Nu har jeg i mange år trænet i fitness one, når jeg har været på min årlige sommerferie i Haderslev.
Jeg har tidligere tænkt det som et almindeligt fitnesscenter, hvor jeg bare skulle lægge min træning, og har derfor også prøvet at træne i Haderslevs fitness World. Det var ikke nogen dårlig oplevelse, men stemningen var bare ikke så god som i fitness one, og derfor vendte jeg permanent tilbage.
Jeg er altid blevet behandlet godt i fitness one, men i år har det været noget ganske specielt. Aldrig har jeg mødt et mere imødekommende team omkring receptionen. Lige fra man kommer ind ad døren, bliver man mødt med venlighed og en imødekommenhed, jeg sjældent har oplevet før.
Det er alt andet end den pengemaskine, man kender fra så mange andre kommercielle centre.
Hertil er de så i gang med et større projekt, der skal fremme den seriøse træning blandt medlemmerne. Der er lige blevet købt et super fedt squatrack, og opstillet et dødløftplatou samt købt håndvægte op til 60kg. Herudover er de ved at indrette et "seriøst" område med mange andre ting, jeg dog ikke endnu ved hvad bliver.
Centerleder, Bjarke, har et en gruppe, som han kører med personlig træning, der også inkluderer kost, målinger og vejninger. Hvad folk har fortalt mig, er de yderst tilfredse med resultaterne, og prisen er meget overkommelig. Gruppen deltager også i arrangerede fællestræninger, hvilken jeg synes lyder super fedt.
Det virker virkelig til, at teamet bag fitness one vil deres medlemmer det bedste ud fra den måde, de engagerer sig på i det daglige. Langt ud over, hvad man normalt kan forvente af et "almindeligt" træningscenter. Det medfører nok også til den generelt gode stemning, der er medlemmerne i mellem.
Jeg har absolut ingen personlig interesse i at fremme centeret, men synes jeg vil dele mine oplevelser med jer derude.
Man skal måske selv være opsøgende for at den fulde positive oplevelse, men som så meget andet i livet, kommer der sjældent noget til den passive.