Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1671
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1668

Følg bodybuilding.dk på

.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

.
Sidst rettet af Jacobkc 5. sep 2016, 15:11, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvor hårdt bulker du, på 250, 500, 1000 kcal over ligevægtsindtaget?

At du en enkelt eller to dage ligger på dit ligevægtsindtag skader ikke, hvis det er det der skal til for at du får det tilpas igen (kroppen nulstiller ikke energioverskud/underskud på daglig basis).

Hvis det er et generelt problem med kvalme (eller bestemte fødevarer) kan du prøve at udskifte fx havregryn med et alternativ for en periode, der virker mere appetitvækkende for dig, det plejer som regel at hjælpe, er min egen erfaring.

Reputation point: 20

Kostplan: Vis kostplan

Enten så blend grynene og drik det i en shake eller så skift dem ud med noget andet.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Logbog: Vis logbog

Hvis du spiser så meget, at du bliver syg af det, overspiser du højst sandsynligt.
"Everybody wants to be a bodybuilder, but nobody wants to lift no heavy-ass weights."
- Ronnie Coleman, 8x Mr Olympia

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

Jeg er er 18 år. Indtager omkring 3000 kalorier som er 300 over mit ligevægtstal.
Vedhæftede filer
image.png

Styrkeliste

I stedet for fuldkornspasta er jeg så begyndt at spise havregryn der også. Fik en hel del bumser, og så
hørte jeg at pasta godt kunne være skyld i det

Styrkeliste

Og har også brugt weight gainer før, hvor man selvfølgelig kan få nogle nemme kalorier i stedet for rugbrød fx men igen, det resulterede i en masse bumser, som jeg stadig ikke er kommet af med.

Styrkeliste

Jacobkc skrev:Jeg er er 18 år. Indtager omkring 3000 kalorier som er 300 over mit ligevægtstal.

Det lyder mærkeligt at det er for tungt for dig blot at indtage 100 gram havregryn - har du meget nedsat appetit om morgenen?
Du kan jo prøve at udskyde morgenmaden lidt, spise mindre om morgenen (og mere sene på dagen, fx ifm. din træning), eller variere lidt, om ikke andet for en begrænset tid, som jeg og andre har foreslået. Ellers burde du vel kunne indtage det flydende, som andre også skriver.

Din kostplan er i øvrigt ikke helt optimal, du bør neddrosle dine kulhydrater og forøge mængden af proteiner - især dit sene måltid ville jeg nok erstatte med (langsomt optagelige) proteiner, evt. kombineret med lidt fedt fra fx mandler, fremfor hurtige kulhydrater.

Reputation point: 20

FNG skrev:Enten så blend grynene og drik det i en shake eller så skift dem ud med noget andet.

Har du en idé til dette? Jeg spiser havregryn hver morgen her på cut er det 150g, men når jeg bulker skulle det gerne være 300-400g.

Jeg stavblender pt mine havregryn til pulver og smider det i en shaker med noget andet i og ryster den, dette resulterer i at alle havregrynene ligger i bunden alligevel, og er umuligt at 'drikke' - ligemeget hvor meget vand eller mælk jeg bruger.

bemyguest skrev:
FNG skrev:Enten så blend grynene og drik det i en shake eller så skift dem ud med noget andet.

Har du en idé til dette? Jeg spiser havregryn hver morgen her på cut er det 150g, men når jeg bulker skulle det gerne være 300-400g.

Jeg stavblender pt mine havregryn til pulver og smider det i en shaker med noget andet i og ryster den, dette resulterer i at alle havregrynene ligger i bunden alligevel, og er umuligt at 'drikke' - ligemeget hvor meget vand eller mælk jeg bruger.

Skaf dig en blender der kan blende isterninger/nødder tror ikke de koster så meget. En 400 dask eller lign, en god investering.
Men hvis alle dine gryn ligger i bunden er de nok ikke blendet særlig fint.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

PrinsJohn skrev:
Jacobkc skrev:Jeg er er 18 år. Indtager omkring 3000 kalorier som er 300 over mit ligevægtstal.

Det lyder mærkeligt at det er for tungt for dig blot at indtage 100 gram havregryn - har du meget nedsat appetit om morgenen?
Du kan jo prøve at udskyde morgenmaden lidt, spise mindre om morgenen (og mere sene på dagen, fx ifm. din træning), eller variere lidt, om ikke andet for en begrænset tid, som jeg og andre har foreslået. Ellers burde du vel kunne indtage det flydende, som andre også skriver.

Din kostplan er i øvrigt ikke helt optimal, du bør neddrosle dine kulhydrater og forøge mængden af proteiner - især dit sene måltid ville jeg nok erstatte med (langsomt optagelige) proteiner, evt. kombineret med lidt fedt fra fx mandler, fremfor hurtige kulhydrater.

Synes næsten altid jeg har lidt kvalme om morgenen. Så du siger jeg skal lave det sidste måltid om? Hvor kunne jeg få de proteiner fra? Får som regel også kød til aftensmad, som der jo gør at jeg cirka får de proteiner man skal have. Skal man ikke bare have omkring 1-5-2 gram protein af sin kropsvægt??

Styrkeliste

Jacobkc skrev:Synes næsten altid jeg har lidt kvalme om morgenen. Så du siger jeg skal lave det sidste måltid om? Hvor kunne jeg få de proteiner fra? Får som regel også kød til aftensmad, som der jo gør at jeg cirka får de proteiner man skal have. Skal man ikke bare have omkring 1-5-2 gram protein af sin kropsvægt??

Gerne 2 gram. 88 er lige i underkanten

Reputation point: 140

Som det rigtig nok bliver nævnt, så bør du måske indtage lidt mere protein. Dog ingen grund til at blive protein junkie, som store dele af befolkningen. Især ud fra at du har problemer med at få alt den mad ned i forvejen. Op til 1,8 gr pr kilo kropsvægt er udemærket. Derudover kunne du overveje at indtage nogen af dine kalorier flydende. Eksempelvis olivenolie osv. Du kunne også vælge at smide lidt chokolade ind, hvis du lide det?

Reputation point: 5

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster