Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

?

Bimmer skrev:Rigtig kost + meget af den = vægt

Du bliver ikke større af pølsehorn, de mætter kun midlertidigt... der er ingen energi i hvidt brød! Dvs, du får ikke noget overskud = ingen vægt

Thomas Jagd skrev:Du bliver ikke større af pølsehorn, de mætter kun midlertidigt... der er ingen energi i hvidt brød! Dvs, du får ikke noget overskud = ingen vægt
Jeg er helt enig i at hovedparten af ens kost ikke skal udgøres af pølsehorn og dets lige, men man skal passe MEGET på at man ikke bliver alt for forhippet på at man skal spise rent og sundt. Kalorier er kalorier, og om de kommer fra noget sundt eller noget usundt er for så vidt lige meget, hvis vi kun snakker om at opnå et kalorieoverskud. At der kan blive problemer med makronæringsstofsfordelingen og indholdet af mikronæringsstoffer er en anden snak.
Du kan bare se på hvor store og massive styrkeløftere er i de store vægtklasser. De spiser ofte af røven til, hvilket kan ses på deres høje fedtprocent. Men pga. de mange kalorier som de indtager, så opbygges der også store mængder muskelmasse, da de er i konstant og ofte massivt kalorieroverskud.
Budskabet er selvfølgelig ikke at man skal begynde at basere sin kost på usunde ting, men at man uden problemer kan supplere sin kost med pizza, burgere, pølsehorn og dets lige, hvis man har svært ved at tage på. Det virker ofte som om folk tror muskler kun kan opbygges på sund kost. Dette er ikke tilfældet overhovedet. Du kan blive stor og massiv med lorte kost, sålænge du er i kalorieoverskud. At det ikke er sundt, og at man med garanti akkumulere for meget kropsfedt, betyder selvfølgelig at det ikke er optimal diæt praksis. Man bør måske bare kigge på om man spiser FOR rent, hvis man har svært ved at tage på.

Pzyrex skrev:Tak for alle jeres svar!
Som jeg også skriver nederest i tråden, ville det være rart med nogle råd til hvad jeg kan spise, til morgen, middag, eftermiddag osv. Altså nogle konkrete råd om, hvilke ting der er gode at proppe i sig, når man skal tage på. Og det skal jo selvfølgelig være noget som jeg selv kan finde ud af at tilberede osv.
Jeg er jo allerede igang med weight gainer 3 gange om ugen.

Mike2468 skrev:Pzyrex skrev:Tak for alle jeres svar!
Som jeg også skriver nederest i tråden, ville det være rart med nogle råd til hvad jeg kan spise, til morgen, middag, eftermiddag osv. Altså nogle konkrete råd om, hvilke ting der er gode at proppe i sig, når man skal tage på. Og det skal jo selvfølgelig være noget som jeg selv kan finde ud af at tilberede osv.
Jeg er jo allerede igang med weight gainer 3 gange om ugen.
tjaa.... Jeg ville egentlig sige læs nogle af artiklerne på siden om kost, men jeg kan lige give dig en kickstart her.
Alt der indeholder meget protein (læs bag på pakken). Indeholder det mange proteiner, så snup det. Jeg kan foreslå: Mørkt sandwichbrød, tun, kalkun, kylling, oksekød, havregryn, ost, mælk og andre mælke produkter, og mørke grøntssager som protein kilder.
Sunde fedtkilder kunne evt. være nødder, fisk, planteolie og lign.
Kulhydratskilder kunne være: Rugbrød, mørkt sandwichbrød, havregryn, pasta, ris og diverse andre brød produkter, med fuldkorn eller hvede.
Sammensat din kost med de ting, over 4-6 måltider på dagen, og sørg for at få rigeligt med protein gennem hvert måltid. Gerne 20-30g, jo mere jo bedre om dagen.
Læs evt. Nogle af vores artikler på siden, der er nogle rigtig gode ideer til at sammensætte sin kostplan. Held og lykke!
Mvh Mike

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster