Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1717
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Styrken svækkes under cut?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej..

Var lidt i tvivl om dette indslag skulle placeres være under styrketræning eller kost, men valgte at placere det under kost, så håber det er rigtigt.

Det jeg konkret vil spørge om er, at hvad gør I, hvis I har problemer med at holde styrken konstant, når I cutter? Altså når man cutter, så vil man jo være i kalorieunderskud, og derved måske miste en del af styrken, og det er jo ikke godt, da man gerne skulle træne en slags vedligeholdelsestræning, hvor man bliver på den samme vægt under hele cut-perioden. Hvis man så pludselig mister evnen til at løfte disse vægtmængder, så er det jo et problem.

Nogen der har et løsningsforslag til det eller hvad?

Har hørt kreatin skulle være godt, men det vil jeg ikke mene er særlig optimalt under cut, da man derved får en masse vand i kroppen, og derved går gassen vel lidt af balonen, når man netop ønsker at se fit ud, men samtidig har 2-3 liter vand i kroppen :(

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

En løsning kan være at holde sig til sæt med få reps gennem diæten - Eksempelvis 5 x 5 systemet ! Så holder du godt på styrken og muskler under cuttet ! Har selv god erfaringer med dette !

Endvidere kan kreatin også bruges, væsken går jo ud når du er færdig. Men ved det godt kan være en hæmsko rent motivations mæssigt
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ens styrkeniveau er en udemærket indikator for om ens diæt er for hård. Mister man styrke mister man for meget muskelmasse og skal oppe sine kalorier lidt.

Personligt træner jeg mere styrkeorinteret under cut, sætter flere PR hver uge for tiden faktisk, fordi kroppen ikke har ressourser til at klare stor volume, men stadig godt kan optimere nervesystemet. Så har man også lidt ekstra styrke til når man skal bulke igen.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Okay,Smeden. Så du kører faktisk ikke vedligeholdelsestræning med vægtene, men øger istedet som du plejer, når du skal cutte eller hvad?

Er det sådan, den skal forstås? Men jeg vil da mene, at risikoen ved at gøre det er stor, hvis man er ny i gamet, og ikke kender sin krop helt nøjagtig endnu. Faren ved det, vil efter min mening være, at man undervurderer det at være i kalorieunderskud, og risikerer, man rammer failure, da man hele tiden prøver at øge vægten samt ser bort fra ideen med kalorieoverskud= mere styrke.

Har jeg ret der? Nu er du jo også mere erfaren, Smeden, så måske derfor ved du, at du kan stige i vægt med et kalorieunderskud, men ikke sikkert at nybegynder kender deres kroppe så godt endnu!
Sidst rettet af juve 23. sep 2006, 14:43, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Nordjylland

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 94 gæster