Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1102
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

Styrken stoppet?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.dk.

Jeg har et simpelt problem, og det er at jeg er begyndt at falde i vægt i nogle løft. Og dog.

Jeg oplever nogle gange at energien simpelthen ikke er der. Jeg er gået lidt tilbage i nogle af løftene, men er ikke sikker på om jeg får tilstrækkeligt mad ind på de rigtige tidspunkter eller hvad det er der er galt. Det er ikke i så høj grad styrken, men mere antallet af reps. Er usikker på om det er pga. jeg er begyndt at smide muskelmasse nu, eller hvad der sker.

Det skal siges, at jeg er i gang med et længere varende cut, som har stået på siden juni. Jeg har tab 16 kg, og er egentlig godt tilfreds med mine resultater. Jeg har fået målt min fedt% til omkring de 17 %, og mit ligevægtsindtag er ca. 2500 kcal.
Er 184-185 cm høj, vejer 78-79 kg.
Jeg plejer at ligge i et kalorieunderskud på ca. 20%, dvs ca. 2000 kcal.
Jeg er fan af at faste, og spiser ikke morgenmad.

Jeg kan give et eksempel:

I dag fik jeg omkring 6 timers søvn.
Jeg fik (før jeg trænede) omkring 500 kcal, hvor størstedelen var protein. Jeg har i dag fået 1737 kcal, 178 g protein, 74g kulhydrat og 81g fedt.
Jeg har i løbet af dagen taget 4 koffeinpiller fra Bodylab. 1 kl 9:30, 1 kl 13 og 1 kl 15 og 1 kl 17

Jeg træner normalt 2 timer, og er på et 2-split (ben/ryg/biceps - bryst/skuldre/triceps)

Jeg bakkede i stort set alle mine løft. Jeg kunne tage samme antal kilo, men kunne overhovedet ikke tage samme antal reps. Jeg tror det er min energi der er gået galt.

Så mine spørgsmål er simple:

Er min muskelmasse begyndt at svinde kraftigt ind, og derfor begynder jeg ikke at kunne løfte lige så meget?

Kan det have været en dårlig dag pga. for lidt søvn, eller er det bare en undskyldning?

Al hjælp modtages med kyshånd!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Stop med at være fan af at faste og spis morgenmad.

Du cutter ned, hvad havde du forventet? Der er en klar sammenhæng mellem BW og styrke.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det skal siges, at jeg er i gang med et længere varende cut, som har stået på siden juni
I dag fik jeg omkring 6 timers søvn.
Jeg har i dag fået 1737 kcal

Der har du dit problem

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Vis kostplan

Sømand skrev:Stop med at være fan af at faste og spis morgenmad.

Du cutter ned, hvad havde du forventet? Der er en klar sammenhæng mellem BW og styrke.

Hold nu op med at pådutte folk egne vaner. Hvis han ikke vil spise morgenmad, so be it. Det dør man ikke af, ej heller svinder man ind til ingenting. Morgenmaden er vigtig, men ikke vigtigere end alle andre måltider (i min optik).

Til TS:
Hvis du har tabt dig 16kg på omkring fire måneder, er et styrketab ret forståeligt. Derudover kan det sagtens skyldes en dårlig dag, for lidt søvn, blæsevejr på cykelstien etc.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)