Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1548
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1546

Følg bodybuilding.dk på

- Tjeck mit spiseprogram - Ris - ros ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle,

jeg vil geren lige have nogle af jer " helst mange" til at tjekke mit kostplan og fortælle hvad i synes om det...

Jeg er 21 år gammel, vejer ca. 80kg og er ca. 176 høj.

Morgen:
Havregryn
2stk fiskeolie
ca. 30-40gram protein

Før middag:
1 stk. frugt - æble?
1 stk. grønsag - tomat

Middag:
Pasta eller Ris
Tun i vand
Eller Skinke - lavfedt indhold
1. stk tomat

TRÆNING TRÆNING TRÆNING TRÆNING
Proteinpulver

Aften:
HVad der ellers kommer på bordet
Fisk, Ris, Kylling, KAlkun, Salat

Efter aften:
Proteinpulver
Fiskeolie

Det er ca. hvordan jeg har bygget det op...Håber på nogle kommentarer evt. ?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Grenaa

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

så vil jeg så lige høre,

jeg vejer ca. 80 kg hvilket betyder jeg ca. har brug for 160gram protein om dagen,

hvis jeg tager 3x 30gram proteinpulver, hvilket giver ca. 90 gram, så i princippet har jeg brug for 70gram gennem min kost eller hvordan ?

har lige dt brug for hjælp ang. min kost... er på lidt sidespor...
Brugeravatar

Okay, det vil jeg selvfølgelig gære... Brød, vel bare rugbrød ikk ?
Brugeravatar

:) rugbrød rocks :evil:
Brugeravatar

Sørg for at spis jævnligt hele dagen. 6 måltider er ikke helt i skoven, og fordel proteinindtaget og antallet af kalorier jævnt over alle måltider. Dvs. en tomat og et æble langt fra er idelt som et af dem. Suppler gerne dette måltid med en shake og lidt flere kcal som minimum hvis du ikke kan klemme andet ned.

Ja, proteinen i kosten + kosttilskud skal gerne nå op på de 160, hvis du går efter 2g/kg..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

Okay du har ikke brug for så meget protein pulver jeg for ca 150g protein ind om dagen og jeg drikker 30g, husk kosttilskud kan ikke erstatte et godt sundt måltid, men det jo bare ikke særlig tit man for det, og især ikke 6 gange om dagen.

det ville også hjælpe hvis du vidste hvad dit ligevægts indtag var og, hvis du brugte lidt tid på at skrive op hvor meget af alt du for.

Hvorfor noget protein pulver drikker du om aftenen? du skal havde det der hedder SLow et eller andet for normalt protein pulver har en hurtig bio effekt hvilket gør det ikke så smart at spise lige inden man går i seng..

Og umidlbart ville jeg sige du skulle fylde mere grøntsager og frugter i dit pogram

mere rugbrød med tørt kød skinke, kylling osv..

Før middag for du kun 1frugt og 1grøntsag, du kan nok regne ud det ikke er særlig meget, nu mindre du er en pigespejder på 6år :p du skal havde mere der.

håber du kunne bruge infomationen/min mening til noget
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig

Du skal gerne op på 80-100g gram sundt fedt per dag. Det tror jeg langt fra du får.

Du kan evt drikke noget skummetmælk, hvis du har svært ved at spise ved dine mellemmåltider, for som de andre siger er en tomat ikke nok.
Drik evt ½-1 litter mælk til din morgenmad og tag så din shake før middagsmad. Så får du en lidt mere jævn fordeling.

Hvis du virkelig skal have hjælp bliver du nok nød til at skrive noget vægt på din mad? Indholdet er udemærket, men hvad med fordeling?
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

sniper skrev:Sørg for at spis jævnligt hele dagen. 6 måltider er ikke helt i skoven, og fordel proteinindtaget og antallet af kalorier jævnt over alle måltider. Dvs. en tomat og et æble langt fra er idelt som et af dem. Suppler gerne dette måltid med en shake og lidt flere kcal som minimum hvis du ikke kan klemme andet ned.

Ja, proteinen i kosten + kosttilskud skal gerne nå op på de 160, hvis du går efter 2g/kg..

ja det er rigitg... jeg går efter 2g/kg... :) ja jeg vil prøve at suplere noget mere....
Brugeravatar

Crai skrev:Okay du har ikke brug for så meget protein pulver jeg for ca 150g protein ind om dagen og jeg drikker 30g, husk kosttilskud kan ikke erstatte et godt sundt måltid, men det jo bare ikke særlig tit man for det, og især ikke 6 gange om dagen.

det ville også hjælpe hvis du vidste hvad dit ligevægts indtag var og, hvis du brugte lidt tid på at skrive op hvor meget af alt du for.

Hvorfor noget protein pulver drikker du om aftenen? du skal havde det der hedder SLow et eller andet for normalt protein pulver har en hurtig bio effekt hvilket gør det ikke så smart at spise lige inden man går i seng..

Og umidlbart ville jeg sige du skulle fylde mere grøntsager og frugter i dit pogram

mere rugbrød med tørt kød skinke, kylling osv..

Før middag for du kun 1frugt og 1grøntsag, du kan nok regne ud det ikke er særlig meget, nu mindre du er en pigespejder på 6år :p du skal havde mere der.

håber du kunne bruge infomationen/min mening til noget

jeg kunne i hvertfald bruge det du skrev. Det jeg mente om aftenen er noget som hedder casein protein, det skulle være langsom optagene... ja mere rugbrød med tøt kørt vil jeg sætte ind i progemmet og derved lave den lidt om...
Brugeravatar

her prøver jeg lige at ændre programmet lidt - skriv hvad i synes...

Morgen:
Havregryn
2stk fiskeolie
ca. 30gram protein

Før middag:
1 stk. frugt - æble?
1 stk. grønsag - tomat
2-3 Rugbrød med skinke - kylling
½ liter skummetmælk

Middag:
Pasta eller Ris
Tun i vand Eller Skinke - lavfedt indhold
1. stk tomat

TRÆNING TRÆNING TRÆNING TRÆNING
Proteinpulver ca. 30 gram
Tunmadder :) evt. en banan også

Aften:
HVad der ellers kommer på bordet
Fisk, Ris, Kylling, KAlkun, Salat

Efter aften:
Proteinpulver - langsomoptagene casein protein
Fiskeolie
Rugbrød med evt. skinke ? eller tun
Brugeravatar

Det ser fornuftigt ud, jeg synes det godt nu mangler du bare og finde mængderne på det, så kan du komme igang med noget BULK. ;D
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig

Crai skrev:Det ser fornuftigt ud, jeg synes det godt nu mangler du bare og finde mængderne på det, så kan du komme igang med noget BULK. ;D

jeg overvejer og så at droppe casein protein og nappe en dåse tun på vand inden jeg skal sove... hehe

mængde på det ? hvad mener du ? kcal tal eller hva? ;)
Brugeravatar

Hvor mange gram du spiser af det, og hvor meget der er i per 100gram og per potion. det ikke nok bare at sige hvor meget du spiser. Du skal også havde fundet ud af hvor meget kcal du for og hvor meget protein.

tjaa altså tror du går hurtig død af at leve af tun, men hvis du kan det så det okay. men find ud af hvor mange gram af hver ting, jeg ved godt det besværligt men det tiden værd. Prøv også at finde dit ligevægtsindtag hvis du ikke kender det

Slet ’evt’ foran den banan lige efter træning. Det er meget vigtigt at du får noget kulhydrat til at opfylde dine glukosedepoter efter en hård træning. Du har ikke så meget bruge for tunmader, da 30g protein i form af din shake er nok

Gem dem til lidt senere.
Du kan ca finde dit ligevægts indtag ved at multiplicere din vægt med 35. Lidt mere hvis du træner hårdt. Læg så 500kcal til (hvis du da vil bulke). Prøv at spise efter det og hold så øje med vægten.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster