Da jeg i Januar startede seriøst med træning, startede jeg med et fullbody program, som jeg selv have sammensat, i 3-4 uger.
Jeg blev hurtigt klogere og startede på den klassiske B2B 2 split program, 4 gange i ugen.
Denne her: 4 set 6-8 reps
Mandag/Torsdag (Bryst – Skulder – Triceps – Mave)
Bænkpres –
Skråbænk –
Dumbbell skulderpres –
Dumbbell side laterals –
Skullcrushers –
Abs –
Tirsdag/Fredag (Ben – Ryg – Biceps)
Squat –
Dødløft –
Stående Læg Pres –
Bent over barbell rows –
Chin ups –
Cable row –
Dumbbell curl -
Jeg har dog løbende skiftet nogle af øvelserne ud, med andre. Og jeg har oplevet rigtig fornuftig fremgang, syntes jeg selv, da kosten desværre har haltet lidt..
Jeg starter i nyt center, i næste måned, da jeg trænger til et frisk pust, og i den forbindelse, vil jeg også gerne prøve et nyt program! Jeg er ret glad for mit 2-split, så det ønsker jeg at beholde. Jeg har søgt rundt på siden, men jeg syntes ikke rigtigt jeg finder frem til et andet program. Hvad ville i anbefale? jeg træner primært for masse. Jeg har set der er et program der kører 5x5? er det noget værd? Jeg er meget glad for Dumbbell Benchpress, så den vil jeg helt klart beholde, men jeg skal have fundet et alternativ til min elskede Seated Cable Row, da det nye center, ikke har den maskine, er det nok at køre Bent Over Barbell Row? den kørte jeg nemlig i forvejen. Jeg har heller ikke mulighed for at køre Chin Ups, med close grip.. skal jeg begynde at bruge maskine til den, og så bare tage min kropsvægt + det løse?
Håber i kan hjælpe mig.