Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Fassos skrev:Jeg fik ellers vurderet at overrkrop og understellet var ganske udemærket hmm ??
Interval løb og sprint er det ikke det samme og hvordan skulle interval løb foregå ??

Fassos skrev:Hvis du kigger en gang på mit program hvor skal jeg så placere V-max henne ??

Fassos skrev:Hvordan kan man have 19 km/t VMAX og få 4 til TMAX ??
Det går jo ikke op med at man skal øge 1 km/t pr . 2 minut.. ??

Fassos skrev:Jamen der står da at man starter på 10 km / t og man skal øge 1 km/t pr. 2. minut.. Så går det jo ikke op ??

the-QB skrev:Fodbold er en udpræget alaktisk/aerob sportsgren - på den måde at man ofte løber hurtigt i max 20 sekunder, for derefter at have mindre pauser og så give den fuld knald igen - ens træning (specielt konditionsdeling) skal bygges op efter dette. Langdistance løb, cooper tests, etc., er derfor ikke dækkende for, hvor god ens kondition er i forhold til spillet på en fodbold bane.
Modsat andre sportsgrene, som f.eks. amerikansk fodbold, hvor den alaktiske power virkelig har stor betydning, så er den aerobe/alaktiske kapacitets del af træning den side der bør have mest fokus i fodbold.
- Her er det dog vigtigt, at den aerobe del af træningen også skal holdes alaktisk - og altså ikke have aktive perioder på mere end 20-25 sekunder efterfulgt af en eller anden form for pause/aktiv restitution, hvor pulsen dog ikke bør komme lavere end hvad ens anaerobe tærskel (og ens aerobe-grænser i forhold til denne)...
Derudover er det en fordel, hvis man kan få planlagt sine træninger så vidt muligt efter et high-low princip.. På den måde at dage med CNS tunge aktiviteter (sprint, tunge vægte, fodboldtræninger) efterfølges af dage med lavere CNS krav (aerob træning, aktiv restitution, lette vægte (upper body træning))...
Det vil være en fordel, hvis du lærer at læse og forstå engelsk - der er en MASSE rigtige gode artikler rundt omkring på nettet om træning, men størstedelen af dem er på engelsk

the-QB skrev:Det kommer anpå hvad V-max træning indebærer?

Fassos skrev:WOW 18 jeg kan max have den op på 16 eller 17 tror jegmen jeg skal da prøve det 2 gange om ugen-- 5 intervalløb med 18 km/ t

Fassos skrev:så kan jeg tage testen herfra http://www.motion-online.dk/konditionst ... ng_-_loeb/

vJacques skrev:the-QB skrev:Det kommer anpå hvad V-max træning indebærer?
Man tager først to former for test, hvor den simpelthen så udregner ens træning. I mit tilfælde lyder det på 4-6 intervaller på 2,5min med 18km/t, hvor pauserne indimellem hver interval er på 1,5min

the-QB skrev:vJacques skrev:the-QB skrev:Det kommer anpå hvad V-max træning indebærer?
Man tager først to former for test, hvor den simpelthen så udregner ens træning. I mit tilfælde lyder det på 4-6 intervaller på 2,5min med 18km/t, hvor pauserne indimellem hver interval er på 1,5min
Nej, så vil jeg ikke mene, at det er en optimal form for træning..
Her er lidt læsning:
http://www.gianluigibuffon.it/magazine1 ... enDocument

Legend skrev:Hej Fassos.
Jeg var inde i Sportsmaster og kigge efter en landsholdstrøje med "Fassos" på ryggen, men de var desværre udsolgt.
Kan du skaffe mig en i størrelse XL? Gerne med autograf på.
Kh.
Din største fan.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster