s.b.a. skrev:Hej BB!
Jeg har nu trænet i godt og vel et halvt år. I starten var det bare med maskiner, men her på det sidste lidt mere seriøst med programmer osv. Problemet er bare, at jeg ikk rigtig synes, der er nogen udvikling med mine muskler. Måske er det de forkerte øvelser jeg bruger. Derfor søger jeg et simpelt program, som virkelig får musklerne til at sparke røv, jeg træner 2-3 gange om ugen, også cykler jeg ca. 100 km om ugen som cardio. Håber I vil give nogle forslag - tak på forhånd

Uanset hvilke øvelser du tager skulle der jo gerne ske fremskridt. Jeg er ikke den store tilhænger af maskiner så efter min mening undgå dem så vidt muligt.
Du skriver at du ikke rigtig synes der er nogen udvikling med dine muskler. Mener du styrke eller masse?
1.) Hvis du mener masse: Fokuser på de store muskelgrupper og kør få reps. 6-8. Cykel evt. noget mindre. Det lyder af meget 100km. Men nu ved vi selvfølgelig heller hvordan dine stats er, hvad dit udgangspunkt er osv.
2.) Hvis du mener styrke: Muligvis ska du presse dig selv noget mere, måske mangler du selvdiciplin til at komme afsted eller måske er din kost af H til, det gælder forøvrigt også hvis du savner masse. Lav en kostplan og følg den. Det kan gøre underværker.