Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1551
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1548

Følg bodybuilding.dk på

Træning med eller uden kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle

Har i lang tid fulgt med på sidelinien og vil nu prøve at deltage lidt mere aktivt i forummet.

Jeg har trænet seriøst i efterhånden en 3-4 års tid. Jeg har altid brugt diverse kosttilskud som f.eks. proteinpulver, kreatin, fiskeolie, vitamin piller og har altid haft gode resultater både styrkemæssigt og udsensmæssigt. Men har den seneste måneds tid gået og overvejet, at træne en periode uden kosttilskud for at se om det er noget jeg eventuelt kunne undvære det og bare holde mig til min i forvejen ret sunde kost.

Mit spørgsmål er så om der er nogen af jer der træner uden kosttilskud og hvad jeres erfaringer er med det? F.eks. hvad lyder jeres styrke stats?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan jo ikke bruge andre folks styrke statestikker til noget.
- og slet ikke i forbindelse med om de bruger kost tilskud eller ej. Sådan kan man slet ikke sætte det op mod hinanden.

Det eneste du skal tænke på ved at uindvære dine tilskud, det er du fx. skal have mere fisk for at få dækket dit fiskeolie ind, du skal spise mere mad i løbet af dagen for at få dine proteiner, du skal have mad med op i centeret eller havde det forberedt hjemme fra så du kan nå at udnytte "the open window" 1 time efter træning.

Så der er blot en hel masse andre ting du skal indtage i løbet af dagen hvis ikke du bruger dine tilskud.
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

jeg må indrømme at jeg har haft stor gavn af at benytte mig af kosttilskud, som jeg har gjort i snart et år, det omhandler whey pulver, kreatin, fiskeolie og coffein(selvfølgelig alt sammen fra bodylab). jeg kan tydligt mærke en forskel, det skal dog siges at jeg førhen, ikke fik helt tilstrækkeligt med protein, så det er nok også en del af forklaringen.

jeg tror ikke det er ret meget forskel du vil kunne opnå, med brugen af kosttilkud, hvis vi går ud fra at din kost er 100% optimal, men tilskud som fx kreatin, er mig bekendt ikke noget man kan få tilstrækkeligt af gennem kosten.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Kostplan: Vis kostplan

Henriksen skrev:Du kan jo ikke bruge andre folks styrke statestikker til noget.
- og slet ikke i forbindelse med om de bruger kost tilskud eller ej. Sådan kan man slet ikke sætte det op mod hinanden.

Det eneste du skal tænke på ved at uindvære dine tilskud, det er du fx. skal have mere fisk for at få dækket dit fiskeolie ind, du skal spise mere mad i løbet af dagen for at få dine proteiner, du skal have mad med op i centeret eller havde det forberedt hjemme fra så du kan nå at udnytte "the open window" 1 time efter træning.

Så der er blot en hel masse andre ting du skal indtage i løbet af dagen hvis ikke du bruger dine tilskud.

Om hvorvidt jeg kan bruge det til noget er vel op til mig selv at bedømme. Hvis en person der har trænet uden kosttilskud har opnået gode resultater er det både et bevis på at det kan lade sig gøre og en motivationsfaktor for mig til måske at prøve det samme. Selvfølgelig spiller der andre faktorer ind som f.eks. genetik og træningsforløb, men det gør det ikke mindre interresant for mig at vide.

Styrkeliste

kosttilkud er jo for det meste bare, næringsstoffer isoleret fra alm. mad, så derfor er deres primær funktion vil bare at udfylde de holder der måtte være i ens indtag af de forskellige nærringsstoffer, om der er eksrta gevindst at hente, som fx optagelseshastigheden af whey kontra normal mad, skal jeg ikke kunne sige, men det er imo heller ikke noget man bør tænke på med mindre alt andet kost og træning spiller 100%
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Men for de fleste vil jeg da tro at det er en del lettere at sørge for at man får alle sine proteiner, mineraler og vitaminer ved hjælp at kosttilskud, ihvertfald hvis man til tider kan have en lidt hektisk hverdag som gør det lidt svært at koncentrere sig 100% om kosten.

Det kunne bare være spændende at høre om der er nogen som har kunnet få det til at fungere.

Styrkeliste

Jeg har altid trænet uden brug af kosttilskud. Jeg går og bilder mig selv ind at det er noget pis der er lavet for at rippe folk for penge. Jeg prøver at få nok protein gennem alm mad, så spiser meget fisk, kød osv. men det smager jo også skide godt.

Det er selvfølgelig umuligt for mig at vurdere om jeg ville være større og stærkere i dag hvis jeg havde drukket prot. shakes og taget kreatin mv. Men jeg kan sige at jeg er meget tilfreds med min udvikling, uden brug af kosttilskud. At jeg er vokset meget på det halve år jeg har trænet har givetvis også noget at gøre med begyndergains, men så længe jeg er tilfreds gider jeg ikke bruge penge på kosttilskud. Jeg synes du skulle tage og prøve en måned uden tilskud, så kan du jo se om du kan klare dig uden.
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Ja jeg overvejer det også meget, et eller andet sted er man vel mere dedikeret hvis man ikke vælger "den lette" vej og tyer til kosttilskud.

Styrkeliste

Er rapsolie eller Udo's Choice ligeså godt som fiskeolie? :?
Man kan få noget der hedder "Tran," er det det samme som fiskeolie?

waste skrev:Jeg har altid trænet uden brug af kosttilskud. Jeg går og bilder mig selv ind at det er noget pis der er lavet for at rippe folk for penge. Jeg prøver at få nok protein gennem alm mad, så spiser meget fisk, kød osv. men det smager jo også skide godt.

Nogle produkter er også spild af penge, sådan vil det jo altid være.. Der vil altid være nogle fup produkter på markedet.
Men hvis du køber 5 kg bodylab whey til 699.-, er det ca 4 kr pr scoop (30 g). Set i forhold til f.eks en dåse tun eller makrel til måske 6-7 kr. , hvem bliver så rippet for penge? :-#
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online