Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1003
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1000

Følg bodybuilding.dk på

Træning med "overbelastet" håndled?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej alle

Tror jeg har overbelastet mit højre håndled, derfor det står i "gåseøjne".Det er kun mit højre der er skadet. Ved ikke helt hvad det er, men føler jeg kan mærke det inde i knoglen lige i samlingen mellem hånd og underarm.
Jeg har nu valgt og stoppe min træning lidt, eller det vil sige jeg, jeg kan umuligt stoppe helt. Har brugt så mange kræfter, tid og penge på rigtigt at komme igang nu og er begyndt og se resultater og føle mig tilpas med min træning - træner 6 gange i
ugen.

Jeg har investeret i et par WristWraps - men købte dem nok lige en måned for sent :/

Nogen der har været ude i noget af det samme? Og i så fald hvor lang tid tog det at komme over? :cry: Hvad anbefaler folket? Træen de øvelser hvor du ikke bruger hænderne? Træne din venstre arm op (den er alligevel svagere). Nogen der har gode øvelser?

Mvh F
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 57
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



F.G.L skrev:Hej alle

Tror jeg har overbelastet mit højre håndled, derfor det står i "gåseøjne".Det er kun mit højre der er skadet. Ved ikke helt hvad det er, men føler jeg kan mærke det inde i knoglen lige i samlingen mellem hånd og underarm.
Jeg har nu valgt og stoppe min træning lidt, eller det vil sige jeg, jeg kan umuligt stoppe helt. Har brugt så mange kræfter, tid og penge på rigtigt at komme igang nu og er begyndt og se resultater og føle mig tilpas med min træning - træner 6 gange i
ugen.

Jeg har investeret i et par WristWraps - men købte dem nok lige en måned for sent :/

Nogen der har været ude i noget af det samme? Og i så fald hvor lang tid tog det at komme over? :cry: Hvad anbefaler folket? Træen de øvelser hvor du ikke bruger hænderne? Træne din venstre arm op (den er alligevel svagere). Nogen der har gode øvelser?

Mvh F


Hvornår kan du mærke det? Er det hele tiden? Er det kun under nogle bestemmer øvelser?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 19. nov 2012, 16:12
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mr Bond skrev:
F.G.L skrev:Hej alle

Tror jeg har overbelastet mit højre håndled, derfor det står i "gåseøjne".Det er kun mit højre der er skadet. Ved ikke helt hvad det er, men føler jeg kan mærke det inde i knoglen lige i samlingen mellem hånd og underarm.
Jeg har nu valgt og stoppe min træning lidt, eller det vil sige jeg, jeg kan umuligt stoppe helt. Har brugt så mange kræfter, tid og penge på rigtigt at komme igang nu og er begyndt og se resultater og føle mig tilpas med min træning - træner 6 gange i
ugen.

Jeg har investeret i et par WristWraps - men købte dem nok lige en måned for sent :/

Nogen der har været ude i noget af det samme? Og i så fald hvor lang tid tog det at komme over? :cry: Hvad anbefaler folket? Træen de øvelser hvor du ikke bruger hænderne? Træne din venstre arm op (den er alligevel svagere). Nogen der har gode øvelser?

Mvh F


Hvornår kan du mærke det? Er det hele tiden? Er det kun under nogle bestemmer øvelser?


Altså når jeg bare sidder her ved computeren, så mærker jeg ikke noget. Men hvis jeg begynder og dreje min hånd rundt knirker og kager det lidt og gør ondt.
Når jeg har været over og træne har jeg faktisk ikke mærket det helt vildt, det har mere været om aftenen og efter træning, at så har mit håndled bare gjort ondt sådan kontinuerligt når jeg løftede ting og bare generelt brugte min hånd. Men det har været værst de aftener hvor jeg har trænet biceps og de dage jeg har trænet bryst.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 57
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



F.G.L skrev:
Mr Bond skrev:
F.G.L skrev:Hej alle

Tror jeg har overbelastet mit højre håndled, derfor det står i "gåseøjne".Det er kun mit højre der er skadet. Ved ikke helt hvad det er, men føler jeg kan mærke det inde i knoglen lige i samlingen mellem hånd og underarm.
Jeg har nu valgt og stoppe min træning lidt, eller det vil sige jeg, jeg kan umuligt stoppe helt. Har brugt så mange kræfter, tid og penge på rigtigt at komme igang nu og er begyndt og se resultater og føle mig tilpas med min træning - træner 6 gange i
ugen.

Jeg har investeret i et par WristWraps - men købte dem nok lige en måned for sent :/

Nogen der har været ude i noget af det samme? Og i så fald hvor lang tid tog det at komme over? :cry: Hvad anbefaler folket? Træen de øvelser hvor du ikke bruger hænderne? Træne din venstre arm op (den er alligevel svagere). Nogen der har gode øvelser?

Mvh F


Hvornår kan du mærke det? Er det hele tiden? Er det kun under nogle bestemmer øvelser?


Altså når jeg bare sidder her ved computeren, så mærker jeg ikke noget. Men hvis jeg begynder og dreje min hånd rundt knirker og kager det lidt og gør ondt.
Når jeg har været over og træne har jeg faktisk ikke mærket det helt vildt, det har mere været om aftenen og efter træning, at så har mit håndled bare gjort ondt sådan kontinuerligt når jeg løftede ting og bare generelt brugte min hånd. Men det har været værst de aftener hvor jeg har trænet biceps og de dage jeg har trænet bryst.


Jeg har selv døjet lidt med underarmen/håndleddet før, og jeg er ret sikker på det er kommet af overbelastning ved biceps træning. Jeg er på ingen måde ekspert, og det mest optimale ville nok være at gå til lægen, en fys eller lignende. Jeg ville dog nok fortsætte med at lave de øvelser hvor der slet ingen smerte er, og droppe biceps træningen o.lign i et lille stykke tid. Derefter starte langsomt op igen, og sørge for at få styrket håndleddet og underarm. Fx ved at lave Wrist-curls.

Men hvis det gør ondt efter hver eneste træning, så burde du nok lige smutte en tur til lægen og/eller holde lidt pause :)

Mvh
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 19. nov 2012, 16:12
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mr Bond skrev:
F.G.L skrev:
Mr Bond skrev:
F.G.L skrev:Hej alle

Tror jeg har overbelastet mit højre håndled, derfor det står i "gåseøjne".Det er kun mit højre der er skadet. Ved ikke helt hvad det er, men føler jeg kan mærke det inde i knoglen lige i samlingen mellem hånd og underarm.
Jeg har nu valgt og stoppe min træning lidt, eller det vil sige jeg, jeg kan umuligt stoppe helt. Har brugt så mange kræfter, tid og penge på rigtigt at komme igang nu og er begyndt og se resultater og føle mig tilpas med min træning - træner 6 gange i
ugen.

Jeg har investeret i et par WristWraps - men købte dem nok lige en måned for sent :/

Nogen der har været ude i noget af det samme? Og i så fald hvor lang tid tog det at komme over? :cry: Hvad anbefaler folket? Træen de øvelser hvor du ikke bruger hænderne? Træne din venstre arm op (den er alligevel svagere). Nogen der har gode øvelser?

Mvh F


Hvornår kan du mærke det? Er det hele tiden? Er det kun under nogle bestemmer øvelser?


Altså når jeg bare sidder her ved computeren, så mærker jeg ikke noget. Men hvis jeg begynder og dreje min hånd rundt knirker og kager det lidt og gør ondt.
Når jeg har været over og træne har jeg faktisk ikke mærket det helt vildt, det har mere været om aftenen og efter træning, at så har mit håndled bare gjort ondt sådan kontinuerligt når jeg løftede ting og bare generelt brugte min hånd. Men det har været værst de aftener hvor jeg har trænet biceps og de dage jeg har trænet bryst.


Jeg har selv døjet lidt med underarmen/håndleddet før, og jeg er ret sikker på det er kommet af overbelastning ved biceps træning. Jeg er på ingen måde ekspert, og det mest optimale ville nok være at gå til lægen, en fys eller lignende. Jeg ville dog nok fortsætte med at lave de øvelser hvor der slet ingen smerte er, og droppe biceps træningen o.lign i et lille stykke tid. Derefter starte langsomt op igen, og sørge for at få styrket håndleddet og underarm. Fx ved at lave Wrist-curls.

Men hvis det gør ondt efter hver eneste træning, så burde du nok lige smutte en tur til lægen og/eller holde lidt pause :)

Mvh


Ja, det gir meget go mening :) og dropper også de tunge brystøvelser i en tid.
Har godt overvejet lægen, men det er så fucking forudsigeligt hvad ens læge siger: "jaaaaa... hmm. træner du meget?" "ja 6 gange i ugen" "ja okay, så du må lige holde en pause på en måned for at være sikker, nu er træning jo ikke det vigtigste" "øøøh, jo det er" :) noget i den dur, det er 1oop
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 57
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Drop de øvelser der gør ondt - find smertefri alternativer til at aktivere de muskelgrupper. F.eks burde du kunne lave chins til biceps, og pec-deck til bryst - bare et par uger til smerten er helt væk.

Evt. gå til apoteket og køb dig et NSAID produkt, glukosamin samt spise extra omega-3 i den periode.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1757
Tilmeldt: 12. jun 2006, 17:02
Geografisk sted: Nakskov
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



F.G.L skrev:
Mr Bond skrev:
F.G.L skrev:
Mr Bond skrev:
F.G.L skrev:Hej alle

Tror jeg har overbelastet mit højre håndled, derfor det står i "gåseøjne".Det er kun mit højre der er skadet. Ved ikke helt hvad det er, men føler jeg kan mærke det inde i knoglen lige i samlingen mellem hånd og underarm.
Jeg har nu valgt og stoppe min træning lidt, eller det vil sige jeg, jeg kan umuligt stoppe helt. Har brugt så mange kræfter, tid og penge på rigtigt at komme igang nu og er begyndt og se resultater og føle mig tilpas med min træning - træner 6 gange i
ugen.

Jeg har investeret i et par WristWraps - men købte dem nok lige en måned for sent :/

Nogen der har været ude i noget af det samme? Og i så fald hvor lang tid tog det at komme over? :cry: Hvad anbefaler folket? Træen de øvelser hvor du ikke bruger hænderne? Træne din venstre arm op (den er alligevel svagere). Nogen der har gode øvelser?

Mvh F


Hvornår kan du mærke det? Er det hele tiden? Er det kun under nogle bestemmer øvelser?


Altså når jeg bare sidder her ved computeren, så mærker jeg ikke noget. Men hvis jeg begynder og dreje min hånd rundt knirker og kager det lidt og gør ondt.
Når jeg har været over og træne har jeg faktisk ikke mærket det helt vildt, det har mere været om aftenen og efter træning, at så har mit håndled bare gjort ondt sådan kontinuerligt når jeg løftede ting og bare generelt brugte min hånd. Men det har været værst de aftener hvor jeg har trænet biceps og de dage jeg har trænet bryst.


Jeg har selv døjet lidt med underarmen/håndleddet før, og jeg er ret sikker på det er kommet af overbelastning ved biceps træning. Jeg er på ingen måde ekspert, og det mest optimale ville nok være at gå til lægen, en fys eller lignende. Jeg ville dog nok fortsætte med at lave de øvelser hvor der slet ingen smerte er, og droppe biceps træningen o.lign i et lille stykke tid. Derefter starte langsomt op igen, og sørge for at få styrket håndleddet og underarm. Fx ved at lave Wrist-curls.

Men hvis det gør ondt efter hver eneste træning, så burde du nok lige smutte en tur til lægen og/eller holde lidt pause :)

Mvh


Ja, det gir meget go mening :) og dropper også de tunge brystøvelser i en tid.
Har godt overvejet lægen, men det er så fucking forudsigeligt hvad ens læge siger: "jaaaaa... hmm. træner du meget?" "ja 6 gange i ugen" "ja okay, så du må lige holde en pause på en måned for at være sikker, nu er træning jo ikke det vigtigste" "øøøh, jo det er" :) noget i den dur, det er 1oop


Haha, så sandt! :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 19. nov 2012, 16:12
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster