Jeg er nu i gang med styrketræning/cardio på snart 3. uge.. Jeg er en gut på 24 år, omkring 188 høj og vejer knap 80 kilo.. Er begyndt at træne da det hele begyndte at hænge lidt for meget, det holder ikke
Mit mål med træningen er ikke at blive kæmpe stor, men mere at få strammet det hele, især manboobs og mave, op og få nogle mere markerede muskler.. Skal selvfølgelig også have bygget noget muskel på, da jeg på ingen måde har mange i forvejen, men størrelse er ikke mit hovedfokus lige nu..
Jeg træner sammen med nogle rutinerede hunde, så øvelser osv. har jeg ikke brug for hjælp til, det er der styr på! Dog kan gode råd altid bruges
Det jeg gerne vil have hjælp til er kost/kosttilskud.. Min dagsrytme ser således ud:
Når jeg står op om morgenen starter jeg dagen med en skål havregryn med lidt sukker (i know) og en proteinshake med 2 scoops elite whey protein, shaket med vand.. Har jeg travlt om morgenen kan havregrynene godt blive skiftet ud med to bananer på farten, det er alt efter hvad jeg har tid til..
Tidspunktet hvor jeg spiser middagsmad ligger sjældent helt fast, men i tidsrummet mellem 10-14 spiser jeg typisk 4-5 stykker solsikkerugbrød med kødpålæg af en art og et par stykker frugt..
Efter kl. 14 stopper jeg med at spise og kl 16:30 drikker jeg så 1½ scoop NO Xplode og møder ind i centret kl. 17.. Er typisk dernede i ca. 2 timer (plus minus ½ time alt efter hvad jeg træner) alle hverdage, og gerne om lørdagen også hvis der er tid til det.. I centret står den så på styrketræning hvorefter jeg gerne slutter af med et par km på løbebåndet, gerne i en form for intervalløb.. Med det samme jeg er færdig med træningen går jeg i omklædningsrummet og indtager 4 skefulde flydende amino samt en proteinshake, igen med 2 scoops mixet med vand..
Så kommer jeg hjem, laver noget aftensmad som for det meste består af fuldkornspasta/fuldkornsbrød samt noget kød af en art (kylling, tun oksekød), ingen sovs.. Spiser aftensmad omkring 20:30.. Inden jeg går i seng spiser jeg tit noget frugt eller et par stykker rugbrød, engang i mellem nogle cherrytomater eller noget.. Spiser forresten også fiskeolie og multivitaminpiller hver morgen..
Er desværre indrettet på den måde, at jeg AFSKYR stort set alle former for grøntsager, ud over tomater og kartofler, så grøntsager kommer jeg desværre aldrig til at spise mange af, selvom jeg godt ved det ville være langt det bedste..
Hvordan synes i det ser ud? Er der noget jeg kan gøre anderledes? Glæder mig til at høre nogle indput fra jer
Mvh. Lasse..