Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1364
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1362

Følg bodybuilding.dk på

Teknisk Manager Offshore uddannelsen

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg ville egentlig have startet som skibsofficer, men grundet stor tvivl i jobmuligheder bagefter, begyndte jeg at kigge efter maskinmester. Af diverse grunde vil jeg helst ind på TMO uddannelsen som eftersigende skulle være meget lig maskinmester, bare med større henblik på offshore og sammensæt efter behov fra industrien.

Man kan tage det som indgang med drift- og eller produktionsteknolog (2 år) og så læse videre til TMO (2 år).

Er der nogen som har erfaringer med disse 3 uddannelser eller bare en af dem? Det er begrænset hvad jeg kan finde da det er forholdsvist nye uddannelser!! Maskinmester kender jeg alt til og har været til info aften på skolen i Fredericia fx. Men er lidt på bar bund her.

Jeg har selvfølgelig også snakket med studievejlederne, og selvom de har været behjælpelige med at få mig startet, så har jeg ikke fået ret meget om selve uddannelsen og forløbet at vide.

Reputation point: 5

Træner her: Olympia-Gym

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

LowDog skrev:Jeg ville egentlig have startet som skibsofficer, men grundet stor tvivl i jobmuligheder bagefter, begyndte jeg at kigge efter maskinmester. Af diverse grunde vil jeg helst ind på TMO uddannelsen som eftersigende skulle være meget lig maskinmester, bare med større henblik på offshore og sammensæt efter behov fra industrien.

Man kan tage det som indgang med drift- og eller produktionsteknolog (2 år) og så læse videre til TMO (2 år).

Er der nogen som har erfaringer med disse 3 uddannelser eller bare en af dem? Det er begrænset hvad jeg kan finde da det er forholdsvist nye uddannelser!! Maskinmester kender jeg alt til og har været til info aften på skolen i Fredericia fx. Men er lidt på bar bund her.

Jeg har selvfølgelig også snakket med studievejlederne, og selvom de har været behjælpelige med at få mig startet, så har jeg ikke fået ret meget om selve uddannelsen og forløbet at vide.

Med maskinmesteren sætter du dig en en ret go position mht din fremtid på arbejdsmarkedet. Du kan så arb offshore de næste 15 år og derefter alt imellem himmel og jord inde på land når du måske engang har fået familie osv. Men det ved du jo vel.

Reputation point: 0

Ja det er jeg klar over:-) der er stor mangel på arbejdskraft. Det var mere TMO uddannelsen jeg søger erfaringer med.

Det er stort set samme pensum, næsten udelukkende de samme bøger og de samme jobs som maskinmesteren bestrider.
Er maskinmester, men det firma jeg er i har haft 3 TMO i praktik.

Mange maskinmestre rynker lidt på næsen over TMO, men det er et display af deres uvidenhed.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Logbog: Vis logbog

Backbone skrev:Det er stort set samme pensum, næsten udelukkende de samme bøger og de samme jobs som maskinmesteren bestrider.

Mange maskinmestre rynker lidt på næsen over TMO, men det er et display af deres uvidenhed.

Ja det præcist det jeg frygter lidt, netop at den ikke er så "kendt" blandt de gamle rotter i faget. Hvad laver du til daglig hvis jeg må spørge og hvor?

Som produktionsteknolog kan du ikke skære noget af maskinmester uddannelsen, men du kan nok få merit i nogle fag. Det kan selvfølgelig være at der er specialaftaler på de forskellige skoler, mht. til semestermerit. Men normalt kan man ikke. Jeg ved dog at hvis du læser PT på VIA i Horsens kan du skære 1½ år af maskiningeniøruddannelsen.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nielsen_ skrev:Som produktionsteknolog kan du ikke skære noget af maskinmester uddannelsen, men du kan nok få merit i nogle fag. Det kan selvfølgelig være at der er specialaftaler på de forskellige skoler, mht. til semestermerit. Men normalt kan man ikke. Jeg ved dog at hvis du læser PT på VIA i Horsens kan du skære 1½ år af maskiningeniøruddannelsen.

På EASV hvor jeg skal gå er det 2 år på drift eller produktionsteknolog og så direkte ind på TMO 2 år.

LowDog skrev:
Backbone skrev:Det er stort set samme pensum, næsten udelukkende de samme bøger og de samme jobs som maskinmesteren bestrider.

Ja det præcist det jeg frygter lidt, netop at den ikke er så "kendt" blandt de gamle rotter i faget. Hvad laver du til daglig hvis jeg må spørge og hvor?

Hvis du tænker offshore enten olieg & Gas samt vindmøllebranchen, så tror jeg såmænd at de fleste godt er klar over TOM kvaliteter.
Jeg arbejde seom projektingeniør/projektledere ved Pon Power, der forhandler Carerpillar skibsmotorer/gereratorsæt og nødstrømsanlæg til biogas, diesel og den slags. Har før arbejdet som udviklingsingeniør og projektleder, samt elektriker for at få mine elinstallatørautorisation.

Hvis du er i tvivl så tag maskinmesteren vi har under 2 % ledighed.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Jeg vil netop gerne ind i Offshore branchen og tog jeg maskinmester ville det også være med det som valgfag. Så derfor tiltaler TMO mig meget, samt at man får 2 uddannelser. Når man - som mig - på 28 år skal igang med en 4,5 årig uddannelse er det meget rart at man eventuelt kan stoppe efter 2,5 år og ha fået en uddannelse så det ikke er helt spildt. Det betyder i hvert fald meget for mig:-)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster