget at der bliver færre og øvelser.

Umiddelbart synes jeg da nok at min krop er syret godt op når jeg er færdig med træningssession.

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog

wadmann83 skrev:Løbefrekvensen bliver ikke ved at være så høj, så det variere kan jeg se mellem 30-50 km om ugen. 4 gange

Styrketræning er de 3-4 gange om ugen.. mit mål er at få en tonet krop, men har det virkelig så stor indvirkning på min krop at jeg løber de antal km om ugen.

Ja, ifht. opbygning af muskelmasse.
wadmann83 skrev:LDet ligger der vel også bentræning i.

Nej.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

wadmann83 skrev:Løbefrekvensen bliver ikke ved at være så høj, så det variere kan jeg se mellem 30-50 km om ugen. 4 gange

Du skal ned omkring 10km for at det giver mening at forsøge at opbygge muskelmasse.

Styrketræning er de 3-4 gange om ugen.. mit mål er at få en tonet krop, men har det virkelig så stor indvirkning på min krop at jeg løber de antal km om ugen.

Ja.

Det ligger der vel også bentræning i.

Nej.

Eller dvs jo. Du træner dine ben til at være bedre til at løbe langt. Det får man ikke større muskler af.

Umiddelbart synes jeg da nok at min krop er syret godt op når jeg er færdig med træningssession.

Og hvad så?
Du vokser ikke mens du træner (eller lige efter).
Din krop får ikke nok hvile og bliver tilmed bedt om at tilpasse sig to fuldstændig modsatte træningsstimuli.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding