Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning for kvinder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej!
Jeg er en kvinde på 24 som er lige startet med at træne. Jeg har ved hjælp fra en ven fået styr på min kostplan.
Nu kunne jeg godt bruge lidt råd om indkøb af træningsudstyr.
Jeg er medlem af et træningscenter på grund af holdene som spinning, Body fit og Zumba, og dem ville jeg gerne kombinere med vægttræning. Jeg fandt et link til denne fantastiske side http://www.simplyshredded.com/the-ultim ... guide.html i en anden post og kan se dødsløft etc. er nogle rigtige vigtige øvelser hvis man gerne vil have en veltrænet krop. MEN jeg må indrømme jeg ikke rigtigt har det så godt med at skulle træne de øvelser i mit center da der er så utroligt mange mænd xD det kan godt være det lyder lidt dumt men jeg vil gerne føle mig tilpas mens jeg træner og det gør jeg ikke når jeg ved der står en og glor på min røv når jeg squatter.
Derfor ville jeg høre om i evt. har nogle forslag til hvad jeg kunne starte med at købe af udstyr til at træne med herhjemme og hvor det ville være godt at købe det.
Kan jeg f.eks. godt bare starte med at købe nogle dumbbells? og hvor meget vægt burde man starte med?
På forhånd tak for jeres hjælp og store tålmodighed med nybegyndere =)
Never ever stop believing in your dream!
Unless your dream is stupid.
Then you should change your dream.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mit råd er at du skal komme over dine issues, og alligevel træne i et center.

Det vil for de fleste personer være en aalt for stor udskejelse, at købe noget træningsudstyr som de rent faktisk skal få noget ud af på længere sigt.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Det er sikkert ikke det du vil høre, men jeg synes at du skal lægge din forfængelighed og forudfattede meninger på hylden. Det er de færreste der står og glor på din røv når du squatter og laver dødløft. Tvært imod kigger folk fordi det et sjældent syn at en kvinde træner ordentligt. Personligt er det første der går igennem mit hovede når jeg ser en tøs squatte igennem: Respekt!

Du vil i hvert fald komme meget længere med holdningsændringen frem for at forsøge at lavet noget halv-træning med et par Harald Nyborg håndvægte. Det er dyrt at skaffe ordentligt udstyr.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Det må være træls at blive overbegloet af store svedende mænd mens man træner, men når du alligevel bruger penge på diverse hold syntes jeg også du bør styrketræne i dit center, da det jo er billigere og nemmere. Du kan måske tage tøj efter dit mål og vise at du er kommet for at træne og så bare ignorere de idioter, som ikke er. Hvis du træner i et mere kommercielt center kan man måske snakke med personalet hvis du føler dig overdrevet chikaneret :-)

Hvis du absolut vil træne hjemme bør man have en bænk med holder, barbell, dumbell og vægtskiver. Vægten afgøres af din styrke, men 100kg bør være mere end rigeligt hvis du er begynder.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tak for svarene =)
Ja, det lyder skam dyrt. Jeg vil prøve at træne i centeret så, og arbejde på selvtilliden.
Never ever stop believing in your dream!
Unless your dream is stupid.
Then you should change your dream.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Jeg har ladet mig fortælle, at pigerne/kvinderne kigger lige så meget på mandenumser, når vi squatter. :wink:
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster