Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

KayVee skrev:Jeg har meget svært ved at skære det sidste lag fed væk. Omkring min mave sidder stadig den lorte pølse på ca. 3-4 cm, som jeg ikke kan komme af med. Problemet er, at jeg er sømand, og når jeg sejler, har jeg ikke mulighed for at veje maden og følge nøje med vægttabet. Internettet ombord er også ekstemt langsomt, så at føre en vurderings kostlog på BB.dk ombord, er heller ingen nem sag. Pt. vejer jeg ca. 77-78 kg og er 180 høj. Det gik meget godt at komme fra 88-89 kg og ned til de 77, men så ikke mere.
Morgenmad: 6 store spiseskeder havregryn, en banan og ca. 300 ml letmælk + et æg + knækbrød/groftbrød med ost og marmelade. Aner ikke, hvor meget det er i gram.
Middag: Typisk kød, bøf (250-300 gr) med løg, kylling, hamburgerryg, oksekød, lidt sovs, og rigeligt med grøntsager. Igen, aner ikke i hvor store mængder. Der plejer også at være desert, såsom citronfromage, sveske/jordbær-grød, frugt med råkrem, is.
Mellemmåltid: Måske et æble, eller en appelsin. Til tider også kage, hvor jeg spidser et lille stykke.
Aftensmad: Et rugbrød med højt belagt pålæg (rester fra middagen, æg, sild..), biksemad (spiser ikke særlig meget af det), tortilla wraps, kyllingespyd. Ikke alt det i én måltid. Aftensmaden plejer at være meget beskeden, da jeg skal løbe en god time bagefter.
Post-WO: Et glas mælk + et æble.
Vil mene, at jeg ikke får nok sund fedt.
Jeg har skåret betydeligt ned på weekend slikket, æder det stort set ikke mere. Det er meget sjældent, at jeg føler mig sulten, trods af, at jeg ikke spiser særligt meget. Men alligevel taber jeg mig fandeme ikke mere! Løber (4 gange i ugen: lang distance, interval, 10 km hurtigst muligt og jogging) meget, da jeg er igang med at træne op til et Marathon, og så styrketræning to gange om ugen.
Som udgangs punkt vil jeg mene, at jeg spiser for meget, da jeg ikke taber mig mere. Men hvor jeg skal skære i kosten, det er svært at sige. En til to gange om ugen, går jeg til den og spiser en stor måltid. Det er typisk ikke et usundt måltid, men bare stort.
Målet pt. er kun at komme ned i vægt, trimme ind til de forbannede mavemuskler, og bagefter begynde så stille og roligt at snige vægt på igen.
Hvad er gode indikatorer for, at ens vægttab går den rette vej? Har jeg måske bare et lavt stofskifte?

Vægttab er simpelt nok, men bare svært, da det går i stå, og man føler, at man ikke spiser særlig meget i forvejen. Sikken et tudebarn, jeg er..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster