Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1354
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

The EPIC topic of PubMed

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Tænkte på vi kunne have et topic til diverse PubMed forsøg, som vi hver især finder spændende og informative. Om det så er lidt gammelt info til at underbygge diverse bodybuilding 'normer', eller ny viden der kan ændre synet på ens træningsmetoder, kan i teorien være ligemeget.

Det nemmeste vil være skrive navnet på forsøget her i tråden og så give link nedenunder. Det vil fylde for meget hele tiden, at skulle kopiere abstractet herind :wink:

Som alt andet skal man også være kritisk over for nogle af disse forsøg, da omstændighederne evt. ikke passer overens med en selv. Det kunne f.eks. være forsøg udført på utrænede personer, fremfor trænede, hvilket i nogle tilfælde kan betyde meget for resultatet af forsøget.

Det kan i øvrigt være alt fra træning til kost eller andet BB.
Jeg kan starte med at poste nogle jeg fandt interessante:

Short vs. long rest period between the sets in hypertrophic resistance training: influence on muscle strength, size, and hormonal adaptations in trained men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16095405

Muscular adaptations to combinations of high- and low-intensity resistance exercises.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15574075

Differential effects of strength training leading to failure versus not to failure on hormonal responses, strength, and muscle power gains.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16410373

De forskellige forsøg må selvfølgelig gerne diskuteres med henblik på at kunne bruge informationerne til noget konstruktivt. :wink:
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Failure vs. No failure forsøget er jeg ikke sikker på jeg forstår rigtigt.

Parantessen i citatet er tilføjet af mig.

"This investigation demonstrated a potential beneficial stimulus of NRF(no failure) for improving strength and power, especially during the subsequent peaking training period, whereas performing sets to failure resulted in greater gains in local muscular endurance."

Det tyder jo på at det er bedst ikke at køre til failure, gruppen til non failure havde jo et par procenter bedre gains i deres styrke i alle øvelser undtagen bænk som var ens, samt de opnåede "an elevation in resting serum total testosterone concentration." Test er jo godt, det ved alle.

Lidt skuffende resultat i virkeligheden, hvis jeg har forstået det korrekt, jeg kan godt li' at køre til failure i nogle bestemte øvelser, kunne være man skulle overveje at lade være.

Failure gruppen opnåede at de var i stand til at tage flere reps end den anden gruppe. Det kan vel også have sine fordele, måske i forbindelse med nogle bestemte sportsgrene.

De andre to undersøgelser havde mindre overraskende resultater, men stadig interessante.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Udmærket initiativ, BodyHack. Denne tråd kan dog hurtigt blive et uoverskueligt helvede :hihi:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan