Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69461 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049993 indlæg i 100494 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 987
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 984

Følg bodybuilding.dk på

Summermans Logbog

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

:king: Velkommen til min log :dance:

Lidt om mig:

Vægt ved start af log: 62,5 kg

God fornøjelse til dem der vil følge med =D>
Sidst rettet af Summerman 25. dec 2013, 23:56, rettet i alt 231 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Velkommen her til siden :wink:
Jeg er helt enig i at banan pulver smager godt! :drool:

180cm og 62,5kg passer i mine øre ikke særlig godt sammen.
Du skal igang med at spise igennem! :mrgreen:
Det er det du mangler for at få optimalt udbytte af din hårde træning.
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Galleri: Vis galleri (14)

Tak skal du have:) I know, jeg spiser virkelig meget, men der er intet andet for end at prøve mere. Den må stå på lidt ekstra weightgainer og lidt ekstra morgenmad :)
Sidst rettet af Summerman 26. apr 2009, 14:50, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Kommer til at køre Fullbody HST de næste 8 uger, dog trænes benene anderledes.

Øvelser:

Squat
Lying leg curl
Bænk
Incline dumbbell press
Military
Chinups
Dips
Barbell curls
Maveøvelser
Sidst rettet af Summerman 26. apr 2009, 14:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Summerman skrev:Tak skal du have:) I know, jeg spiser virkelig meget, men der er intet andet for end at prøve mere. Den må stå på lidt ekstra weightgainer og lidt ekstra morgenmad :)

Bare øg alle dine måltider lidt :)

Hvad med Rows, læg og noget til den nederste ryg?
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

mathias1989 skrev:
Summerman skrev:Tak skal du have:) I know, jeg spiser virkelig meget, men der er intet andet for end at prøve mere. Den må stå på lidt ekstra weightgainer og lidt ekstra morgenmad :)

Bare øg alle dine måltider lidt :)

Hvad med Rows, læg og noget til den nederste ryg?

Tja. Jeg prøver;) Tænkte godt at der ville blive spurgt til Rows:)

Har aldrig været vild med øvelsen. Min ryg mangler træning, indrømmet, og det er nok derfor at den ikke er en yngling. Læg regnede jeg med at få fint med fra løb, da jeg mest træner ben for at blive hurtigt. Rammer squat ikke nederste del af ryggen? Har overvejet dødløft, men tænker om det ødelægger lidt mit mål med bentræningen.
Brugeravatar

For høje mål...

I dag skulle jeg begynde på HST.. hvilket gik utrolig dårligt. Mine mål er nok sat en tand for højt.

Squat:

15*60 kg
15*60 kg
15*50 kg

EFter de to sæt med 60 kg spurgte jeg en, om han ikke gad tjekke, om jeg kom langt nok ned. Gjorde jeg ikke, og jeg tog derfor bare det sidste sæt med 50 kg.

Bænk:

15*50 kg
10*50 kg
10*50 kg

Jeg skal vende mig til at tage 15 gentagelser.. i den grad! Må starte på 47,5 kg næste gang.

Military:

10*30 kg
10*35 kg

Ja.. det gik heller ikke ligefrem som planlagt.

Chinups:

8*bw
8*bw

Plejer at tage et sæt mere, men lysten var der ikke rigtig efter de tre foregående øvelser.

Mave:

Tjo.. en smule.

Meget mere blev det ikke til. Træt af at kunne tage så lidt, gik jeg skuffet hjem.
Næste gang må jeg starte lavere :( Målene i HST må blive sat ned. :thumpdown:

Besluttede at begynde med 3 shakes dagligt med WG. Så det bliver sat til kosten.
Brugeravatar

Teknik og øvelsesuge

Det her bliver en opvarmningsuge til HST, da jeg lige skal have styr på lidt teknik før jeg går igang.

Squat:

15*50 kg
15*55 kg

Kørte mest teknik idag:)

Bænk:

15*50 kg
15*50 kg

Den gik i dag med lidt anstrengelser i andet sæt. Håber på 15*3 af 50 kg næste gang. Trods det er jeg glad for mit bænk i dag.

Dødløft: Ja, så skulle det prøves.

10*60 kg
3*80 kg
1*90 kg
1* 90 kg

De 60 gik nogenlunde, den første i 80 fint, og resten med alt for dårlig teknik. Jeg vil arbejde med teknik de næste par gange med lette kilo, så jeg kan få lavet øvelsen.

Military:

15*30 kg
15*30 kg
15*30 kg

Gik dejligt. Ingen større anstrengelser, en smule i sidste sæt. Meget tilfreds med denne øvelse.

Chinups:

8*bw
8*bw
6*bw - var lidt brugt efter foregående øvelser :)

BOR: Den skulle da også prøves, nu jeg var igang!

10*30 kg
8*40 kg

Første sæt uden problemer. Andet sæt mister jeg lidt formen. Vil gerne finde en øvelse der kan udskifte denne. Har prøvet som yates - dur heller ikke for mig

Dips:

10*bw
10*bw
10*bw

Ok i dag.

Maveøvelser og udstrækning af ben - 1 sæt. Ingen problemer.
Brugeravatar

Ingen træning igår, men 9-10 km roning i kano i går og i dag:)

Overvejer stadig hvad jeg skal gøre ved mine rygøvelser ](*,)
Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.
Brugeravatar

Hey Summerman, og et forsinket "velkommen til" fra mig :) Spændende med HST. Har selv haft gode erfaringer med dette, men jeg kan se det ikke helt spiller for dig. Du skriver at du har sat dine "mål" lidt for højt. I HST-programmet skal du ikke indtaste, hvor meget du ønsker at kunne tage, men i stedet skrive, hvor meget du faktisk kan tage: 15RM, 10RM og 5RM. Hvis du følger HST-programmet her fra siden skal du vidst kun indtaste din 5RM.

Har du forresten husket at holde en uges dekon, som jo er essentiel?

Mht. BOR skal du bare klø på. Tro mig, jeg hadede den også i starten, og kunne ikke løfte en skid :wink: I begyndelsen følte jeg mest at den ramte mine underarme, hvilket var ret irriterende, da det jo primært er en ryg øvelse. Men efter at jeg har kørt den i noget tid, er det faktisk gået hen og blevet en af mine yndlingsøvelser, og den giver et kanon pump i øvre ryg :) Den kan ikke undværes i et godt program.
besøg min logbog: viewtopic.php?f=21&t=19711&start=240

Variation er vejen frem!

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00

Tak skal du ha' :king:

HST-programmet er fra motion-online. Jeg har haft lidt pause inden jeg begyndte med det ja. Jeg har valgt at tage dødløft med så jeg får nederste del af ryggen med. Er dog bekymret over om jeg får nok baglår med (løb, hurtighed). Hvad angår BOR, ja så må jeg vel bare tage det med et gram salt og starte let ud :) Hvad angår læg, er der så ikke nok træning med løb? Glæder mig dog til imorgen hvor jeg "rigtigt" begynder med programmet, og nu hvor jeg samtidig sørger for 3 shakes á ca 65 gram (altså knap de 200 gram) WG dagligt og virkelig prøver, ja så skal der nok komme fremgang! :dance:
Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.
Brugeravatar

Summerman skrev:Tak skal du ha' :king:

HST-programmet er fra motion-online. Jeg har haft lidt pause inden jeg begyndte med det ja. Jeg har valgt at tage dødløft med så jeg får nederste del af ryggen med. Er dog bekymret over om jeg får nok baglår med (løb, hurtighed). Hvad angår BOR, ja så må jeg vel bare tage det med et gram salt og starte let ud :) Hvad angår læg, er der så ikke nok træning med løb? Glæder mig dog til imorgen hvor jeg "rigtigt" begynder med programmet, og nu hvor jeg samtidig sørger for 3 shakes á ca 65 gram (altså knap de 200 gram) WG dagligt og virkelig prøver, ja så skal der nok komme fremgang! :dance:

Dødløft skulle gerne give dig nok baglår, og du behøver ikke mere isolation til denne muskelgruppe, da HST jo er et Fulbody program. Jeg synes heller ikke du skal træne læg isoleret, kun hvis du føler at denne muskel halter bagefter.

Jeg troede faktisk allerede du var igang med HST, men ja, det bliver da spændende at se, når du rigtigt kommer igang :) Nu er jeg ikke så meget inde i det med WG, men er 200g pr. dag ikke lige lovlig meget? Nu skriver du at du har svært ved at tage på, men husk nu at det er meget bedre at få noget "rigtigt" mad :8

Variation er vejen frem!

Styrkeliste

Godt godt:) Ja, træningen er lige her om snart :D

Ja, det er meget, og ja - rigtig mad er selvfølgelig bedre, så det er jeg godt klar over:) - Men tak for omsorgen da:D

Nu står den på træning, og hvem ved - måske lidt løb:)
Brugeravatar

HST - NEJ TAK!

Efter træningen i dag, så bliver det ikke til mere HST. Jeg kan bare ikke tage 15 rep. i bænk.

Squat:

15*57,5 kg
15*57,5 kg

Nok det eneste positive. Lidt hårdt, men med fin teknik.

Bænk

15*50 kg - Her virkede det okay let.
15.. eller når nej vent. 14½*50 kg, for her sagde kroppen nej tak til det, på trods af jeg kunne gøre det sidst. Hurra. Sikke en gang møg. Lige så svag som altid. 2 års træning i bænk, og det er det eneste jeg kan præstere...

Dødløft:

3*60 kg
3*60 kg
3*60 kg

Skulle øve teknik med en der hjalp mig. Jeg kan bare IKKE finde ud af at holde ryggen ordenligt efter 1 rep. Hvor dejligt.....

Incline dumbbell press:

15*16 kg - nemt, men lidt problemer med skulderen
12*16 kg - skulderen gad ikke.

DÅRLIGT!

Military:

15*30 kg
15*30 kg

Hårdt endda - dårligt!

BOR:

15*30 kg
15*30 kg

Skulle bare igang med den. Ikke meget at sige til det, udover at jeg også er svag der.

Gad ikke meget efter det, så det blev bare til:

Chinups:

8*bw
5*bw

Dips:

10*bw

Intet til biceps udover, ingen maveøvelser, ingen udstrækning..

FORBANDET DÅRLIG TRÆNING. Jeg er ærlig talt træt af at se folk træne i 3-4 måneder og være lige så stærke som mig, der har trænet i 2 år. Og JO! Jeg spiser meget! Måske er 15 gentagelser bare ikke mig, måske kan min krop bare ikke bruges til træning. :wtf1:
Brugeravatar

Summerman skrev:HST - NEJ TAK!

Efter træningen i dag, så bliver det ikke til mere HST. Jeg kan bare ikke tage 15 rep. i bænk.

Hvorfor dropper du det allerede? :?

Hvis du ikke kan tage 15 reps i bænk ved dit første træningspas af HST har du sat dit max alt, alt for højt! Det første træningspas af HST plejer altid, for mig, at være forholdsvis afslappende.. Meningen med HST er at du skal løfte en vægt du "sagtens" kan løfte, og henover en periode på 14 dage træne progressivt frem til din 15RM, som er den vægt du max kan løfte 15 gange i træk.

Variation er vejen frem!

Styrkeliste

sebbt skrev:
Summerman skrev:HST - NEJ TAK!

Hvorfor dropper du det allerede? :?

Hvis du ikke kan tage 15 reps i bænk ved dit første træningspas af HST har du sat dit max alt, alt for højt! Det første træningspas af HST plejer altid, for mig, at være forholdsvis afslappende.. Meningen med HST er at du skal løfte en vægt du "sagtens" kan løfte, og henover en periode på 14 dage træne progressivt frem til din 15RM, som er den vægt du max kan løfte 15 gange i træk.

Jeg har nok bare misforstået det lidt;)
Brugeravatar

HST - Uge 1, træning 2

Var vidst lidt negativ sidst:) Min ene træningsmakker - Hassi1989 - var med igen efter 2-3 uger væk fra træningen. Hygge! :)

Squat:

15*57,5 kg
15*57,5 kg

Vil tage den mere eksplosivt næste gang.

Bænk:

15*50 kg
15*50 kg

Faktisk ok i dag :o

Dødløft blev det ikke rigtig til. Skal have mere hjælp til teknik.

Military:

15*30 kg
15*30 kg

Ok :)

BOR:

15*30 kg
15*30 kg

Dejlig let!

Chinups:

8*bw
8*Bw

Dips:

10*bw
8*bw

Og mere blev det ikke til. Kom lidt sent ned og trænede. Men fin træning :)
Sidst rettet af Summerman 23. maj 2009, 12:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

HST - Uge 1, træning 3 - L-Æ-K-K-E-R-T !

Træningsmakker: Hassi1989

Squat:

10*40 kg opvarmning
15*60 kg Sæt PR!
15*60 kg Sæt PR!

Dejligt!

Bænk:

15*20 kg opvarmning
15*52,5 kg Sæt PR!
15*52,5 kg Sæt PR!

YES!

Dødløft var der ikke noget af andet end 3*60 kg. Bare for teknik.

Military:

10*20 kg opvarmning
15*32,5 kg Sæt PR!
15*32,5 kg Sæt PR!

BOR:

15*35 kg Sæt PR!
15*35 kg Sæt PR!

Okay let!

Chinups:

8*bw
8*Bw
8*bw

Dips:

12*bw Sæt PR!
12*bw Sæt PR!

Lidt mave og slut. Fantastisk træning i dag. Stigning i alle øvelser på nær chinups :dance1:
Sidst rettet af Summerman 9. maj 2009, 16:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Tillykke med de forskellige PRs! =D> Jeg må også sige at din styrke i både bænk, military og squat er ret god..

Hvor lang tid tager sådan et HST træningspas for dig? Nu ved jeg godt, at det er fullbody, men jeg synes ikke du har særlig mange øvelser.

Variation er vejen frem!

Styrkeliste

sebbt skrev:Tillykke med de forskellige PRs! =D> Jeg må også sige at din styrke i både bænk, military og squat er ret god..

Hvor lang tid tager sådan et HST træningspas for dig? Nu ved jeg godt, at det er fullbody, men jeg synes ikke du har særlig mange øvelser.

Tak skal du ha' ! :D

Det tager normalt 1½ time. Angående antal øvelser så mener jeg nu at jeg for det meste med ved de øvelser. Dødløft vil jeg dog gerne have lidt mere med, da det jo er fin øvelse. '

Jeg har overvejet at tage barbell shrugs med ind, men ved ikke om jeg finder det nødvendigt? Desuden overvejede jeg lidt barbell curls el. dumbbell curls da jeg ikke for trænet decideret biceps mere. Jeg føler dog, at jeg får dem fint med indirekte via de andre øvelser.

Kan ikke så godt tage incline dumbbell press, pga. min højre skulder ikke er vild med det. Ellers ville jeg gerne have den med.

Tager lidt rotatormanchette øvelser i ny og næ:)

Kritik af programmet modtages skam gerne:) !
Brugeravatar

Summerman skrev:
Det tager normalt 1½ time. Angående antal øvelser så mener jeg nu at jeg for det meste med ved de øvelser. Dødløft vil jeg dog gerne have lidt mere med, da det jo er fin øvelse. '

Jeg har overvejet at tage barbell shrugs med ind, men ved ikke om jeg finder det nødvendigt? Desuden overvejede jeg lidt barbell curls el. dumbbell curls da jeg ikke for trænet decideret biceps mere. Jeg føler dog, at jeg får dem fint med indirekte via de andre øvelser.

Kan ikke så godt tage incline dumbbell press, pga. min højre skulder ikke er vild med det. Ellers ville jeg gerne have den med.

Tager lidt rotatormanchette øvelser i ny og næ:)

Kritik af programmet modtages skam gerne:) !

Hvis det tager 1½ time synes jeg heller ikke du skal tilføje flere øvelser :) Jeg synes kun du skal tage barbell shrugs med, hvis du føler at dine trapz er dit weakpoint. De bliver jo også tæsket godt igennem med BOR og chin ups.

Fint med rotatormanchette øvelser, det er dog ikke noget jeg selv har stiftet bekendtskab med :8

Variation er vejen frem!

Styrkeliste

Okay. MIne trapz er nok et weakpoint... så det skal jeg måske lige overveje kraftigt :D Hader bare at køre shrugs..

Rotator kommer også kun i ny og næ, og burde faktisk være i mit program oftere. Især pga. den skulder jeg døjer med i incline dumbbell press :)
Brugeravatar

HST uge 2, træning 1

Hurtig dårlig træning, blandt andet pga. mangel af søvn.

Squat:

10*40 kg opvarmning
15*60 kg
15*60 kg

Bænk:

10*20 kg opvarmning
15*52,5 kg
14*52,5 kg - mine arme syrede og valgte at stoppe mens legen var god. Var bare for træt.

Ingen dødløft

Military:

10*22,5 kg opvarmning
10*32,5 kg - det duede ikke helt.
15*32,5 kg - den gik.

BOR:

15*35 kg
10*35 kg - alt for træt.

Lidt mave og hjem. Dårlig træning, må bare få sovet noget mere.
Brugeravatar

Jeg fik ikke trænet onsdag - var syg, men trænede igår - den sidste 15 rep. træning i programmet.

HST uge 2, træning 3

Squat:

10*20 kg opvarmning
10*40 kg opvarmning
15*60 kg
15*60 kg

Bænk:

15*20 kg opvarmning
15*20 kg opvarmning
15*52,5 kg
15*52,5 kg

Military:

10*20 kg opvarmning
15*32,5 kg
15*32,5 kg

BOR:

10*20 kg opvarmning
15*37,5 kg
15;37,5 kg - Stigning, ikke så slemt endda:)

Chinups:

8*bw
8*bw

Dips:

10*bw
10*bw

Lidt mave og udstrækning.
Fin træning. Bliver godt at komme ned på 10 gentagelser:)
Brugeravatar

Var ude og løbe med skolen i dag for SOS børnebyerne.

Jeg gik 3,4 km og løb 10,2 km :)
Brugeravatar

HST, uge 3, træning 1

Trænede igår med 10 reps for første gang i HST.

Squat blev der ikke kørt noget af det jeg var meget øm i benene.

Bænk:

15*20 kg opvarmning
20*20 kg opvarmning
10*57,5 kg
10*57,5 kg

Helt fint!

Military:

10*20 kg opvarmning
10*37,5 kg
10*37,5 kg

Ok!

BOR:

10*20 kg opvarmning
10*42,5 kg
10*42,5 kg

Ok.

Chinups:

8*bw
8*bw

Dips:

10*bw
10*bw

Mave og udstrækning.

Helt fin første træning med 10 reps.
Brugeravatar

HST uge 3, træning 2

Squat:

10*20 kg opvarmning
10*60 kg
10*60 kg

Tog let da jeg stadig er øm fra i søndags.

Bænk:

15*20 kg opvarmning
15*20 kg opvarmning
10*57,5 kg
10*57,5 kg

Helt fint.

Military:

10*20 kg opvarmning
10*37,5 kg
10*37,5 kg

BOR:

10*20 kg opvarmning
10*45 kg
10*45 kg

Jeg steg i vægt. Lidt tungt var det dog.

Chinups:

8*bw
8*bw

Dips:

10*bw
10*bw

Synes mine skuldre var lidt underlige her.

Et hurtigt sæt mave og hjem. Fin træning, og glæder mig til fredag - der har jeg fået sovet igennem og er mere frisk:)
Brugeravatar

HST uge 3, træning 3

Træning as usual med Hassi1989.

Squat:

10*20 kg opvarmning
10*65 kg
10*65 kg

Helt fine. Kan dog stadig mærke lidt fra i søndags.. :D - håber jeg er klar til lidt løb imorgen.

Bænk:

15*20 kg opvarmning
15*20 kg opvarmning
10*60 kg Sæt PR!
10*60 kg Sæt PR!

L-Æ-K-K-E-R-T! Lidt hård, men dejlig! Aldrig været så stærk i bænk!

Military:

10*20 kg opvarmning
10*37,5 kg
10*37,5 kg

BOR:

10*20 kg opvarmning
10*45 kg
10*45 kg

Gik ret godt! Stiger måske næste gang:)

Chinups:

10*bw
10*bw

Dejligt. Et stykke tid siden jeg har haft overskud til at lave 10 reps.

Dips:

10*bw
10*bw

Barbell Shrugs:

10*50 kg
10*50 kg

Skulle lige prøve øvelsen af. Den kommer nok med fremover.

EZ-barbell curls:

10*30 kg
10*30 kg

Det var hårdt. Efterhånden 5 uger siden der blev trænet biceps sidst - så det trængte:)

Lidt mave og udstrækning og hjem.

Alt i alt en dejlig træning med god energi. Især bænk gik godt - aldrig været så stærk som nu i bænk :dance: , og ryggen var der godt med overskud i!

Overvejer at få lidt øvelser lagt ind til tri, bi og trapz (ved godt det er sent i programmet).
Brugeravatar

ja det gik sku godt for dig idag hehe :)
Just Pump it :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Store Heddinge

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

Tillykke med PR i bænk! Har du tænkt dig at maxe efter HST. Dit bænk max ligger ihvertfald over de 80kg :)

Variation er vejen frem!

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Logbog