Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

RasmusThorup skrev:Dette er en af de gode gamle kostmyter. Bodybuildere har længe prædiket at man ikke må indtage mere 25-30 gram protein pr. måltid, da kroppen ikke kan omsætte mere på engang. Problemet er bare at reglen er opstået ud af den blå luft. Ingen af de protein eksperter man finder rundt omkring i verden, aner hvor tallene er kommet. De er i hvert tilfælde ikke videnskabeligt funderet, for der findes ingen undersøgelser som bakker tallene op. Det er klart at der må være en grænse for hvor meget man kan omsætte i et måltid, men grænsen er med garanti meget højere end 30 gram. I nogle folkeslag, som f. eks eskimoerne, lever man af store mængder kød, og får op imod 100 gram protein ved hvert måltid. Hvis kroppen ikke kunne omsætte mere end 30 gram pr. måltid, så burde eskimoerne have langt flere helbredsproblemer end de har, da et protein overload på 70 gram ville belaste kroppen ekstremt meget på sigt. Så man behøver bestemt ikke sigte efter kun at få 30 gram pr. måltid.

GoingBiG skrev:RasmusThorup skrev:Dette er en af de gode gamle kostmyter. Bodybuildere har længe prædiket at man ikke må indtage mere 25-30 gram protein pr. måltid, da kroppen ikke kan omsætte mere på engang. Problemet er bare at reglen er opstået ud af den blå luft. Ingen af de protein eksperter man finder rundt omkring i verden, aner hvor tallene er kommet. De er i hvert tilfælde ikke videnskabeligt funderet, for der findes ingen undersøgelser som bakker tallene op. Det er klart at der må være en grænse for hvor meget man kan omsætte i et måltid, men grænsen er med garanti meget højere end 30 gram. I nogle folkeslag, som f. eks eskimoerne, lever man af store mængder kød, og får op imod 100 gram protein ved hvert måltid. Hvis kroppen ikke kunne omsætte mere end 30 gram pr. måltid, så burde eskimoerne have langt flere helbredsproblemer end de har, da et protein overload på 70 gram ville belaste kroppen ekstremt meget på sigt. Så man behøver bestemt ikke sigte efter kun at få 30 gram pr. måltid.
Der kan vel forekomme en stor belastning af leveren?
Du må da gerne bakke op hvorfor det skulle være belastende for helbredet med så stor en "overload"... Det er der mig bekendt ikke noget bevis for men heller ikke imod

8800 skrev:GoingBiG skrev:RasmusThorup skrev:Dette er en af de gode gamle kostmyter. Bodybuildere har længe prædiket at man ikke må indtage mere 25-30 gram protein pr. måltid, da kroppen ikke kan omsætte mere på engang. Problemet er bare at reglen er opstået ud af den blå luft. Ingen af de protein eksperter man finder rundt omkring i verden, aner hvor tallene er kommet. De er i hvert tilfælde ikke videnskabeligt funderet, for der findes ingen undersøgelser som bakker tallene op. Det er klart at der må være en grænse for hvor meget man kan omsætte i et måltid, men grænsen er med garanti meget højere end 30 gram. I nogle folkeslag, som f. eks eskimoerne, lever man af store mængder kød, og får op imod 100 gram protein ved hvert måltid. Hvis kroppen ikke kunne omsætte mere end 30 gram pr. måltid, så burde eskimoerne have langt flere helbredsproblemer end de har, da et protein overload på 70 gram ville belaste kroppen ekstremt meget på sigt. Så man behøver bestemt ikke sigte efter kun at få 30 gram pr. måltid.
Du må da gerne bakke op hvorfor det skulle være belastende for helbredet med så stor en "overload"... Det er der mig bekendt ikke noget bevis for men heller ikke imod

8800 skrev:Kan være nogle af de piller du får fra din fætter i TysklandHvis du engang imellem for ondt synes jeg da du skal smutte til doktormanden, for det kan ikke være sundt!

mohamed88 skrev:det kan godt være det er de piller jeg får fra tyskland, men de er sku gode....
jeg kan ikke drikke mere en d jeg gør i forvejen... jeg tror jeg pisser en 10-12 gange om dagen 2 ganeg i løbet af natten...

GoingBiG skrev:8800 skrev:GoingBiG skrev:RasmusThorup skrev:Dette er en af de gode gamle kostmyter. Bodybuildere har længe prædiket at man ikke må indtage mere 25-30 gram protein pr. måltid, da kroppen ikke kan omsætte mere på engang. Problemet er bare at reglen er opstået ud af den blå luft. Ingen af de protein eksperter man finder rundt omkring i verden, aner hvor tallene er kommet. De er i hvert tilfælde ikke videnskabeligt funderet, for der findes ingen undersøgelser som bakker tallene op. Det er klart at der må være en grænse for hvor meget man kan omsætte i et måltid, men grænsen er med garanti meget højere end 30 gram. I nogle folkeslag, som f. eks eskimoerne, lever man af store mængder kød, og får op imod 100 gram protein ved hvert måltid. Hvis kroppen ikke kunne omsætte mere end 30 gram pr. måltid, så burde eskimoerne have langt flere helbredsproblemer end de har, da et protein overload på 70 gram ville belaste kroppen ekstremt meget på sigt. Så man behøver bestemt ikke sigte efter kun at få 30 gram pr. måltid.
Aldrig blevet bevist nogle som helst steder...

mohamed88 skrev:jamen jeg spiser ikke så meget...
jeg spiser en bolle når jeg er o skole.. og når jeg får fri spiser jeg et måltid af mor mad...
og så får jeg lidt at spise i løbet af aftenen......
og så drikker jeg ellers 100 g weight gainer efter træningen-..
og tager 5 tab. amino syrer før træningen 5 efter og 5 i løbet af aftenen..
og så drikker jeg også 70-10 g crabs under træningen det er lidt det jeg får at spise og drikke i løbet af en dag

Jakob skrev:Ja for søren
Den almindelige mad er jo blevet et tilskud til dine kosttilskud ~ ikke godt !

mohamed88 skrev:ja jeg ved det godt.. men jeg kan fandme heller ikke proppe mere i kæften
....
jeg kan ikke æde mere end det jeg spiser og jeg ved godt det er for galt og at jeg skal spise meget mere,
men har sku ikke tid... i siger det kun tager 10 min at spise...
det er rigtigt men jeg har bare ikke tid...
sidst jeg har været sammen med nogle venner var før sommerferien... har simpelthen bare ikke haft tid...
!! Tror du ikke du skulle sætte farten lidt ned
Så undgår du også stress og andre ubehagelige sygedomme !

?!

ccp skrev:Jeg har heller aldrig været god til at spise morgenmad, men man kan sagtens vænne sig til det

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster