Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 971
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 968

Følg bodybuilding.dk på

Træning af arme

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Man kan godt sige, at jeg er nybegynder, når det gælder styrketræning.
Jeg har netop erhveret mig et par håndvægte, for at træne mine armmuskler.

Jeg vil godt lige have nogle svar på spørgsmål, som jeg går og roder lidt med.

Kan man gøre noget for at undgå skader, eller er der overhovdet risiko for det, når man bare træner med håndvægte.

Hvor meget træning af armene skal der laves ugentligt? Jeg er sådan en der godt vil se resultater hurtigt! :D

Hvilke øvelser kan i bedst anbefale?

Har det nogen betydning, at jeg træner med håndvægte i de dage, hvor jeg også spiller ishockey?

Hvordan stræker man bedst muligt ud efter en hård omgang træning af arme.

På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hmm, træne arme...

I mit hovedt lyder det helt forkert KUN at træne sine arme. Jeg kan dog godt huske før jeg startede med at træne at jeg ville have arme som Van-Damme i streetfighter :P

Hvis du vil have store arme så bliver du også nødt til at træne de andre muskler.

Men hvis du vil have et super begynder program så kan du jo lave følgende: Dumbell Curls, Hammercurls, seated conzentrated curls (eller andre isolations øvelser)

Skader kan du også sagtens få. Det kræver dog at du kaster vægtene ukontrolleret rundt og at du træner arme hver dag. Hold det til 2-3 gange om ugen.

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

[quote="Lasse bassen"]Hmm, træne arme...

I mit hovedt lyder det helt forkert KUN at træne sine arme. Jeg kan dog godt huske før jeg startede med at træne at jeg ville have arme som Van-Damme i streetfighter :P
[quote]

Ja, det kan godt lyde mærkeligt, men jeg træner også mave, ryg osv. Dette gør jeg bare med min egen kropsvægt, hvilket jeg syntes er passende p.t.

Jeg løber også meget i min fritid, mens jeg jo træner ishockey 5-6 gange om ugen. Så det er jo ikke fordi, at mine øvrige muskler forbliver ekstremt slappe.

hvor spiller du ishockey?
Brugeravatar

Geografisk sted: Hørsholm,Dk

Træner her: FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00

LJH skrev:Man kan godt sige, at jeg er nybegynder, når det gælder styrketræning.
Jeg har netop erhveret mig et par håndvægte, for at træne mine armmuskler.

Jeg vil godt lige have nogle svar på spørgsmål, som jeg går og roder lidt med.

Kan man gøre noget for at undgå skader, eller er der overhovdet risiko for det, når man bare træner med håndvægte.

Hvor meget træning af armene skal der laves ugentligt? Jeg er sådan en der godt vil se resultater hurtigt! :D

Hvilke øvelser kan i bedst anbefale?

Har det nogen betydning, at jeg træner med håndvægte i de dage, hvor jeg også spiller ishockey?

Hvordan stræker man bedst muligt ud efter en hård omgang træning af arme.

På forhånd tak :)

Ret umulig opgave du har givet dig selv der imo.

For at få store arme kræver det et træningsprogram + at din kost skal på plads, og selvf. selvdiciplin.

Jeg har haft gode resultater med mine arme, ved slet ikke at træne dem :shock: de får rigeligt med tæsk i alle de andre øvelser.

Mit råd er at du begynder at træne ORDENLIGT, i et center, og får din træning i et program..

Du siger du gerne vil have hurtige resultater.. Jaaa, der er jo kun en ting at sige, og det er at du skal træne og spise ordenligt, eller når du ingen vegne.. Har du styr på kosten? At gå i et styrkecenter betyder SÅ lidt hvis du ikke får en god kost, så den er 100% vigtig.

Ang. skader så kommer de hvis du ikke varmer ordentlig op og træner useriøst/uhensigtsmæssigt.

Da du er ret ny, så vil jeg anbefale dig at læse nogle af de gode artikler på siden her omkring kost og træning..

Good luck :)

method
Brugeravatar

TmZe skrev:hvor spiller du ishockey?

Jeg spiller ishockey i Herlev Hornets. Mit normale hold er U17, men jeg spiller også med på U20.

Ja, vil også anbefale dig at kikke efter et center at træne i, men hvis du helst vil træne hjemme kan det selvfølgelig lade sig gøre - mange hjemmetræner.

Men få styr på kosten - det har ufattelig meget at sige med din vækst! - så regn ud hvor meget kcal, protein, osv. du skal have om dagen og kik på din kost... det er der du kan begynde at se og mærke forskel, når du siger du vil vokse hurtigere.

Det ville være dumt at træne armerne hver dag. Hvis du træner 2-3 gange om ugen derhjemme, så kør et fuldbody program hjemme i stuen, med de vægte du nu har. - Køb evt en vægtstang, nogle skiver og en lille bænk - så er du rigtig godt med :D

Men søg på forum herinde - mener der har været nogle tråde, hvor der er givet gode råd ang hjemmetræning og øvelser du kan bruge hjemme. - ellers opstil et program med nogle øvelser og post den herinde, så kikker vi på den :wink:

Jeg tror ikke det er et problem at træne håndvægte og is på samme dag..det skal du selv kunne bedømme, hvis du føler dig træt og armene ikke er til det, så vent hellere - lyt til din krop!

Strække ud? - øhhh en god, som jeg plejer at bruge:
stil dig op af en væg med højre skulder mod væggen - ret højre arm bagud - drej så hovedet mod venstre og forestil dig at du vil kikke på din højre skulder.
Hvis du forstå ..hehe...svær at forklare.. men den er f.eks. god til biceps, skulder, nakke, osv..men prøv dig frem, der er nok at tage af :wink:

By the way: AAB Ishockey - DET er is der vil noget! :D
__________Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Kostplan: Vis kostplan

spiller i rungsted u20...
hvor meget var det vi vandt sidst? :lol: :twisted:
Brugeravatar

Geografisk sted: Hørsholm,Dk

Træner her: FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00

TmZe skrev:spiller i rungsted u20...
hvor meget var det vi vandt sidst? :lol: :twisted:

I vandt pænt stort, men halvdelen af vores hold er spillere fra U17, da vi har omkring 11 U20-spillere, der spiller fast på eliten.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster