Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Tolerance for koffein

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg skal begynde på nogle koffein-caps/Stackers, som tilskud til cut.
jeg ville høre om der var nogen der ved hvor lang tid det tager før den tolerance man opbygger til koffeinen aftager igen?..

havde tænkt mig at køre 1 uge med caps og en uge uden... (er det nok)?
Har nogle erfaring eller viden ang. det med tolerance af koffein tilskud :)..

PS. drikker ikke kaffe normalt, og mit indtag af koffein ville ligge omkring 3 x 300 mg om dagen.
vejer 77 kg/185 cm høj.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er en meget høj dosis du har tænkt dig at tage, prøv at start den første uge med 2x300 eller 1x300. Da jeg brugte dem i sin tid brugte jeg dem i en måned, (smed 4 kilo :8 ) Og da jeg stoppede var det uden fysisk afhængighed eller nogen specielt stor tolerance.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er helt fint. 900mg på én gang ville være lidt barskt, hvis ikke du er kaffedrikker, men 300mg 3 gange om dagen er helt fint og, om noget, ikke i nærheden af, at være i overkanten. Du skal passe på, at time den sidste dosis, så ikke du kommer til, at ligge søvnløs. Senest kl 18, hvis du f.eks. går i seng kl 23.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Starpen skrev:Det er helt fint. 900mg på én gang ville være lidt barskt, hvis ikke du er kaffedrikker, men 300mg 3 gange om dagen er helt fint og, om noget, ikke i nærheden af, at være i overkanten. Du skal passe på, at time den sidste dosis, så ikke du kommer til, at ligge søvnløs. Senest kl 18, hvis du f.eks. går i seng kl 23.

Har du overhovedet nogen erfaringer, eller er det bare teori?
Mine gamle stacker 3 xplc hvor jeg indtog 3x200 (det skal siges at jeg inden jeg begyndte på dem, drak kaffe hver dag) hvor den sidste blev indtaget kl. 13.30, sov jeg først ved en tolv tiden om aftenen. Så gik jeg ned til 2 om dagen, og efter en uge øgede jeg dosen, og kunne derefter kunne jeg nemt sove.

Ja, jeg har masser af erfaring. Udover at være kaffedrikker, så har jeg prøvet flere præparater der indeholder koffein og har, flere gange, benyttet mig af ren koffein i pilleform. Pga. mit kaffedrikkeri, skal jeg indtage 800mg for at få en følbar virkning. Enkelte uger, hvor jeg kører en lidt hårdere diæt, kører jeg 3x800mg om dagen. Det handler alt sammen om kropsbygning, følsomhed og resistens.

Halveringstiden for koffein er 3-7 timer, så at du først sov kl. 12 er måske lige så meget en pseudo-effekt som det er en reel reaktion.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Jeg er meget koffeinfølsom og kunne ikke tage fatburners med koffein efter kl 15, hvis jeg skulle kunne sove. Det er et kendt fænomen at koffeinfølsomheden er meget forskellig både rent genetisk og ud fra hvor stor en tolerance man har opbygget over tid.
Tog jeg 300mg koffein på en gang ville jeg være fucked, tog jeg 900mg, skulle jeg direkte på skadestuen.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

lfrederikv skrev:Det er en meget høj dosis du har tænkt dig at tage, prøv at start den første uge med 2x300 eller 1x300. Da jeg brugte dem i sin tid brugte jeg dem i en måned, (smed 4 kilo :8 ) Og da jeg stoppede var det uden fysisk afhængighed eller nogen specielt stor tolerance.

er der en sammenhæng mellem resultatet af cut og koffein ? :-k
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

merijaan skrev:
lfrederikv skrev:Det er en meget høj dosis du har tænkt dig at tage, prøv at start den første uge med 2x300 eller 1x300. Da jeg brugte dem i sin tid brugte jeg dem i en måned, (smed 4 kilo :8 ) Og da jeg stoppede var det uden fysisk afhængighed eller nogen specielt stor tolerance.

er der en sammenhæng mellem resultatet af cut og koffein ? :-k

Koffein virker fedtforbrændende. Hvor effektivt det er mht. doser osv., ved jeg dog ikke.

Reputation point: 75

Træner her: OBBC

Galleri: Vis galleri (15)

poul hansen skrev:Jeg er meget koffeinfølsom og kunne ikke tage fatburners med koffein efter kl 15, hvis jeg skulle kunne sove. Det er et kendt fænomen at koffeinfølsomheden er meget forskellig både rent genetisk og ud fra hvor stor en tolerance man har opbygget over tid.
Tog jeg 300mg koffein på en gang ville jeg være fucked, tog jeg 900mg, skulle jeg direkte på skadestuen.

QFT.
For at illustrere hvordan folk er forskellige tog jeg konsekvent 60mg efedring og 600mg koffein før workouts en overgang. Jeg ville kunne tage 300mg koffein og ligge mig ned og sove bagefter.

Prøv dig frem. Start ud med en lille dosis og øg den gradvist.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Prøv dig frem. Start ud med en lille dosis og øg den gradvist.

Enkelt og simpelt god HR.

Super tak for svarene :)

så det i siger at bare at jeg skal tage ca 300 mg 3 gange dagligt :=)

men over hvor lang tid?.. 1 uge og så en uge off ... og så forfra ? eller kan jeg køre 2 uger on og 1 uge off?..
Brugeravatar

Skurk skrev:Super tak for svarene :)

så det i siger at bare at jeg skal tage ca 300 mg 3 gange dagligt :=)

men over hvor lang tid?.. 1 uge og så en uge off ... og så forfra ? eller kan jeg køre 2 uger on og 1 uge off?..

Synes du selv at koffeinmængede svarende til20-30 kopper kaffe om dagen er at starte stille og roligt og øge gradvist?

Hvis jeg var dig ville jeg starte med 100-200mg om morgenen/før træning i en uges tid eller to. Derefter kan du øge gradvist til to doser af 200mg om dagen.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

der er ca. 50-100 mg koffein i en normal kop kaffe.. såe, men ja kan godt se dit princip :)
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster