Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1667
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1664

Følg bodybuilding.dk på

Titanium Dixoide

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej.

Jeg har brug for præcist at vide hvad Titanium Dioxide er for noget. Og hvad det bruges til.
Her er tale om tabletter på 50 mg.

Jeg har søgt med Google, men kan ikke rigtig finde noget jeg forstår. Stoffet omtales alle steder som et hvidt pulver der benyttes ved produktion af alt fra fødevarer til diverse 'ting'.

Grunden til at jeg spørger her er, at jeg i forbindelse med min søgning på navnet flere gange fik hist på sider her inde fra. Så går ud fra her er nogen som ved det ...

Håber meget der er nogen som vil hjælpe.

På forhånd tak.
Sidst rettet af cavatino 3. jul 2010, 18:14, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Jeg har som nævnt søgt med Google. Og den side har jeg også set. Uden at blive en pind klogere, når der som her er tale om tabletter der indtages.
Sidst rettet af cavatino 30. jun 2010, 17:40, rettet i alt 1 gang.

Titanium Dioxid findes, så vidt jeg ved, ikke som "ren" pille. Det har ikke nogen effekt på kroppen i ren form, men bliver brugt i mange piller (vitaminpiller og medicin) som en "fylder", altså et stof der gør, at pillen ikke er micro lille. Det giver også pillen en skindende overflade.

Nogle studier har linket stoffet med cancer, men det er vist ikke så sikkert endnu.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Jo de findes som tabletter. Der er som nævnt tale om 50 mg. tabletter.

Hvornår har man sådanne liggende? Hvad kan de bruges til derhjemme?
Sidst rettet af cavatino 3. jul 2010, 18:16, rettet i alt 2 gange.

TiO2 is also an effective opacifier in powder form, where it is employed as a pigment to provide whiteness and opacity to products such as paints, coatings, plastics, papers, inks, foods, medicines (i.e. pills and tablets) as well as most toothpastes. Opacity is improved by optimal sizing of the titanium dioxide particles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Titanium_dioxide

There are a number of industrial applications for this mineral. For one thing, it has very high refraction properties. In fact, titanium dioxide is one of the whitest materials known to exist on Earth, which has earned it the nickname "titanium white." For this reason, it is often included in many cosmetic preparations to reflect light away from the skin. It is also a major component of sun block to deter the absorption of ultraviolet (UV) rays from the sun, the concentration of which determines the product’s Sun Protection Factor, or SPF.

As a pigment, titanium dioxide is used to enhance the white color of certain foods, such as dairy products and candy. It also lends brightness to toothpaste and some medications. However, it is also used as a food additive and flavor enhancer in a variety of non-white foods, including dried vegetables, nuts, seeds, soups, and mustard, as well as beer and wine.

http://www.wisegeek.com/what-is-titanium-dioxide.htm

Dette svarer vel på dit spørgsmål.
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

Kostplan: Vis kostplan

Nej det besvare ikke rigtig mit spørgsmål.
Jeg har læst det du der referere. Og også forstået det! Det besvare jo ikke hvorfor man har sådanne piller liggende, hvad de kan bruges til i pilleform derhjemme.
Sidst rettet af cavatino 3. jul 2010, 18:16, rettet i alt 2 gange.

slettet

Er pillerne i original æske? Altså står der på æsken, at det er "Titanium Dioxide"? Hvis ikke, kan det være et ripoff, altså han købte pillerne i den tro, at det var noget andet. Der er rigtig mange falske medikamenter fra udenlandske sider, så måske han har været uheldig bare at købe piller med "fylder".
Brugeravatar

Styrkeliste

Starpen skrev:Er pillerne i original æske? Altså står der på æsken, at det er "Titanium Dioxide"? Hvis ikke, kan det være et ripoff, altså han købte pillerne i den tro, at det var noget andet. Der er rigtig mange falske medikamenter fra udenlandske sider, så måske han har været uheldig bare at købe piller med "fylder".

Det er slået fast, at der er tale om Titanium Dixoide.
Sidst rettet af cavatino 3. jul 2010, 18:17, rettet i alt 1 gang.

cavatino skrev:Nej det besvare ikke mit spørgsmål.
Jeg har læst det du der referere. Og også forstået det! Det besvare jo ikke hvorfor man har sådanne piller liggende, hvad de kan bruges til i pilleform derhjemme.

De er jo hverken blevet brugt til produktion af tandpasta eller nødder ...

Så tror jeg at jeg har misforstået noget, for det virker ret lige til :?

Lad os antage at Lars Lilholt gerne vil have en cashewnødde-pille. Helt nøjagtig cirka en forsvindende lille mængde. Så lille at han ville have svært ved at se den og derfor svært ved at dosere den selv. Så producenten tænker "yeees, her er hvad vi gør", og blander det med TITANIUM DIXOIDE så pillen ikke er siiiiindsygt lille og manden kan dosere det uden at skulle bruge en stjernekikkert. Når han så æder pillen = begge dele ind i kroppen.

Lars Lilholt snubler så over et egern og dør. Man kigger lidt på blod, tis, skærer hans arme af og hvad man nu gør til obduktion, og finder stoffet TITANIUM DIXOIDE inden i ham.
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

cavatino skrev:
Starpen skrev:Er pillerne i original æske? Altså står der på æsken, at det er "Titanium Dioxide"? Hvis ikke, kan det være et ripoff, altså han købte pillerne i den tro, at det var noget andet. Der er rigtig mange falske medikamenter fra udenlandske sider, så måske han har været uheldig bare at købe piller med "fylder".

Det er slået fast laboratorisk, at der er tale om Titanium Dixoide.

Ja, det er det jeg mener. Hvis han har købt pillerne privat med den tro, at det var steroider, slankepiller eller andre lovlige piller, kan han godt have købt noget snyd og humbug. Pillerne, som han måske troede var noget andet, indeholdte ikke andet end fyldstoffet Titanium Dioxid og er derfor totalt ubrugelige. Producenten har altså lavet et snydeprodukt, hvor køberen tror han køber en ting, men får et helt ubrugeligt produkt uden virkning overhovedet. Hvis pillen indeholder andet end Titanium Dioxid, så er det sikkert den ingrediens, der er virksom, men hvis den KUN indeholder Titanium Dioxid, så er det en fake-pille.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kontakt Incognito , her på siden. Han burde kunne hjælpe.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Starpen skrev: Ja, det er det jeg mener. Hvis han har købt pillerne privat med den tro, at det var steroider, slankepiller eller andre lovlige piller, kan han godt have købt noget snyd og humbug. Pillerne, som han måske troede var noget andet, indeholdte ikke andet end fyldstoffet Titanium Dioxid og er derfor totalt ubrugelige. Producenten har altså lavet et snydeprodukt, hvor køberen tror han køber en ting, men får et helt ubrugeligt produkt uden virkning overhovedet. Hvis pillen indeholder andet end Titanium Dioxid, så er det sikkert den ingrediens, der er virksom, men hvis den KUN indeholder Titanium Dioxid, så er det en fake-pille.

Okay. Nu er jeg med.

Har fået en tanke: Er der nogen der ved, om det er noget der bruges til at fortynde kokain? Jeg tænker ikke på produktion, men af mennesker som tager det privat?

Jeg betragter naturligvis ikke spørgsmålet som noget I herinde skulle have særlig forstand på!! Men kunne jo godt være der tilfældigvis er nogen som ved det ...

cavatino skrev:Har fået en tanke: Er der nogen der ved, om det er noget der bruges til at fortynde kokain? Jeg tænker ikke på produktion, men af mennesker som tager det privat?

Jeg betragter naturligvis ikke spørgsmålet som noget I herinde skulle have særlig forstand på!! Men kunne jo godt være der tilfældigvis er nogen som ved det ...

Det lyder sandsynligt. Jeg ved ikke, hvad man fortynder skidtet med, men TD lyder som en mulig løsning. Farven er der og så vidt jeg kan læse mig til, så er teksturen den samme.
Brugeravatar

Styrkeliste

cavatino skrev:Har fået en tanke: Er der nogen der ved, om det er noget der bruges til at fortynde kokain? Jeg tænker ikke på produktion, men af mennesker som tager det privat?

nu taler jeg ikke af erfaring så hæng mig ikke op på noget men hvis det bare er et fyldstof ville jeg da sagten kunne tro det kunne bruges til at blande op med kokain for at fortynde det og får mere i mængde.....jeg har flere gange læst at folk har brugt kreatin, laktose pulver og sågar protein pulver til at fortynde med så hvorfor ikke det du omtaler!
only the strong survive

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Ok.

Jeg tror det rækker.

I skal have mange tak for hjælpen!