Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1079
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1076

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning og Fedt tab

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er lidt ny til at træne, da jeg ikke ved hvor meget jeg bør træne. Er overvægtig sådan rimelig slemt, og vil gerne have store muskler. De sidste 2 måneder har jeg styrke trænet med et 2 dags split, altså giver jeg mine muskler ca. 48 timer afslapning. Mit mål er at tabe fedt via styrke træning (og ca. 20min konditionstræning hver dag efter styrketræning). Og jeg tager Proteinpulver for bedst at ramme 2g protein pr. kg. kropsvægt.

Jeg har delt mine dage op ved at sige, Mave, ryg, lår, læg, Bagdels muskler dag 1
Og Biceps, Triceps, Skuldre, Bryst dag 2, og giver mine arme extra opmærksomhed.

Mit spørgsmål, handler mest om dag 2, med arme, bryst og skuldre fordi jeg læste at det er bedst at træne dem 2 gange ugentligt. Jeg bruger håndvægte jeg ikke kan løfte mere end 11 gange. Er det for meget at træne med 2 dags split? Når målet er større biceps, men også fedt tab?? Der er min forvirring

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Som mange andre sikkert også vil sige er fedtreducering og muskelvækst to modstridende faktorer.
Bevares der kan være nogle begynder fordele osv. Start med at læse forummet, newbies file og news.bodylab.dk tom for info først hvis det ikke allerede er gjort :-)
Prof. Bach. Fysioterapi stud.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 165.00

Kostplan: Ingen kostplan

Med dit nuværende "program", træner du ca. 75% af kroppen den ene dag og 25% af den på dag 2.
Det er ikke så smart. Du kan søge dig frem til mange bedre programmer her på siden.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Først og fremmest skal du have props og respekt for at have valgt en ny og bedre livsstil =D>
Dernæst er det ikke så forfærdelig vigtigt, at du vælger et præcist "bb-program" til at starte med. Det at du er kommet igang og træner , er først og fremmest dit focusområde at holde fast ved. Få en god træningsrytme og lær div. øvelser at kende og hvordan du udfører dem korrekt! Du vil efterfølgende have en bedre indsigt i hvordan du sammensætter/vælger et program, der passer bedst muligt til dig og dine mål. Et program kan dog hjælpe med at holde focus, da man således har noget at forholde sig til, men i første omgang er det bare vigtigt, at du overhovedet kommer afsted og holder gejsten!

Keep op the good work!

Reputation point: 0

Been there.

Du kan sagtens tabe dig og få muskler samtidig, dog er der ikke meget muskelmasse du får opbygget på den måde. Det meste af dine styrke-gains vil komme af at dine muskel-nerver vil blive bedre og bedre til at aktivere dine muskler, som du til trods har noget af pga overvægten.

Men tabe dig, hvis du spiser under dit energi-forbrug, det vil du.

Reputation point: 10

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste