Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1001
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 998

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning og karate !!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg har et par spørgsmål angående at kombinere styrektræning og kampsport i mit tilfælde karate.

I dag dyrker jeg styretræning, 3 gang om ugen, på mit arbejds fitnesscenter og er enlig blevet meget glad for det. Men jeg stopper på jobbet til jul og skal starte et nyt sted hvor der ikke findes nogle fitness center, så nu skal jeg ud i den virkelig verden, hvis jeg vil fortsætte med styrketræning.

Men til Januar vil jeg starte op med karate igen, som jeg har holdt pause fra i et par år snart og her ville jeg så hører jer om, om der findes træningsprogrammer eller nogle råd til hvordan man skal træne, når man dyrker kampsport ved siden af. Har hørt man bliver langsom af at træne, så det vel ikke helt lige meget hvordan man styrketræner :)

Nogle som har erfaring med det og som kan give nogle guldkorn :) skal måske lige siges jeg har kun styrektrænet et års tid, så er ikke vild prof eller noget i den retning ;)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sønderborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej Bay tak for det, virker dog som et vildt program hvis man også træner karate 2-3 gange om ugen. Men har fået en ide om hvad det er for nogle muskler man skal træne, så vil prøve at gå ud fra det og finde et lidt mildere program som passer ind i min hverdag :)

michael-k skrev:Hej Bay tak for det, virker dog som et vildt program hvis man også træner karate 2-3 gange om ugen. Men har fået en ide om hvad det er for nogle muskler man skal træne, så vil prøve at gå ud fra det og finde et lidt mildere program som passer ind i min hverdag :)

Du kan jo prøve at bikse et sammen og poste det her på forummet - så skal jeg nok gøre mit bedst for at hjælpe dig
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det vil jeg gøre i løbet af næste uge, bliver nok noget værre noget men må gå ud fra de faciliteter som vi har i centret og prøve at se hvad som kan hjælpe på de muskel grupper som er nævnt i artiklen, jeg vender tilbage :)

Så fik jeg kigget på det og fået sat billede ind i en dokument så jeg har overblik over hvad de forskellige ting er :)

Kan se man faktisk kan kører det her program hjemme fra og det må jeg indrømme det da værd at overveje, eneste problem bliver nok så bare hanging leg rasis og chins....

Men nu er overblikket der da så jeg vil prøve at kører det første pas igennem på mandag i centret også for lige at blive lidt fortrolig med de forskellige ting som jeg ikke har prøvet før.

Kan Jada situps evt erstattes af almindelige mavebøjninger eller en mavebøjningsmaskine da vi har sådan en ? og hvad vil effekten være anderledes hvis man gør det.

Glæder mig helt til at komme igang, selvom min makker nok vil syntes jeg er lidt gay med de øvelser :D

Nå så fik jeg prøvet den første del af programmet i dag. Jeg fik noget super hjælp fra en gut som syntes jeg lavede mine Bent rows lidt underligt hehe :)

Så efter en snak med ham og en gennemgang af mit program og efter jeg nu har prøvet de forskellige øvelser (fik sku ondt i knæene af squat har aldrig prøvet det før, så vidste ikke lige hvor mange kg jeg kunne klare) har jeg lavet følgende program som første dag.

Squat 5x5
Bent rows 5x5
Goodmornings 2x5 Den er lavet om til rygbøjninger på en maskine.
Pushpress 4x3
Chins 5x5 Bliver også på en maskine
Dips 5x5
Jada situps 2xMax bliver lavet om til maskine 3x25
External rota. 2x12 Nogle af jer som har nogle ideer ?
Nakke 2x12 Nogle som har nogle ideer

Goodmornings kan jeg bedre lide at lave på sådan en rygbøjningsmaskine, min teknik rækker hvis ikke til den normale endnu ;)

Chins kan jeg ikke lave, kan ikke løfte min egen vægt endnu, så bliver også på maskine.

Jada situps har ikke helt fattet hvad det er endnu, men kan forstå man skal være 2 til den, så den bliver også lavet på en mavebøjningsmaskine.

External rotation kan jeg ikke lave på vores maskiner da der ikke er nogle som kan få vandret ud... håber i forstår, nogle ideer til noget alternativt ?

Nakke kan jeg ikke lide, nogle alternativer ?

Det var hvis det håber i forstår hvad jeg mener, er noob indenfor det her ;)

Hvordan ser det ud ?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster