Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1345
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

Træning af transversus, hjælp med øvelse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey guys! jeg har totalt underprioriteret de indre mavemuskler i min mavetræning, så vil igang med at gøre det ordentligt og konsistent efter et program. men har et spørgsmål til øvelsen:

http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm

Der står at man efter 3 uger skal holde positionen i 60 sekunder (ved godt det bare er et groft bud afhængig af den enkelte). Men trækker man vejret under gentagelsen? der står man skal puste ALT luft ud, og herefter holde den mens man puster brystet ud, og trækker maven ind. Lyder som om man skal holde vejret også, men så vil 60 sekunder, ja selv 20sekunder være umuligt? jeg trak vejret under øvelsen, det føltes lidt akavet med brystet pustet op og maven trukket ind, men kunne da sagtens mærke jeg brugte nogle muskler som jeg normalt ikke træner.

men hvis nogen har trænet denne del af maven med succes må i gerne gi nogle tips :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Den tværgående mavemuskels funktion er at trække maven ind og den vil derfor også blive brugt i alle øvelser der kræver stabilisering af kropsstammen.
En nem måde at træne denne muskel aktivt under træningen er bare at lave nogle indadsugninger af maven som vist i dit link, men bare mellem sæt og ikke lave et langt spænd på 60 sekunder.
Som der også er vist i linket kan du øge belastningen på musklen ved at udføre øvelsen mens kroppen er parallel med jorden støttet af arme og ben, da tyngdekraften vil være en aktuel ydre faktor.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri