Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1227
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1224

Følg bodybuilding.dk på

Tanker ang. det at bygge muskler og tabe fedt samtidig

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Vil starte med at sige at jeg godt ved at det er fysisk umuligt at bygge muskler og tabe fedt på samme tid. Går ud fra at det er muligt over feks. et døgn at gøre det da man jo skifter fra anabolsk til katabolsk tilstand flere gange, så lidt må man vel kunne gaine samtidig med at man også forbrænder lidt fedt.
Det kommer vel også an på hvor meget masse man har - altså mht til hvor tydeligt og hurtigt man kan se det evt. resultatet.

Jeg vejer pt. kun 76 kg og er 186 høj med en bf på omkring 16%. Har cuttet siden nytår hvor jeg vejede 89 med en bf på ca. 24%.

I stedet for at bulke/cutte i perioder vil jeg hellere ligge omkring mit ligevægts indtag og langsomt nå mit mål på 80-85 kg og bf på 12-13%

Er det en tåbelig ide eller vil det kunne lade sig gøre når nu målet ikke er større?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nej det er ganske fornuftigt. Hvis du kun er i en anelse energioverskud (~200 kcal) i stedet for de normale 500 kcal om dagen, så vil det være foroldvist minimalt med fedt du vil tage på. Det kaldes i øvrigt lean bulking.
Sidst rettet af SimonJ 21. jun 2009, 16:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Okay super. Mener du ikke om dagen mht. kcal overskudet? Da det jo næsten er umuligt at regne ligevægts indtaget ud 100% præcis ville det så ikke være hensigtsmæssigt at holde sig lidt under det tal man får og så sørge for at indtage en stor shake efter træning og en kasein shake til natten for så at gaine lidt masse fra sen eftermiddag (hvor jeg træner) til henover natten og så forbrænde fedt fra morgen til sen eftermiddag?

Jo, jeg mente selvfølgelig om dagen, og det er rettet nu. Men jeg tror nu godt at det kan lade sig gøre, det gælder bare om at følge lidt med på vægten og så hvordan vægten stiger.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

ok tak :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online